Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben het ook met Wilders eens dat je veel beter kunt investeren in ventilatie en in de zorg dan je helemaal blind te staren op vaccinaties en social distancing.

In zijn algemeenheid is het goed om in ventilatie te investeren. Worden mensen sowieso minder vaak ziek.
 

JMD

Well-known member
Ik ben het ook met Wilders eens dat je veel beter kunt investeren in ventilatie en in de zorg dan je helemaal blind te staren op vaccinaties en social distancing.
Jep. Al die zaken hadden al sinds maart 2020 (oke, mei 2020) aangepakt kunnen worden.
Maar liever geeft men geld uit aan steunpakketten, lockdowns enz, dan aan IC/ventilatie enz.

Ik heb soms het idee dat ze die lockdowns wel prettig vinden, en dan met name de macht die ze daarmee over de mensen kunnen uitoefenen. Dat is niet zo, dat weet ik ook wel, maar waarom is dan verdomme niet ingezet op al deze zaken die veel ellende qua lockdowns enz kunnen voorkomen.
 

JMD

Well-known member
In zijn algemeenheid is het goed om in ventilatie te investeren. Worden mensen sowieso minder vaak ziek.
De ventilatie in scholen was voor corona ook al dramatisch. Al er iets positiefs uit corona is gekomen (behalve dat we erachter zijn gekomen dat van alleen online-onderwijs niemand gelukkiger wordt (voor corona waren er mensen die zeiden dat ik de toekomst alleen nog online les zou worden gegeven en scholen nutteloos waren)) dan is het wel de aandacht die er in scholen nu eindelijk voor ventilatie is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. Al die zaken hadden al sinds maart 2020 (oke, mei 2020) aangepakt kunnen worden.
Maar liever geeft men geld uit aan steunpakketten, lockdowns enz, dan aan IC/ventilatie enz.

Ik heb soms het idee dat ze die lockdowns wel prettig vinden, en dan met name de macht die ze daarmee over de mensen kunnen uitoefenen. Dat is niet zo, dat weet ik ook wel, maar waarom is dan verdomme niet ingezet op al deze zaken die veel ellende qua lockdowns enz kunnen voorkomen.
Dat eerste ben ik volledig met je eens. Al vanaf het moment dat duidelijk werd dat een slechte ventilatie een grote rol speelt bij het verspreiden van het virus, had men beter een deel van al die vele miljoenen kunnen investeren om de ventilatie in publieke ruimtes op orde te krijgen. Daarnaast is altijd het argument dat het opleiden van IC-personeel anderhalf jaar duurt en daarom geen oplossing is. Nou, als we gelijk waren begonnen dan hadden we er nu honderden, misschien wel duizenden, IC-verpleegkundigen bij kunnen hebben. Daar las ik dan weer over dat er niets vervelender is dan als IC-verpleegkundige niets te doen te hebben. Wtf.

Dat tweede weet ik allemaal niet. Ik heb me een jaar of 8 geleden heel erg verdiept in allerlei complottheorieën. En voordat ik het wist, kwam ik ook vast te zitten in die jungle van het algoritme. Na een paar maanden wantrouwde ik de hele wereld en wist ik totaal niet meer wat realiteit was en wat niet. Sindsdien heb ik besloten om me er totaal voor af te sluiten en me enkel te richten op zaken waar ik zelf invloed op heb. En dat heeft mijn kwaliteit van leven drastisch verbeterd. Dus ja, misschien zit er wel een groot plan van The Great Reset of weet ik het achter. Ik weet het simpelweg niet. Ik heb me er niet in verdiept en ga dat ook niet doen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hetzelfde als wat we deden in de jaren met flinke griepgolven. Accepteren dat dat gebeurt. Zonder vaccin was corona zeker niet te vergelijken met griep, maar met vaccin is dat wel zo. En ja, je kan pech hebben dat je net zwaar ziek wordt, maar dat kan ook aan griep, longontsteking, kanker enz.

En verder nu eindelijk eens inzetten op uitbreiding IC. Ja, dat gaat voor deze winter niks helpen, maar als men in maart 2020 er mee was begonnen hadden we daar nu al de eerste vruchten van geplukt (IC-opleiding schijnt 1,5 jaar te duren begreep ik). Als je alles wat nu direct geen resultaat oplevert niet moet doen dan komen we met nergens ergens...

