Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Als Hugo zijn stoere praat daadwerkelijk opvolgt wordt er volgende week weer zonder publiek gespeeld.

Volgens mij zei hij dat het zondag veel beter moet gaan. Dus vandaag is de dag des oordeels.

Het zou heel onverstandig zijn om nu op de rem te gaan trappen. Iedereen heeft straks zijn kans gehad op de prik, dus het zou goed zijn als we in september al een begin maken met het opnemen van die paar duizend mensen die nog naar de IC moeten. We hebben nu capaciteit over. Die liggen er toch 2/3 weken tot de volgende kan. Ook al blijkt er uit onderzoek dat het voetbal een zeer marginale bijdrage heeft, iedere besmetting telt.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Hugo wist niet dat er nog staantribunes zijn in de Eredivisie

Whaha, die knakker komt echt uit een ei.

Maar goed, die kan mooi weer een symbolische maatregel nemen. Zo kunnen we wedstrijden zonder publiek nog iets verder voor ons uitschuiven.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
20 september versoepelen? ‘Onzeker’
Volgens plan schrapt het kabinet - als de cijfers het toelaten - op 20 september de 1,5 meterregel. Daarover komt eerst nog een nieuwe OMT-brief. Het thuiswerkadvies vervalt dan, net als de mondkapjesplicht in trein, tram, metro en bus. De Jonge noemt het ‘onzeker’ of die datum haalbaar is, en of de afstandsregel overal in de prullenbak kan. Wel benadrukt hij dat de aanpak in ‘een andere fase’ komt als medio september iedereen die dat wil volledig gevaccineerd kan zijn. ,,Er zit een beperking aan de termijn dat je zulke ingrijpende maatregelen neemt.”

20 september is nu onzeker... Terwijl als hij dat laatste echt meent dan gaat 20 september alles eraf...

En verder is dat stadiongedoe puur voor de bühne, want het is buiten enz..
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van eind oktober tot en met eind mei zaten we keurig binnen de bandbreedte van 500-800 bezetten bedden op de IC. We hebben er nog een paar duizend te gaan. Als we weer in de bandbreedte komen, dan zijn we rond de jaarwisseling wel redelijk klaar met het virus. Ik vrees dat de scholen open gooien niet genoeg is om in die zone te komen. 20 september de boel los gooien gaat dan ook niet meer helpen.
 

JMD

Well-known member
Van eind oktober tot en met eind mei zaten we keurig binnen de bandbreedte van 500-800 bezetten bedden op de IC. We hebben er nog een paar duizend te gaan. Als we weer in de bandbreedte komen, dan zijn we rond de jaarwisseling wel redelijk klaar met het virus. Ik vrees dat de scholen open gooien niet genoeg is om in die zone te komen. 20 september de boel los gooien gaat dan ook niet meer helpen.
Ik ben het eens met het open gaan hoor, maar ben wel benieuwd waar je de zekerheid vandaan haalt dat je als je open gaat op een gegeven moment wel klaar bent met het virus... Groepsimmuniteit blijkt een lastig iets te zijn en moeilijk te behalen bij corona. Je ziet op sommige plekken (bv Arizona en Florida nu) dat het maandenlang goed gaat, grote feesten, volle stadions, volle terrassen. Dan zou je denken: groepsimmuniteit, maar ineens gaat het weer als een gek, en dus lijkt me groepsimmuniteit niet bereikt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben het eens met het open gaan hoor, maar ben wel benieuwd waar je de zekerheid vandaan haalt dat je als je open gaat op een gegeven moment wel klaar bent met het virus... Groepsimmuniteit blijkt een lastig iets te zijn en moeilijk te behalen bij corona. Je ziet op sommige plekken (bv Arizona en Florida nu) dat het maandenlang goed gaat, grote feesten, volle stadions, volle terrassen. Dan zou je denken: groepsimmuniteit, maar ineens gaat het weer als een gek, en dus lijkt me groepsimmuniteit niet bereikt.

Volgens het OMT/RIVM/Van Dissel hebben we er nog een paar duizend te gaan. Dat je helemaal nooit meer coronagevallen meer hebt, dat zal vast niet. Maar als daarmee niet meer de IC overbelast wordt, dan zal je er toch mee moeten gaan leven. Er zijn meer ziektes die we niet gaan uitroeien.
 

JMD

Well-known member
Het gaat daar echt heel goed....

Totaal gestoord dat land, NZ lijkt nog iets normaler, maar ook die doen soms gekke dingen.

En in Australië loopt het aantal coronabesmettingen ondanks die enorme strenge lockdown nog steeds op... Wanneer zou het idee daar komen dat dit dus niet zo werkt?
 

Maasveld

Well-known member
Het gaat daar echt heel goed....

Totaal gestoord dat land, NZ lijkt nog iets normaler, maar ook die doen soms gekke dingen.

En in Australië loopt het aantal coronabesmettingen ondanks die enorme strenge lockdown nog steeds op... Wanneer zou het idee daar komen dat dit dus niet zo werkt?
Misschien gaat het werken als ze de mensen ook afschieten.
 

Forza AZ

Well-known member
Totaal gestoord dat land, NZ lijkt nog iets normaler, maar ook die doen soms gekke dingen.
Gisteren was op het nieuws dat in Nieuw Zeeland in volledige lockdown zitten (alleen naar buiten mogen voor boodschappen) vanwege 107 besmettingen in het hele land. Dat kun je toch gerust gestoord noemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vijf miljoen inwoners. Hadden ze die niet allang en breed kunnen vaccineren? Dan beperk je het toch enkele duizenden IC bedjes en kun je verder met je leven.
 

JMD

Well-known member
Gisteren was op het nieuws dat in Nieuw Zeeland in volledige lockdown zitten (alleen naar buiten mogen voor boodschappen) vanwege 107 besmettingen in het hele land. Dat kun je toch gerust gestoord noemen.
Vandaar ook de bijzin in mijn post ja...

Grote probleem in NZ en AUS is juist de weinige gezette prikken. Volgens mij nog geen 20%.
 

Batigoal

Well-known member
Vijf miljoen inwoners. Hadden ze die niet allang en breed kunnen vaccineren? Dan beperk je het toch enkele duizenden IC bedjes en kun je verder met je leven.
Hun strategie was juist corona buiten de deur houden en niet vaccineren. Maar dat blijkt niet realistisch zolang er reisbewegingen bestaan.
 
Bovenaan