Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Maar dat werd 2/3 bezetting aan vast gekoppeld. Dan vrees ik dat we met voetbal daar ook aan blijven vastzitten.
In Zandvoort bouwen ze natuurlijk gewoon wat extra noodtribunes zodat ze op volledige bezetting kunnen gaan zitten. Daarna lekker met z'n allen tegen elkaar aan in een volgepakte trein. Het is echt een lachertje en de volgende rechtse directe in het gezicht van de cultuursector.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja sorry, beste mede-forummers. Maar wat voelt het héérlijk om weer eens op een festival te zijn! Het weekend is pas net begonnen. De eerste band is net klaar. Maar het is nu al een weekend om nooit meer te vergeten!
 

Fregge

Well-known member
Ja sorry, beste mede-forummers. Maar wat voelt het héérlijk om weer eens op een festival te zijn! Het weekend is pas net begonnen. De eerste band is net klaar. Maar het is nu al een weekend om nooit meer te vergeten!
Telefoon weg en zuipen in plaats van met mensen zonder leven onzinnig over voetbal discussiëren dan.
 

JMD

Well-known member
Dit was ruim een week geleden die stabilisatie heeft niet echt doorgezet.
Er is nog steeds een (kleine) daling in de besmettingen en in de ziekenhuis nemen de opnames af.

Het maakt me wel benieuwd naar de persconferentie van vanavond. Ze zullen aankondigen dat het MBO/HBO/WO weer open kan en dat de 3 dagen Formule 1 als 3 losse wedstrijden worden gezien (ook wel terecht mijns inziens). Maar wat is het toekomstperspectief.
Het perspectief is dat we over 1,5 maand weer met lege stadions zitten, theaters dicht enz beng ik bang... Alle beloftes van 'als iedereen vaccineert kunnen we open' blijken loos, want nu wordt de keutel al ingetrokken vanwege de aankomende griepgolf (dat 1,5 jaar lang gezegd is dat griep niet erg is (want daar mocht corona niet mee vergeleken worden) nemen we even voor lief) en eventuele nieuwe varianten...

Als je niet wil versoepelen omdat er eventueel nieuwe varianten komen dan kan je nooit versoepelen...

Het MBO/HBO/UNi mag open (misschien wel met max 75/100 in collegezaal), lees nu geruchten dat het VO wel nog met beperkingen blijft, namelijk halve klassen. Dat hoop ik toch echt niet, dat zou ook een verslechtering zijn tov juni. Mag toch hopen dat als MBO/HBO/Uni volledig open mag, dat het VO dat ook mag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet dat we dat eiland niet kunnen vergelijken met ons land met de open grenzen, maar als Freedom Day daar niet voor hel en verdoemenis heeft gezorgd, dan zou wij het toch ook moeten kunnen overleven? Zeker nu we iedereen het coronavirus in de vakantielanden hebben laten ophalen. Dan moeten we toch een aardig eind op zijn geschoten met resistentie. Als we per 1 september als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn nog steeds niks durven, dan blijf je echt erin hangen.
 

JMD

Well-known member
Ik weet dat we dat eiland niet kunnen vergelijken met ons land met de open grenzen, maar als Freedom Day daar niet voor hel en verdoemenis heeft gezorgd, dan zou wij het toch ook moeten kunnen overleven? Zeker nu we iedereen het coronavirus in de vakantielanden hebben laten ophalen. Dan moeten we toch een aardig eind op zijn geschoten met resistentie. Als we per 1 september als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn nog steeds niks durven, dan blijf je echt erin hangen.
Juist.

Dan zitten we er (met de herfst in aantocht) zeker tot minimaal juni 2022 mee.
Dat is dus ook precies de reden waarom men in het VK in juli versoepelde, zodat een eventuele eerste hausse besmettingen er voor de herfst zouden zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is toch net het probleem? Niet iedereen laat zich vaccineren.
Houd dan voorlopig alleen een Corona-QR-code bij evenementen (desnoods alleen voor gevaccineerden op het moment dat iedereen de kans heeft gehad volledig gevaccineerd te zijn, want daar zijn we volgens mij nog maar een paar weken vanaf?) en gooi de rest gewoon voor iedereen open.
Want op een gegeven moment wordt de vaccinatiegraad niet meer hoger, en kun je mensen die zich hebben laten vaccineren niet nog steeds met beperkingen lastigvallen alleen om mensen die zelf het risico nemen om ernstig ziek te worden te beschermen. Die mensen willen dat zelf ook niet, want die zijn sowieso tegen beperkende maatregelen.
 

Joost

Well-known member
Dat is toch net het probleem? Niet iedereen laat zich vaccineren.
Nederland heeft het op een na hoogste percentage gevaccineerden van Europa.

Ik weet dat we dat eiland niet kunnen vergelijken met ons land met de open grenzen, maar als Freedom Day daar niet voor hel en verdoemenis heeft gezorgd, dan zou wij het toch ook moeten kunnen overleven? Zeker nu we iedereen het coronavirus in de vakantielanden hebben laten ophalen. Dan moeten we toch een aardig eind op zijn geschoten met resistentie. Als we per 1 september als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn nog steeds niks durven, dan blijf je echt erin hangen.

Maar ook daar zijn de scholen nog niet open.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij een vaccinatiegraad van 90% zouden we veilig open kunnen was het verhaal. Gemiddeld gaan we dat wat ik begrijp halen. In de buitenwijken niet, maar daar is iedereen al aan de beurt geweest met corona. Je kan ook moeilijk heel Nederland gijzelen door de minderheid.

Men zaait nu inmiddels overigens ook al twijfel of 100% vaccinatie tot vrijheid kan leiden.
 

JMD

Well-known member
Dat is toch net het probleem? Niet iedereen laat zich vaccineren.
Maar dat was te verwachten. Voor de DKTP-prikken enz die jonge kinderen krijgen laat ook niet iedereen zich vaccineren. Er hoeft ook geen 100% te zijn, de geleerden denken dat 80-85% genoeg is (even afhankelijk van welke variant). We hebben in NL een vaccinatiebereidheid van >90%, dus dat moet goed komen.
 

JMD

Well-known member
Bij een vaccinatiegraad van 90% zouden we veilig open kunnen was het verhaal. Gemiddeld gaan we dat wat ik begrijp halen. In de buitenwijken niet, maar daar is iedereen al aan de beurt geweest met corona. Je kan ook moeilijk heel Nederland gijzelen door de minderheid.

Men zaait nu inmiddels overigens ook al twijfel of 100% vaccinatie tot vrijheid kan leiden.
Ja, en dat laatste gaat je dus als overheid grote problemen geven bij een evt 3e prik. Want no way dat we dan aan die >90% gaan komen als de eerdere beloftes van "als iedereen geprikt is dan kunnen we open" (waarbij ook toen al direct gezegd werd dat dat 'iedereen' niet letterlijk iedereen zou zijn, aangezien er ook bv mensen zijn die niet gevaccineerd kunnen worden) niet uitgekomen zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoezo wil je perse een datum weten eigenlijk, als we iets hebben geleerd de afgelopen anderhalf jaar is het wel dat het onmogelijk is om datum te benoemen waarop er van alles wel of niet mogelijk is.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoezo wil je perse een datum weten eigenlijk, als we iets hebben geleerd de afgelopen anderhalf jaar is het wel dat het onmogelijk is om datum te benoemen waarop er van alles wel of niet mogelijk is.
We weten nu in ieder geval dat die datum het niet wordt, want tot nu toe is er nog nooit iets uitgekomen van die routekaarten. ;)
 
Bovenaan