Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Vijf miljoen inwoners. Hadden ze die niet allang en breed kunnen vaccineren? Dan beperk je het toch enkele duizenden IC bedjes en kun je verder met je leven.
Dat had wel gekund, maar als er geen gevaar lijkt te zijn, dan zullen mensen zich ook minder snel laten vaccineren. Dus zelfs als ze genoeg vaccins zouden hebben dan nog was dat niet gelukt waarschijnlijk.
 

JMD

Well-known member
Gommers (die niet meer in de media wilde volgens hemzelf) mag vanavond bij Op1 weer vertellen dat hij zich zorgen maakt over de herfst enz...
 

Max

Administrator
Forumleiding
92 IC opnames afgelopen week. Dus nog 24-37 weken ellende. Dat gaat inderdaad niet goed. Zou toch eigenlijk 200 IC opnames per week moeten zijn. Dan zit je op 11-17 weken.
 

zwammy

Well-known member
Want dit was nog niet bekend?

In Juli een meerdaags festival in Servië. 12 besmettingen. Maar goed, kijk naar Australië, kijk naar Frankrijk. En lach dan maar weer de wappies uit en zeg in september, ach het is maar een paar weekjes als er weer een lockdown en avondklok komt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Want dit was nog niet bekend?

In Juli een meerdaags festival in Servië. 12 besmettingen. Maar goed, kijk naar Australië, kijk naar Frankrijk. En lach dan maar weer de wappies uit en zeg in september, ach het is maar een paar weekjes als er weer een lockdown en avondklok komt.
Ik heb nergens officiële informatie gevonden over besmettingen na mijn festival een paar weken geleden. Maar als het daar uit de hand gelopen was, zou er vast wel een berichtje over verschenen zijn.
 

JMD

Well-known member
Waarom denken zoveel mensen eigenlijk dat artiesten en kunstenaars voor nop maar even moeten komen opdraven? Waar komt die arrogantie vandaan?
Als je pandjesprins bent en iedereen voor je buigt dan ga je dat denken...
Wie denkt dat dan verder nog vanuit organisaties? Is voor het eerst dat ik dit hoor dat een artiest gevraagd wordt voor 0 euro op te treden.
 

gevegt

Well-known member
Als je pandjesprins bent en iedereen voor je buigt dan ga je dat denken...
Wie denkt dat dan verder nog vanuit organisaties? Is voor het eerst dat ik dit hoor dat een artiest gevraagd wordt voor 0 euro op te treden.
Vooral als het om radio en TV gaat. Daar gaat men er van uit dat je dan zoveel aandacht krijgt dat je je handjes mag dichtknijpen als je daar een optreden doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Vooral als het om radio en TV gaat. Daar gaat men er van uit dat je dan zoveel aandacht krijgt dat je je handjes mag dichtknijpen als je daar een optreden doet.
Oke. Daar heb ik niet zo'n zicht op.
Overigens zit daar imo wel een verschil tussen 'kom je gewoon een liedje zingen' of 'kom je een liedje zingen van je (hoe toevallig) net uitgekomen album en wordt dat ook specifiek vermeld'. In het laatste geval kan je ook zeggen dat het reclame is wat je gratis en voor niets krijgt als artiest zijnde.
 

JMD

Well-known member

<1% van de overledenen aan Corona in Amerika had geen aandoeningen. 95% meer dan 1, >70% had er 6 of meer....
En nou hopen dat daar nu beleid op komt, en men nu gaat snappen dat als je gezond bent je dus eigenlijk zeer weinig te vrezen hebt van corona en maatregelen echt BS shit. En al helemaal het sluiten van sportverenigingen, sportscholen enz...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan niet alleen dood gaan aan corona, maar er ook vervelende klachten aan overhouden.
 

JMD

Well-known member
Je kan niet alleen dood gaan aan corona, maar er ook vervelende klachten aan overhouden.
Klopt. Maar het lijkt me dat daar hetzelfde voor opgaat, dat als je gezonder bent/leeft dat de kans dat je LongCovid oploopt kleiner is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

<1% van de overledenen aan Corona in Amerika had geen aandoeningen. 95% meer dan 1, >70% had er 6 of meer....
En nou hopen dat daar nu beleid op komt, en men nu gaat snappen dat als je gezond bent je dus eigenlijk zeer weinig te vrezen hebt van corona en maatregelen echt BS shit. En al helemaal het sluiten van sportverenigingen, sportscholen enz...
Mja, het is voor mij wel een beetje 'en, en'. Covid-19 is echt wel een bitch. Heb inmiddels al zoveel verhalen gehoord van mensen die het hebben gehad. Van overleden, tot maandenlang uitgeschakeld, tot 'slechts' een hele flinke griep van een paar weken. En uiteraard in de grote meerderheid de mildere varianten. Maar wat ik ervan gezien heb, moet je een virus als dit echt niet zomaar rond laten gaan onder de bevolking. We hebben uiteraard ook gezien hoe snel de ziekenhuizen en de IC's volstromen bij een te hoog aantal besmettingen, dus ik zeg denk ik ook niets raars. En inderdaad, gelukkig overleeft bijna iedereen het, mede door onze goede medische zorg.

Maar dan nu de andere kant, waar we het uiteraard vorige week al eens over hadden. En dat is dat nu het grootste gedeelte van Nederland gevaccineerd is en dat echt is aangetoond dat een vaccinatie goed beschermt tegen de heftigste effecten van Covid-19. Daarmee is het relatief gezien minder erg om besmet te raken met dit virus als je twee vaccinaties hebt ontvangen. En dat zou het bijna volledig hervatten van het normale leven moeten rechtvaardigen, imo. Dat en het zorgen dat er goede maatregelen zijn om massale uitbraken te voorkomen. Bijvoorbeeld door het verbeteren van de ventilatie in openbare ruimtes. En ook met massale evenementen heb ik voorlopig geen probleem met die QR-scans. Voor de rest, opengooien die boel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan