Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Toch bijzonder dat vrijheidsvergrotende maatregelen goed in de wet moeten vastgelegd en bij vrijheidsbeperkende maatregelen alle zijpaden worden bewandeld. Volgens mij hadden we hier toch het gedoogbeleid voor uitgevonden? Verder wordt er fiscaal ook wel met terugwerkende kracht tot de aankondiging wetgeving ingevoerd. In die aankondiging is het dan vaak nog tamelijk vaag wat de wetgeving überhaupt gaat zijn. Hier weet je het precies, dus ik zie eerlijk gezegd geen enkel probleem om die 1,5 meter er eerder af te halen.
 

erka

Well-known member

@erka kom er maar in

Ja dit was natuurlijk 100% voorspelbaar. Op het moment dat het kabinet 20 september bekend maakte daalde het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames al niet meer en toen moest iedereen nog van vakantie terugkomen. Die 5 dagen later en wettelijk geneuzel is natuurlijk een kulsmoes. Als 20 niet gehaald wordt dan schuift het door tot 1 november.

Overigens Wolf, het is me gelukt om me er niet meer heel druk over te maken. Helemaal niemand in Nederland neemt dit kabinet en zeker deze minister nog serieus, dat maakt het een stuk makkelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Als ik zie hoe de mensen in mijn omgeving en stad zich druk maken over het virus stemt me dat een hoop vrolijker als wat ik incidenteel aan het nieuws voorbij zie komen hoe erg het allemaal is, net die foto gezien van mensen op weg naar de f1. Als je dan nog met droge ogen kunt beweren dat het allemaal zo erg is en we echt moeten oppassen ben je gewoon gestoord en moet je lekker op d66 og bij1 stemmen.
 

Joost

Well-known member
Als ik zie hoe de mensen in mijn omgeving en stad zich druk maken over het virus stemt me dat een hoop vrolijker als wat ik incidenteel aan het nieuws voorbij zie komen hoe erg het allemaal is, net die foto gezien van mensen op weg naar de f1. Als je dan nog met droge ogen kunt beweren dat het allemaal zo erg is en we echt moeten oppassen ben je gewoon gestoord en moet je lekker op d66 og bij1 stemmen.
Ik gun ze allemaal die Formule 1 hoor, maar als ik dan DJ’s het publiek zie opzwepen dan lijkt het toch wel verdacht veel op een festivalletje.
 

De Wolf

Well-known member
Ja dit was natuurlijk 100% voorspelbaar. Op het moment dat het kabinet 20 september bekend maakte daalde het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames al niet meer en toen moest iedereen nog van vakantie terugkomen. Die 5 dagen later en wettelijk geneuzel is natuurlijk een kulsmoes. Als 20 niet gehaald wordt dan schuift het door tot 1 november.

Overigens Wolf, het is me gelukt om me er niet meer heel druk over te maken. Helemaal niemand in Nederland neemt dit kabinet en zeker deze minister nog serieus, dat maakt het een stuk makkelijker.
Ik zou het wel heel amateuristisch vinden dat je er nu nog achterkomt dat je een wet moet aanpassen.
 

Forza AZ

Well-known member
Als ik zie hoe de mensen in mijn omgeving en stad zich druk maken over het virus stemt me dat een hoop vrolijker als wat ik incidenteel aan het nieuws voorbij zie komen hoe erg het allemaal is, net die foto gezien van mensen op weg naar de f1. Als je dan nog met droge ogen kunt beweren dat het allemaal zo erg is en we echt moeten oppassen ben je gewoon gestoord en moet je lekker op d66 og bij1 stemmen.
Afgelopen weekend was er kermis in Alkmaar. Vanwege Corona op afgesloten terreinen zodat 1,5 meter kon worden gehandhaafd. Als het op het terrein te druk was dan moesten mensen buiten even wachten, en in die wachtrij was het daardoor drukker dan op het terrein zelf. Werkelijk niemand deed ook maar een poging om afstand te houden en niemand maakte zich druk.

Dus het afschaffen van de 1,5 meter op 20 september of op welke datum dan ook slaat helemaal nergens op, want ook nu al houdt nagenoeg niemand zich daar meer aan.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat was wel weer een voordeel van Corona. Je had niet die irritante kermis.
In Alkmaar was er ook vorig jaar kermis. Alleen niet in het centrum, maar op een evenemententerrein aan de rand van de stad. Dat was dit jaar geen optie, want daar staat nu de vaccinatietent.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gisteren naar de Efteling geweest. Wat een monnikenwerk hebben die geleverd om werkelijk overal rood/witte strepen te zetten ivm de 1,5 meter. Niemand die zich er aan houdt verder, dan dan weer wel.
 

JMD

Well-known member
Dat was wel weer een voordeel van Corona. Je had niet die irritante kermis.
De kermis hoeft van mij idd ook niet, maar het evenement zelf is altijd wel leuk. Zeker in een dorp, waar je gewoon iedereen daar tegenkomt. Helaas gaat dat niet door. Net als de harddraverij, wat helemaal een grote reünie is...
 

Joost

Well-known member
Je zou maar een festival willen organiseren.


2 maten meten, in Nederland? Nee hoor, is gewoon precies binnen de lijntjes.

Je vergeet gemakshalve nog even de 'echte' camping waar 'echte' campingregels gelden.

Het is alleen heel toevallig een camping op voetbalvelden, vlakbij een racecircuit die alleen open is tijdens het raceweekend.
En je koopt de kaartjes bij de Formule 1 organisatie....

Als Lowlands 70.000 stoelen neer zou zetten en mensen jeu de boules zou laten kijken en daar tussenin wat bandjes zou laten optreden zou er werkelijk geen verschil meer zijn.
 

zwammy

Well-known member
Mwah, volgens mij kan het kabinet dat niet zomaar beslissen maar goed, ben vaker verbaast wat blijkbaar allemaal wel kan.
 
Bovenaan