Coronavirus 2

Bonehead

Well-known member
Ik heb de persconferentie niet gezien, maar ik begrijp van Misset dat horeca vanaf 20 september bij een bezetting van meer dan 75 man om een vaccinatiebewijs of testbewijs moet vragen. Tegen die tijd is testen waarschijnlijk ook niet meer gratis. Interessante move.

Bij de KNVB weten ze het ook niet meer:

Loslaten 1,5-meter samenleving na 20 september
Het kabinet heeft dus bekend gemaakt dat de 1,5-meter samenleving vanaf 20 september zeer waarschijnlijk komt te vervallen. Hierbij wordt in bepaalde sectoren, waaronder in de horeca en publiek bij sportwedstrijden, echter wel een grens aan het aantal personen gesteld, namelijk 75 personen. Vanaf die groepsgrootte wordt een test- of vaccinatiebewijs een verplichting.

De exacte uitwerking van die maatregelen is nog onduidelijk. Sportbeoefening valt in ieder geval buiten de maatregel. Dat houdt in dat betrokkenen die op het sportpark aanwezig moeten zijn in verband met sportbeoefening (spelers, begeleiders, scheidsrechters, enz.) niet meetellen binnen de 75 personen. Vanuit de KNVB vinden we dat de sportbeoefening en voetballen sowieso ten alle tijden toegankelijk moet zijn, omdat het een essentiële bijdrage levert aan de gezondheid van Nederland en je geen drempels wil opwerpen. Ook is de afgelopen maanden is gebleken dat voetballen in de buitenlucht veilig kan zonder test- of vaccinatiebewijs.

Als het gaat om het toelaten van toeschouwers, eventueel dus met een verplicht test- of vaccinatiebewijs, zijn we in overleg met NOC*NSF en de overheid om te bezien hoe de maatregelen uitgewerkt worden voor de amateursport.
Binnen of buiten maakt dus niks meer uit. Evenals welke oppervlakte die 75 personen zich bevinden.

En er liggen momenteel 3 hele personen met corona in mijn ziekenhuis.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat was voor mondkapjes ook het geval. Was een run op de aanvraag waar 95% zich terugtrok toen bekend werd dat je arts die verklaring moest geven.
Voor mondkapjesplicht is alleen een verklaring van een arts nodig voor in het vliegtuig. Voor alle andere lokaties niet, maar moet je wel op een andere manier duidelijk kunnen maken dat je een uitzondering bent.
 

Joost

Well-known member
In Italië hebben ze heel rare variant; eentje die enkel via de kin of de elleboog verspreid. Die worden hier namelijk massaal bedekt met wegwerpmondkapjes. Het lijkt zelfs wel een modeartikel te zijn.

Dat het ding over de neus moet is op de gebruiksaanwijzing waarschijnlijk niet vertaald naar het Italiaans.

Bij winkels hebben veel mobiele thermometers staan zodat de klanten getemperatuurd kunnen worden, al heb ik dat nog niet ook echt zien doen.

En hier vlakbij zit een waterpark. Als je daar binnen wil moet je door een soort wasstraat voor mensen waarbij je een desinfectiedouche krijgt. Den je gegarandeerd 24u Corona vrij.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Waar in Italië zit je? Thermometers heb ik alleen op stations gezien waar je soms steeksproefgewijs temperatuur mocht opmeten. Het was alleen 40 graden buiten dus je zou zeggen dat iedereen dan standaard verhoging heeft :p

Ik vond de testcenters midden op straat/pleinen voor treinstations en drukke winkels waar alle voorbijgangers door de wachtrij van potentiele geinfecteerde moesten lopen ook wel bijzonder.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat was toch al bekend dat je ondanks vaccinatie toch Corona kunt krijgen?

Voor veel mensen schijnbaar toch moeilijk te bevatten. Als straks 90% van de mensen is gevaccineerd, dan zal de bezetting van de corona afdeling ook weer veel gevaccineerden bevatten. Daar gaat men dan de conclusie aan verbinden dat de vaccinaties niet werken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat lijkt me sterk, percentage dat ondanks volledige vaccinatie in het ziekenhuis komt is aanmerkelijk lager.
Maar goed, voor sommigen is het erg ingewikkeld.
 
Bovenaan