Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Mwah, volgens mij kan het kabinet dat niet zomaar beslissen maar goed, ben vaker verbaast wat blijkbaar allemaal wel kan.
Daarom gaat het ook 5 dagen later in dan eerst gepland omdat er een nieuwe wet moet worden gemaakt die door de Tweede en Eerste Kamer moet worden goedgekeurd.
 

zwammy

Well-known member
Ja maar een vorige motie hierover is aangenomen dat het niet zou gebeuren, lijkt me sterk dat ze nu opeens eens zullen zijn
 

Joost

Well-known member
Ik zie in de besmettingscijfers naar dag een heel kleine stijging de laatste week, maar bij de opnames vandaag een vrij bijzondere daling. 38 op de verpleegafdeling, 17 op de IC. Samen 55. Het is van voor de dansen met janssen piek dat het zo laag was.
 

Fregge

Well-known member
Dat je die app niet hoeft te openen maar je arm kan laten scannen om te laten zien dat je gevaccineerd bent
 

JMD

Well-known member
Wat is hier anders aan dan de CoronaCheck app?
Wat hebben die bedrijven te maken met de CoronaCheckapp? Die app is bedoeld voor toegang toe evenementen ofzo, daar hebben Apple, Samsung e.d. geen moer mee te maken. De volgende stap kan dan namelijk zijn dat de telefoon gewoon blokkeert als je niet gevaccineerd bent...

Opvallend hoe makkelijk we alle privacy ineens irrelevant vinden als het om corona gaat. Vanwege de steeds strengere wet op de privacy mag steeds minder, maar als het om corona gaat geven we alles makkelijk weg. Apart.
 

zwammy

Well-known member
Och, ze zijn ook al bezig het land van de boeren af te pakken. Maar goed, zolang iedereen een dak boven z'n hoofd heeft en geen boeren kent zal het z'n reet schelen, totdat ze bij jou aankomen.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat hebben die bedrijven te maken met de CoronaCheckapp? Die app is bedoeld voor toegang toe evenementen ofzo, daar hebben Apple, Samsung e.d. geen moer mee te maken. De volgende stap kan dan namelijk zijn dat de telefoon gewoon blokkeert als je niet gevaccineerd bent...
Waarom zouden die bedrijven dat willen weten? Hoe kun je iemand besmetten via sociale media of je telefoon? Als je dat gaat blokkeren, dan gaan mensen elkaar misschien wel weer vaker opzoeken en dat is gevaarlijker. ;)
 

De Wolf

Well-known member
Wat hebben die bedrijven te maken met de CoronaCheckapp? Die app is bedoeld voor toegang toe evenementen ofzo, daar hebben Apple, Samsung e.d. geen moer mee te maken. De volgende stap kan dan namelijk zijn dat de telefoon gewoon blokkeert als je niet gevaccineerd bent...

Opvallend hoe makkelijk we alle privacy ineens irrelevant vinden als het om corona gaat. Vanwege de steeds strengere wet op de privacy mag steeds minder, maar als het om corona gaat geven we alles makkelijk weg. Apart.
Als je niet wil dat ze je privacy schenden moet je geen telefoon nemen. Ze weten precies waar je vandaag geweest bent.
 

JMD

Well-known member
Je hebt iets te verbergen?
Dus jij bent voor afschaffing van de wet op de privacy? Dat alles maar op straat moet liggen.

Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb, er zijn gewoon dingen privé, het woord zegt het al.
Ik heb iets teveel Stasi/KGBmusea bezocht om te weten waar 'geen privacy' toe kan leiden. Daar werd precies dezelfde redenatie gevolgd...
 

gevegt

Well-known member
Dus jij bent voor afschaffing van de wet op de privacy? Dat alles maar op straat moet liggen.

Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb, er zijn gewoon dingen privé, het woord zegt het al.
Ik heb iets teveel Stasi/KGBmusea bezocht om te weten waar 'geen privacy' toe kan leiden. Daar werd precies dezelfde redenatie gevolgd...
Een tijdje geleden was er op dit mooie forum een discussie over van alles en nog wat dat de overheid meer inzage wou hebben over verdachten.
Het meest geposte antwoord was: als je niets te verbergen hebt, wat maakt het dan uit?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een tijdje geleden was er op dit mooie forum een discussie over van alles en nog wat dat de overheid meer inzage wou hebben over verdachten.
Het meest geposte antwoord was: als je niets te verbergen hebt, wat maakt het dan uit?

De sleepwet? De grootgebruiker van dat argument was te bang om geld te doneren. Zou dat cash via @JMD doen, maar ergens is het mis gegaan en het geld is nooit aangekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan