Coronavirus 2

gevegt

Well-known member

Hier zie je het mooi. Het aantal cases in het VK zit ongeveer op het niveau van rond de jaarwisseling, maar als je dan bij healthcare kijkt zie je dat er ongeveer 20% van de ziekenhuisbezetting van toen is. Vaccins helpen. Simpel. Niet om besmettingen te voorkomen, maar wel qua hoe erg je er ziek van wordt. En dus is het na vaccinatie echt wel te vergelijken met een griep. Niet voor de ongevaccineerden, nee, dus zaak dat dat er zo weinig als mogelijk worden.
Mag je al weer dansen?
 

JMD

Well-known member
Persoonlijk kan ik heel goed leven met de anderhalve meter afstand. Geen gelebber en andere gekunstelde ceremonieën meer en als het mij niet aanstaat kan ik onmiddellijk uithalen met een linkse hoek.
Ja, dat is idd erg prettig ja. Zeker op een eerste dag van het (school)jaar was het normaal een continu gelebber... Nu gewoon een hand of zelfs dat niet eens.
 

JMD

Well-known member
Mag je al weer dansen?
Al sinds eind mei weer (we zijn immers een sport, en daar hoefde vanaf toen geen 1,5m afstand meer gehouden te worden bij sportbeoefening). En sinds half juni mogen we weer 'gewoon' van danspartner wisselen op dansavonden.
 

gevegt

Well-known member
Al sinds eind mei weer (we zijn immers een sport, en daar hoefde vanaf toen geen 1,5m afstand meer gehouden te worden bij sportbeoefening). En sinds half juni mogen we weer 'gewoon' van danspartner wisselen op dansavonden.
Waarom maak je je dan zo druk op een vrijdagavond?
Ga lekker dansen en Duits praten. Dat lucht op. Op zeker.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het is natuurlijk ook een extreem lastige puzzel, dat snap ik ook wel. En waar ik geen viroloog ben en dus geen verstand heb van een virus, heb ik door mijn vakgebied wel verstand van mentale en sociale gezondheid. En op die gebieden bereiken we inmiddels gewoon zorgwekkende situaties. En is het sowieso nog maar de vraag wat de effecten op de lange termijn gaan zijn. Wat we in elk geval zien is dat de gemiddelde wachttijd voor de GGZ en de Jeugdzorg is opgelopen naar 9 maanden. Dat is echt totaal niet oké.
Begrijp me niet verkeerd want ik ben het helemaal met je eens hoor maar mochten de ziekenhuizen en IC’s straks onverhoopt weer overvol raken dan zullen er toch echt keuzes moeten worden gemaakt. En op elke keuze zal er van alles aan te merken zijn maar als het zo ver komt dat er bedden met patiënten op de gangen komen te liggen dan kunnen we uren lullen over wat er allemaal had moeten gebeuren maar daar heb je op dat moment weinig aan maar goed, ik hoop oprecht dat we dat niet mee gaan maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Begrijp me niet verkeerd want ik ben het helemaal met je eens hoor maar mochten de ziekenhuizen en IC’s straks onverhoopt weer overvol raken dan zullen er toch echt keuzes moeten worden gemaakt. En op elke keuze zal er van alles aan te merken zijn maar als het zo ver komt dat er bedden met patiënten op de gangen komen te liggen dan kunnen we uren lullen over wat er allemaal had moeten gebeuren maar daar heb je op dat moment weinig aan maar goed, ik hoop oprecht dat we dat niet mee gaan maken.
Jep, ook mee eens.
 

gevegt

Well-known member
Begrijp me niet verkeerd want ik ben het helemaal met je eens hoor maar mochten de ziekenhuizen en IC’s straks onverhoopt weer overvol raken dan zullen er toch echt keuzes moeten worden gemaakt. En op elke keuze zal er van alles aan te merken zijn maar als het zo ver komt dat er bedden met patiënten op de gangen komen te liggen dan kunnen we uren lullen over wat er allemaal had moeten gebeuren maar daar heb je op dat moment weinig aan maar goed, ik hoop oprecht dat we dat niet mee gaan maken.
Ik hoop het met je mee, maar onze oosterburen gaan de vierde golf alweer in.
 
Bovenaan