Maar goed, de motie van Wilders hierover werd afgelopen week afgeschoten door de huidige coalitiepartijen...
Die griepgolven gaven niet zo veel druk op de ziekenhuis bezetting als corona.
Wat als er toch weer 800 man op de IC ligt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
@Jamel: Als die Great Reset er zou komen, dan zit ik nog steeds liever in het kamp van de gechipten dan de niet-gechipten. Op mijn zussen en zwagers na ken ik niemand die niet voor de chip heeft gekozen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die griepgolven gaven niet zo veel druk op de ziekenhuis bezetting als corona.
Wat als er toch weer 800 man op de IC ligt?

Als je het pas in het virus seizoen wanneer we weer allemaal binnen zitten los gaat laten, dan gaat die 800 man op de IC zeker goedkomen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Jamel: Als die Great Reset er zou komen, dan zit ik nog steeds liever in het kamp van de gechipten dan de niet-gechipten. Op mijn zussen en zwagers na ken ik niemand die niet voor de chip heeft gekozen.
Ik blijf inderdaad ook liever over met jou en JMD dan met Thierry Baudet en Robert Jensen.
 

JMD

Well-known member
Dat eerste ben ik volledig met je eens. Al vanaf het moment dat duidelijk werd dat een slechte ventilatie een grote rol speelt bij het verspreiden van het virus, had men beter een deel van al die vele miljoenen kunnen investeren om de ventilatie in publieke ruimtes op orde te krijgen. Daarnaast is altijd het argument dat het opleiden van IC-personeel anderhalf jaar duurt en daarom geen oplossing is. Nou, als we gelijk waren begonnen dan hadden we er nu honderden, misschien wel duizenden, IC-verpleegkundigen bij kunnen hebben. Daar las ik dan weer over dat er niets vervelender is dan als IC-verpleegkundige niets te doen te hebben. Wtf.
Ja inderdaad. Het lijkt me sterk dat er nooit wat te doen is. Er zijn vast vakantie-uren op te maken, en we hebben inmiddels best een zorgachterstand, dan kan die mooi ingelopen worden.

Dat tweede weet ik allemaal niet. Ik heb me een jaar of 8 geleden heel erg verdiept in allerlei complottheorieën. En voordat ik het wist, kwam ik ook vast te zitten in die jungle van het algoritme. Na een paar maanden wantrouwde ik de hele wereld en wist ik totaal niet meer wat realiteit was en wat niet. Sindsdien heb ik besloten om me er totaal voor af te sluiten en me enkel te richten op zaken waar ik zelf invloed op heb. En dat heeft mijn kwaliteit van leven drastisch verbeterd. Dus ja, misschien zit er wel een groot plan van The Great Reset of weet ik het achter. Ik weet het simpelweg niet. Ik heb me er niet in verdiept en ga dat ook niet doen.
Great Reset geloof ik niet in nee. Simpelweg omdat daar zoveel voor moet gebeuren en vooruit gepland moet worden dat dat niet 'geheim' te houden is. En verder zien onze politici nog niet eens de val van Kabul aankomen terwijl de hele wereld al plannen aan het maken is zitten onze bewindslieden vrolijk in bioscopen en voetbalstadions en gaan dan op dinsdag eens kijken of er nog wat te regelen is.

Ik heb het ook niet over de Great Reset, maar meer over 'de macht' hebben.
Deze psycholoog spreekt over het Stanford Prison Experiment, en daar doet het me soms (!!!) wel aan denken ja. Het kunnen uitoefenen van macht om de samenleving met 1 persconferentie weer te kunnen stilleggen.
"Macht corrumpeert", "macht is verslavend" zijn niet voor niks gezegden...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja ok, ik bedoel dus 800 patiënten met Corona, of meer.
Het is natuurlijk ook een extreem lastige puzzel, dat snap ik ook wel. En waar ik geen viroloog ben en dus geen verstand heb van een virus, heb ik door mijn vakgebied wel verstand van mentale en sociale gezondheid. En op die gebieden bereiken we inmiddels gewoon zorgwekkende situaties. En is het sowieso nog maar de vraag wat de effecten op de lange termijn gaan zijn. Wat we in elk geval zien is dat de gemiddelde wachttijd voor de GGZ en de Jeugdzorg is opgelopen naar 9 maanden. Dat is echt totaal niet oké.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja inderdaad. Het lijkt me sterk dat er nooit wat te doen is. Er zijn vast vakantie-uren op te maken, en we hebben inmiddels best een zorgachterstand, dan kan die mooi ingelopen worden.


