Coronavirus 2

Fregge

Well-known member
Hoe Rutte ook begon. "De piek was een verrassing. Zag echt niemand aankomen" Nee, dat zag jij niet aankomen, verrekte koekwaus
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vanaf een Vlaams toilet: wat een schande dat dit niet in Nederland georganiseerd kan worden! Het vraagt van verschillende partijen wat inzet, maar al met al is het prima te doen om een covidvrij festival neer te zetten.
 

zwammy

Well-known member
Doe gewoon wat iedereen doet in een Dixie, scheppen hugodver. Vertel maar hoe leuk het was als je weer thuis bent 👍
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het houdt ook echt niet meer op met de kromheid. Eerder al het laat aanpassen dat je niet meer direct een groen vinkje kreeg na je vaccinatie. Nu lees ik al wekenlang dat het bij Janssen eerder vier dan twee weken duurt voordat je een behoorlijke bescherming hebt. Nu hebben ze dat aangepast, maar als je uiterlijk gisteren je prik hebt gehad dan kun je nog steeds na twee weken je vinkje krijgen. Met die eerdere overgang van nul naar twee weken hadden ze ook al zo’n overgangsperiode.
 

JMD

Well-known member
Hoezo wil je perse een datum weten eigenlijk, als we iets hebben geleerd de afgelopen anderhalf jaar is het wel dat het onmogelijk is om datum te benoemen waarop er van alles wel of niet mogelijk is.
In het vk lukte dat trouwens wel. De routekaart die ze in april opstelden richting Freedom day kwam elke stap uit, op de laatste na.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Al aangetoond dat die 2/3 bezetting flauwekul is, maar nu moeten clubs daar nog een maand mee doorgaan en ook nog eens de seizoenkaarthouders op andere vakken zetten.
 

stc

Well-known member

Al aangetoond dat die 2/3 bezetting flauwekul is, maar nu moeten clubs daar nog een maand mee doorgaan en ook nog eens de seizoenkaarthouders op andere vakken zetten.

Tot nu toe kon ik gelukkig op eigen plaats zitten bij PSV. De eerste 2 thuiswedstrijden kan ik gelukkig ook op mijn eigen plaats plaatsnemen. Of er bij PSV fans naar andere vakken moeten durf ik niet te zeggen. Ik ben geen expert op dit gebied, maar lijkt mij dat 90-100% bezetting mogelijk moet zijn.
 

erka

Well-known member
Hoe gaat het eigenlijk met de ziekenhuizen? Of valt het toch weer een beetje tegen allemaal?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aantal nieuwe opnames dalen nog, de ziekenhuisbezetting stabiliseert wat. Ik neem aan dat de tweede helft deze maand er wel een daling zal worden ingezet. De besmettingen zijn wel al de hele maand vrij stabiel, dus dan zal de daling van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames wel gaan stabiliseren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb de persconferentie niet gezien, maar ik begrijp van Misset dat horeca vanaf 20 september bij een bezetting van meer dan 75 man om een vaccinatiebewijs of testbewijs moet vragen. Tegen die tijd is testen waarschijnlijk ook niet meer gratis. Interessante move.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb de persconferentie niet gezien, maar ik begrijp van Misset dat horeca vanaf 20 september bij een bezetting van meer dan 75 man om een vaccinatiebewijs of testbewijs moet vragen. Tegen die tijd is testen waarschijnlijk ook niet meer gratis. Interessante move.
Als "wisselgeld" voor het loslaten van de 1,5 meter in de horeca moet er dan inderdaad een Corona-bewijs getoond worden. Tegen die tijd heeft iedereen de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn, dus vind ik het wel logisch dat de "prettesten" niet meer gratis zijn (m.u.v. mensen die niet gevaccineerd konden worden vanwege bepaalde omstandigheden).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft opeens ook iedereen medische redenen waarom ze zich niet kunnen vaccineren net als met de mondkapjes. Gaat een gezellig najaar worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Heeft opeens ook iedereen medische redenen waarom ze zich niet kunnen vaccineren net als met de mondkapjes. Gaat een gezellig najaar worden.
Ik neem aan dat je dan wel een verklaring van je arts moet laten zien, en niet alleen een zelf ingevuld formuliertje zoals bij de mondkapjes.
 

De Wolf

Well-known member
Ik neem aan dat je dan wel een verklaring van je arts moet laten zien, en niet alleen een zelf ingevuld formuliertje zoals bij de mondkapjes.
Dat was voor mondkapjes ook het geval. Was een run op de aanvraag waar 95% zich terugtrok toen bekend werd dat je arts die verklaring moest geven.
 

zwammy

Well-known member
Benieuwd wat zwaarder gaat wegen, het niet binnen komen vanwege niet gevaccineerd of het racisme roepen omdat 3 kwart van de niet gevaccineerden allochtonen zijn. Nu al zin in 🎉
 

Max

Administrator
Forumleiding
Benieuwd wat zwaarder gaat wegen, het niet binnen komen vanwege niet gevaccineerd of het racisme roepen omdat 3 kwart van de niet gevaccineerden allochtonen zijn. Nu al zin in

Kun je grotendeels oplossen door het onder de vrijheid van godsdienst te scharen. Niemand is zo gelijk als een gelovige.
 
Bovenaan