Dit was ruim een week geleden die stabilisatie heeft niet echt doorgezet.
Er is nog steeds een (kleine) daling in de besmettingen en in de ziekenhuis nemen de opnames af.
Het maakt me wel benieuwd naar de persconferentie van vanavond. Ze zullen aankondigen dat het MBO/HBO/WO weer open kan en dat de 3 dagen Formule 1 als 3 losse wedstrijden worden gezien (ook wel terecht mijns inziens). Maar wat is het toekomstperspectief.
Het perspectief is dat we over 1,5 maand weer met lege stadions zitten, theaters dicht enz beng ik bang... Alle beloftes van 'als iedereen vaccineert kunnen we open' blijken loos, want nu wordt de keutel al ingetrokken vanwege de aankomende griepgolf (dat 1,5 jaar lang gezegd is dat griep niet erg is (want daar mocht corona niet mee vergeleken worden) nemen we even voor lief) en eventuele nieuwe varianten...
Als je niet wil versoepelen omdat er eventueel nieuwe varianten komen dan kan je nooit versoepelen...
Het MBO/HBO/UNi mag open (misschien wel met max 75/100 in collegezaal), lees nu geruchten dat het VO wel nog met beperkingen blijft, namelijk halve klassen. Dat hoop ik toch echt niet, dat zou ook een verslechtering zijn tov juni. Mag toch hopen dat als MBO/HBO/Uni volledig open mag, dat het VO dat ook mag.