Hugo wist niet dat er nog staantribunes zijn in de Eredivisie
Ik ben het eens met het open gaan hoor, maar ben wel benieuwd waar je de zekerheid vandaan haalt dat je als je open gaat op een gegeven moment wel klaar bent met het virus... Groepsimmuniteit blijkt een lastig iets te zijn en moeilijk te behalen bij corona. Je ziet op sommige plekken (bv Arizona en Florida nu) dat het maandenlang goed gaat, grote feesten, volle stadions, volle terrassen. Dan zou je denken: groepsimmuniteit, maar ineens gaat het weer als een gek, en dus lijkt me groepsimmuniteit niet bereikt.Van eind oktober tot en met eind mei zaten we keurig binnen de bandbreedte van 500-800 bezetten bedden op de IC. We hebben er nog een paar duizend te gaan. Als we weer in de bandbreedte komen, dan zijn we rond de jaarwisseling wel redelijk klaar met het virus. Ik vrees dat de scholen open gooien niet genoeg is om in die zone te komen. 20 september de boel los gooien gaat dan ook niet meer helpen.
Ik ben het eens met het open gaan hoor, maar ben wel benieuwd waar je de zekerheid vandaan haalt dat je als je open gaat op een gegeven moment wel klaar bent met het virus... Groepsimmuniteit blijkt een lastig iets te zijn en moeilijk te behalen bij corona. Je ziet op sommige plekken (bv Arizona en Florida nu) dat het maandenlang goed gaat, grote feesten, volle stadions, volle terrassen. Dan zou je denken: groepsimmuniteit, maar ineens gaat het weer als een gek, en dus lijkt me groepsimmuniteit niet bereikt.
Klopt. Dat ben ik helemaal met je eens.Maar als daarmee niet meer de IC overbelast wordt, dan zal je er toch mee moeten gaan leven. Er zijn meer ziektes die we niet gaan uitroeien.
Maar ze doen het zo geweldig.
Pfff. Dan hebben we het hier nog goed met die gekke minister De Jonge.
Misschien gaat het werken als ze de mensen ook afschieten.Het gaat daar echt heel goed....
Rescue dogs shot dead by NSW council due to COVID-19 restrictions
Several impounded dogs have been shot by a rural council under its interpretation of COVID-19 restrictions.www.smh.com.au
Totaal gestoord dat land, NZ lijkt nog iets normaler, maar ook die doen soms gekke dingen.
En in Australië loopt het aantal coronabesmettingen ondanks die enorme strenge lockdown nog steeds op... Wanneer zou het idee daar komen dat dit dus niet zo werkt?
Misschien gaat het werken als ze de mensen ook afschieten.
Nee, ze zullen dan zijn overleden DOOR corona en niet AAN corona.Die tellen neem ik aan wel mee als coronadoden?
Gisteren was op het nieuws dat in Nieuw Zeeland in volledige lockdown zitten (alleen naar buiten mogen voor boodschappen) vanwege 107 besmettingen in het hele land. Dat kun je toch gerust gestoord noemen.Totaal gestoord dat land, NZ lijkt nog iets normaler, maar ook die doen soms gekke dingen.
Vandaar ook de bijzin in mijn post ja...Gisteren was op het nieuws dat in Nieuw Zeeland in volledige lockdown zitten (alleen naar buiten mogen voor boodschappen) vanwege 107 besmettingen in het hele land. Dat kun je toch gerust gestoord noemen.
Hun strategie was juist corona buiten de deur houden en niet vaccineren. Maar dat blijkt niet realistisch zolang er reisbewegingen bestaan.Vijf miljoen inwoners. Hadden ze die niet allang en breed kunnen vaccineren? Dan beperk je het toch enkele duizenden IC bedjes en kun je verder met je leven.
Dat had wel gekund, maar als er geen gevaar lijkt te zijn, dan zullen mensen zich ook minder snel laten vaccineren. Dus zelfs als ze genoeg vaccins zouden hebben dan nog was dat niet gelukt waarschijnlijk.Vijf miljoen inwoners. Hadden ze die niet allang en breed kunnen vaccineren? Dan beperk je het toch enkele duizenden IC bedjes en kun je verder met je leven.