Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Oke. Daar heb ik niet zo'n zicht op.
Overigens zit daar imo wel een verschil tussen 'kom je gewoon een liedje zingen' of 'kom je een liedje zingen van je (hoe toevallig) net uitgekomen album en wordt dat ook specifiek vermeld'. In het laatste geval kan je ook zeggen dat het reclame is wat je gratis en voor niets krijgt als artiest zijnde.
'Het rondje Hilversum' is heel gewild. Dat is pure reclame en doet iedereen gratis. Logisch natuurlijk, omdat dat veel publiciteit voor je nieuwe uitgave oplevert. Daar kan ik nog wel inkomen, voor de rest is het gewoon minachting voor de de uitvoerende, met als dieptepunt de 1 minuut bij DWDD.
 

JMD

Well-known member
Mja, het is voor mij wel een beetje 'en, en'. Covid-19 is echt wel een bitch. Heb inmiddels al zoveel verhalen gehoord van mensen die het hebben gehad. Van overleden, tot maandenlang uitgeschakeld, tot 'slechts' een hele flinke griep van een paar weken. En uiteraard in de grote meerderheid de mildere varianten. Maar wat ik ervan gezien heb, moet je een virus als dit echt niet zomaar rond laten gaan onder de bevolking. We hebben uiteraard ook gezien hoe snel de ziekenhuizen en de IC's volstromen bij een te hoog aantal besmettingen, dus ik zeg denk ik ook niets raars. En inderdaad, gelukkig overleeft bijna iedereen het, mede door onze goede medische zorg.
Zeker een bitch ja. Maar om dan sportbeoefening te verbieden waardoor mensen ongezonder gaan leven is het andere uiterste. Desnoods had je iedereen verplicht om thuis om te kleden enz, in kleinere groepjes te sporten, weet ik veel. Maar het: flikker alles maar maanden dicht slaat echt nergens op als je weet dat ongezond leven de heftigheid van corona vergroot. In dit onderzoek staat dat nu, maar al ergens in april 2020 waren die geluiden te horen.
 

JMD

Well-known member
'Het rondje Hilversum' is heel gewild. Dat is pure reclame en doet iedereen gratis. Logisch natuurlijk, omdat dat veel publiciteit voor je nieuwe uitgave oplevert. Daar kan ik nog wel inkomen, voor de rest is het gewoon minachting voor de de uitvoerende, met als dieptepunt de 1 minuut bij DWDD.
Helemaal mee eens.
 

JMD

Well-known member
Verdeel en heers werkt toch niet optimaal:

Nee, die doen alles idd precies goed om tegen dat verdeel- en heers in te gaan. Ipv elkaar de tent uit te vechten maken ze 1 statement.


In Denemarken gaat Corona van de A-lijst af vanaf 10 september. Dat er maar vele landen mogen volgen.
 

zwammy

Well-known member
Toch bijzonder als je de verschillen zien tussen enerzijds Australië en Frankrijk. En aan de andere kant Engeland en Denemarken.
 

De Wolf

Well-known member
Verdeel en heers werkt toch niet optimaal:

Het lijkt mij dat ze nog steeds oordelen over hun blunder met dansen met Janssen. De toegangsregels zijn nu een stuk strenger dus de kans op een grote uitbraak is daardoor ook kleiner.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het lijkt mij dat ze nog steeds oordelen over hun blunder met dansen met Janssen. De toegangsregels zijn nu een stuk strenger dus de kans op een grote uitbraak is daardoor ook kleiner.

Op basis van de blunder met Janssen hebben ze vervolgens iedereen de schuld gegeven en de boel dichtgedraaid.
 

Makanaky

Well-known member
In Denemarken gaat Corona van de A-lijst af vanaf 10 september. Dat er maar vele landen mogen volgen.
Frappant, vond ze vorige maand in Denemarken nog een stuk strenger dan in Zweden. Bij terugkomst stond er ook een enorme file bij de Duits-Deense grens, leek wel of iedereen gecontroleerd werd.
 

erka

Well-known member
Logisch dat Denemarken stopt met maatregelen. 80% volledig gevaccineerd (wij 60?). 3x minder mensen op de Intensive Care per hoofd van de bevolking. En eigenlijk geen uitgestelde zorg.

Complimenten voor de Denen voor de uitstekende aanpak, vanaf het begin vol inzetten op testen en vaccineren, geen geaarzel, geen onderschatting van het virus, geen eigenwijze GGDs die het allemaal wel even denken te kunnen, geen koehandel in maatregelen en vooral geen volstrekt geschifte fossiele randdebielen in de regering en bij het Deense RIVM.
 

De Wolf

Well-known member
Logisch dat Denemarken stopt met maatregelen. 80% volledig gevaccineerd (wij 60?). 3x minder mensen op de Intensive Care per hoofd van de bevolking. En eigenlijk geen uitgestelde zorg.

Complimenten voor de Denen voor de uitstekende aanpak, vanaf het begin vol inzetten op testen en vaccineren, geen geaarzel, geen onderschatting van het virus, geen eigenwijze GGDs die het allemaal wel even denken te kunnen, geen koehandel in maatregelen en vooral geen volstrekt geschifte fossiele randdebielen in de regering en bij het Deense RIVM.
Plus niet een bevolking die het allemaal beter denkt te weten.
 

delmaestro

Well-known member
Is de gelredome ooit wel eens uitverkocht geweest sinds 2000 voor een duel van Vitesse?
Ik heb bij het Gelredome altijd het idee dat het stadion net een maatje te groot is voor de club.
Af en toe tegen top clubs. Wellicht een enkele keer tegen NEC. Op zeker dat het stadion te groot is. Bedenk wel dat Vitesse in de jaren 90 10 jaar lang op plek 3,4,5 of 6 eindigde. Ze waren steevast de nr. 4 club, en speelden geregeld mooie Europese wedstrijden. En live op TV kijken was er nog niet. Dus toen ze onderzochten hoe groot GelreDome, bouwjaar 1998, moest worden, leek 26.000 een realistisch getal. En de eerste 4 jaar was het dat ook…
 
Bovenaan