Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt inderdaad te stabiliseren. Ook niet heel gek midden in de vakanties. Gezien het aantal besmettingen al aan het stabiliseren was, is het niet gek dat de ziekenhuisopnames volgen. Krijgen we straks waarschijnlijk qua bezetting nog een kleine daling en dan eveneens stabilisatie.

Iedereen die nu in het ziekenhuis terecht komt, die ligt er niet in het najaar. Maar echt opschieten doet het natuurlijk niet. Vraag mij wel af wat de achtergrond is van degene die nu in het ziekenhuis liggen. In Amsterdam zie je een groot verschil tussen de bereidheid tot vaccineren binnen en buiten de ring. Van de eerdere racistische geluiden uit het ziekenhuis begreep ik dat voor de vaccinatie op gang kwam degene buiten de ring vaker ij het ziekenhuis terecht kwamen. Als dat nog steeds de oorzaak is van het substantiële aantal ziekenhuisopnames, dan mag de overheid nog wel meer doen dan ze al doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als er iets is wat ik afgelopen weekend van drie dagen coronaloos festivallen geleerd heb, is dat de balans tussen mentale en sociale gezondheid t.o.v. fysieke gezondheid totaal de verkeerde kant op uitgeslagen is. De spontane ontmoetingen met andere mensen, emotioneerde me op een gegeven moment. Met 85% van de mensen gevaccineerd en zelfs meer dan 90% van de mensen die antistoffen hebben opgebouwd, is wat mij betreft het punt bereikt dat we stoppen met vrijheidsbeperkende maatregelen. QR-codes prima. Testen bij klachten, ook prima. Maar na anderhalf jaar van lockdown naar lockdown is het tijd om te accepteren dat mensen soms ziek worden. Iedereen heeft de kans gehad om een vaccin te nemen. Doe je dat niet, helemaal prima. Maar laat de rest van Nederland vrij.
 

JMD

Well-known member
Als er iets is wat ik afgelopen weekend van drie dagen coronaloos festivallen geleerd heb, is dat de balans tussen mentale en sociale gezondheid t.o.v. fysieke gezondheid totaal de verkeerde kant op uitgeslagen is. De spontane ontmoetingen met andere mensen, emotioneerde me op een gegeven moment. Met 85% van de mensen gevaccineerd en zelfs meer dan 90% van de mensen die antistoffen hebben opgebouwd, is wat mij betreft het punt bereikt dat we stoppen met vrijheidsbeperkende maatregelen. QR-codes prima. Testen bij klachten, ook prima. Maar na anderhalf jaar van lockdown naar lockdown is het tijd om te accepteren dat mensen soms ziek worden. Iedereen heeft de kans gehad om een vaccin te nemen. Doe je dat niet, helemaal prima. Maar laat de rest van Nederland vrij.
Amen!
Bel jij Hugo de Jonge, Jaap van Dissel en Mark Rutte even op? Want zoals jij je voelt, voelen veel NLers zich ook. Ik had hetzelfde bij bv PSV - Midtjylland.

Het punt is alleen dat die kleine groep die doodsbang is nog steeds heel veel invloed heeft op OMT/Kabinet.
'Vroeger' had je ook mensen met een kwetsbare gezondheid. Die moesten er dan zelf voor zorgen dat ze veilig bleven. Iemand met bv zware longklachten ging ook niet naar een festival ofzo. Mijn zus heeft kanker gehad, en was dus erg kwetsbaar tijdens de chemo, in die paar maanden dat ze de chemo had was zij het die voorzichtig was met contacten (en bv wat ze at), de samenleving hoefde echt geen rekening te houden met dat de zus van JMD chemo had. (en terecht) Natuurlijk hielden wij er als familie wel rekening mee, als we snotterig waren gingen we niet langs.
Bij corona lijkt het andersom, dat de samenleving er voor moet zorgen dat de kwetsbaren veilig zijn.

