Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Omdat de opnames toen al een piek bereikten en maatregelen niet nodig waren.
Ehh nee.
"Terwijl het aanbod alleen maar toeneemt..."
Dus men zat toen al aan de (bijna) max qua capaciteit maar men wist nog niet of de piek bereikt was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ehh nee.
"Terwijl het aanbod alleen maar toeneemt..."
Dus men zat toen al aan de (bijna) max qua capaciteit maar men wist nog niet of de piek bereikt was.
Nee maar toen zullen ze ook ongetwijfeld modellen hebben gehad waaruit bleek dat het niet zo exponentieel zou gaan als nu met Corona.
Door de verregaande maatregelen is dat nu voorkomen terwijl dat met griep niet nodig was. Verder zijn alle medische ingrepen nu op grote schaal uitgesteld, daar was toen minder sprake van dus je vergelijking gaat gewoon niet op maar goed, antwoord op mijn vraag geef je toch niet, je draait er weer lekker omheen.
 

gevegt

Well-known member
Nee maar toen zullen ze ook ongetwijfeld modellen hebben gehad waaruit bleek dat het niet zo exponentieel zou gaan als nu met Corona.
Door de verregaande maatregelen is dat nu voorkomen terwijl dat met griep niet nodig was. Verder zijn alle medische ingrepen nu op grote schaal uitgesteld, daar was toen minder sprake van dus je vergelijking gaat gewoon niet op maar goed, antwoord op mijn vraag geef je toch niet, je draait er weer lekker omheen.
Waarom ben jij eigenlijk op een vrijdagavond zo serieus?
Zijn je dochters nog niet thuis?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan kunnen we dat aan. Het waren er in mei 850 met corona.

Met sinds begin oktober onafgebroken 150-300 ziekenhuisopnames per dag. Gingen we met een capaciteit van 150 naar 800 gevulde IC bedden. Die 800 gevulde IC bedden bereik je gelukkig niet zomaar.
 

JMD

Well-known member
Met sinds begin oktober onafgebroken 150-300 ziekenhuisopnames per dag. Gingen we met een capaciteit van 150 naar 800 gevulde IC bedden. Die 800 gevulde IC bedden bereik je gelukkig niet zomaar.
Precies. En dat was grotendeels ook de tijd dat er niemand gevaccineerd was (of bijna niemand, want tot eind april liep dat zo traag als wat)
 

Maasveld

Well-known member
Als er iets is wat ik afgelopen weekend van drie dagen coronaloos festivallen geleerd heb, is dat de balans tussen mentale en sociale gezondheid t.o.v. fysieke gezondheid totaal de verkeerde kant op uitgeslagen is. De spontane ontmoetingen met andere mensen, emotioneerde me op een gegeven moment. Met 85% van de mensen gevaccineerd en zelfs meer dan 90% van de mensen die antistoffen hebben opgebouwd, is wat mij betreft het punt bereikt dat we stoppen met vrijheidsbeperkende maatregelen. QR-codes prima. Testen bij klachten, ook prima. Maar na anderhalf jaar van lockdown naar lockdown is het tijd om te accepteren dat mensen soms ziek worden. Iedereen heeft de kans gehad om een vaccin te nemen. Doe je dat niet, helemaal prima. Maar laat de rest van Nederland vrij.
Wappie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dat de gemiddelde ligtijd op de IC 2 tot 3 weken is. Volgens RIVM/OMT/Jaap van Dissel komen er door de niet-gevaccineerden nog 2.200-3.400 IC opnames aan. Als de bezetting rond die 200 bedden blijft, dan duurt het nog wel even tot al die mensen aan de beurt zijn geweest. Volgens de instanties rollen er 15% IC opnames uit de ziekenhuisopnames. JMD kan er vast een mooie berekening van maken hoeveel ziekenhuisopnames per dag we nu eigenlijk beter zouden kunnen hebben. Dat zal eerder richting die 150-300 gaan die we tussen begin oktober en half mei hadden, dan waar we nu op zitten.

Je hoeft er niet per se haast mee te hebben, maar op dit moment zijn sommige mensen al 1,5 jaar behoorlijk beperkt in hun bewegingsruimte en -vrijheid. Om dat dan nog maar een jaar te laten duren is dan wellicht ook geen top idee.
 
Bovenaan