(en vwb mijn zus: we zijn een kleine 10 jaar verder sinds de diagnose en ze is Godzijdank kerngezond en springlevend)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Amen!
Bel jij Hugo de Jonge, Jaap van Dissel en Mark Rutte even op? Want zoals jij je voelt, voelen veel NLers zich ook. Ik had hetzelfde bij bv PSV - Midtjylland.

Het punt is alleen dat die kleine groep die doodsbang is nog steeds heel veel invloed heeft op OMT/Kabinet.
'Vroeger' had je ook mensen met een kwetsbare gezondheid. Die moesten er dan zelf voor zorgen dat ze veilig bleven. Iemand met bv zware longklachten ging ook niet naar een festival ofzo. Mijn zus heeft kanker gehad, en was dus erg kwetsbaar tijdens de chemo, in die paar maanden dat ze de chemo had was zij het die voorzichtig was met contacten (en bv wat ze at), de samenleving hoefde echt geen rekening te houden met dat de zus van JMD kanker had.(en terecht)
Bij corona lijkt het andersom, dat de samenleving er voor moet zorgen dat de kwetsbaren veilig zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat nieuwe maatregelen nog door veel mensen geaccepteerd gaat worden. Er komt een moment dat de opstand groter wordt.

Ik ben heel lang voor het beschermen van de kwetsbaren geweest. Zeker toen er nog geen vaccin was. En ik vond de versoepelingen in de discotheken ook te vroeg, aangezien een groot deel van de jongeren nog niet (volledig) gevaccineerd was. Maar nu zijn we op een punt aangekomen dat iedereen twee vaccins heeft kunnen nemen. En bijna iedereen heeft dat ook gedaan. Dus stoppen met die maatregelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Vandaag heel de dag in Irrland gelopen. Mondkapje op bij de binnen activiteiten. Vorige week uit eten geweest en over de Dommelstraat via het Strarumseind naar huis gelopen. Echt helemaal niemand houdt zich meer aan de maatregelen, gewoon lekker leven en laat de politiek maar met de getallen en de angst aanpraterij goochelen, loop door de stad en je ziet wel de andere beelden.
 

De Wolf

Well-known member
Vandaag heel de dag in Irrland gelopen. Mondkapje op bij de binnen activiteiten. Vorige week uit eten geweest en over de Dommelstraat via het Strarumseind naar huis gelopen. Echt helemaal niemand houdt zich meer aan de maatregelen, gewoon lekker leven en laat de politiek maar met de getallen en de angst aanpraterij goochelen, loop door de stad en je ziet wel de andere beelden.
Verschilt echt per plaats. Vorige week was ik in Almere en daar was het nog redelijk netjes. Gisteren in de dierentuin met de vrouw en de maatregelen waren zowel binnen als buiten ver te zoeken.
 

JMD

Well-known member
En wat moeten we doen als de ziekenhuizen weer vol komen te liggen?
Hetzelfde als wat we deden in de jaren met flinke griepgolven. Accepteren dat dat gebeurt. Zonder vaccin was corona zeker niet te vergelijken met griep, maar met vaccin is dat wel zo. En ja, je kan pech hebben dat je net zwaar ziek wordt, maar dat kan ook aan griep, longontsteking, kanker enz.

En verder nu eindelijk eens inzetten op uitbreiding IC. Ja, dat gaat voor deze winter niks helpen, maar als men in maart 2020 er mee was begonnen hadden we daar nu al de eerste vruchten van geplukt (IC-opleiding schijnt 1,5 jaar te duren begreep ik). Als je alles wat nu direct geen resultaat oplevert niet moet doen dan komen we met nergens ergens...

Maar goed, de motie van Wilders hierover werd afgelopen week afgeschoten door de huidige coalitiepartijen...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het ook met Wilders eens dat je veel beter kunt investeren in ventilatie en in de zorg dan je helemaal blind te staren op vaccinaties en social distancing.
 
Bovenaan