Great Reset geloof ik niet in nee. Simpelweg omdat daar zoveel voor moet gebeuren en vooruit gepland moet worden dat dat niet 'geheim' te houden is. En verder zien onze politici nog niet eens de val van Kabul aankomen terwijl de hele wereld al plannen aan het maken is zitten onze bewindslieden vrolijk in bioscopen en voetbalstadions en gaan dan op dinsdag eens kijken of er nog wat te regelen is.

Ik heb het ook niet over de Great Reset, maar meer over 'de macht' hebben.
Deze psycholoog spreekt over het Stanford Prison Experiment, en daar doet het me soms (!!!) wel aan denken ja. Het kunnen uitoefenen van macht om de samenleving met 1 persconferentie weer te kunnen stilleggen.
"Macht corrumpeert", "macht is verslavend" zijn niet voor niks gezegden...
Ah, dat klinkt wel interessant. Misschien dat ik daar van de week wel eens wat in ga duiken. Thanks!
 

JMD

Well-known member
Die griepgolven gaven niet zo veel druk op de ziekenhuis bezetting als corona.

Zeker wel. Alleen vonden we dat toen blijkbaar niet zo erg. En werd dat wel vermeld in kranten en op de radio maar gingen we gewoon door.


En verder is het toch schandalig dat een land met 17 miljoen inwoners iets van 1300 IC-bedden heeft. Als er een keer een ontploffing is zoals in Beirut(?) vorig jaar midden in Amsterdam of Rotterdam dan liggen direct alle IC's van NL vol.
Sinds 2000 is het aantal IC-bedden alleen maar afgenomen, terwijl we met 3 miljoen meer zijn dan toen. En we gemiddeld ook steeds ouder worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja ok, ik bedoel dus 800 patiënten met Corona, of meer.

Ik neem aan dat de inmiddels 22,5 miljoen gezetten prikken en de miljoenen besmettingen er straks voor gaan zorgen dat er een behoorlijke resistentie wordt bereikt. Op een bepaald moment moet je toch weer gaan leven. In Engeland is Freedom Day ook alweer ruim een maand geleden en ik heb nog niet gelezen dat het daar nu storm loopt.

Die bezetting van 800 hebben we in de maand april gehad. Terwijl we van begin oktober (150 IC bedden) tot en met half mei (700 IC bedden) tussen de 150 en 300 ziekenhuisopnames per dag hadden. Op de drukste dag. Sinds eind mei zijn het er geen 100 meer geweest op een dag. Gezien de resistentie door besmettingen en vaccinaties lijkt het mij dat we wel bepaalde risico’s kunnen nemen. Zeker nu dingen nog in de buitenlucht plaats kunnen vinden. De mallenmolen die je nu verwerkt heb je niet meer in oktober in het ziekenhuis.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Als je het pas in het virus seizoen wanneer we weer allemaal binnen zitten los gaat laten, dan gaat die 800 man op de IC zeker goedkomen.
Precies. Daarom hadden die maatregelen dus allang losgelaten moeten worden. In het VK snapt men dat.

Overigens hebben we met kerst die rijen ambulances gezien in het VK voor de ziekenhuizen. behalve dat dat maar bij 1 ziekenhuis bleek te zijn was ook nog eens de helft van de mensen die met corona opgenomen waren 'met' corona opgenomen ipv 'door' corona. Groot verschil. Gebeurt in NL ook. Iedereen die in een ziekenhuis komt wordt getest op corona, dat lijkt me terecht wegens de behandeling. Maar alle coronapatiënten worden vervolgens ook meegeteld. Dus zelfs als jij nergens last van hebt qua corona en jij ligt in het ziekenhuis vanwege een ernstig auto-ongeluk dan tel je alsnog mee als coronapatiënt.
 

JMD

Well-known member
Het is natuurlijk ook een extreem lastige puzzel, dat snap ik ook wel. En waar ik geen viroloog ben en dus geen verstand heb van een virus, heb ik door mijn vakgebied wel verstand van mentale en sociale gezondheid. En op die gebieden bereiken we inmiddels gewoon zorgwekkende situaties. En is het sowieso nog maar de vraag wat de effecten op de lange termijn gaan zijn. Wat we in elk geval zien is dat de gemiddelde wachttijd voor de GGZ en de Jeugdzorg is opgelopen naar 9 maanden. Dat is echt totaal niet oké.
Jep. Elke coronadode wordt vermeld ('gisteren overleden 5 mensen aan corona, dat is meer/minder dan gemiddeld vorige week'), maar dat er gemiddeld 5 mensen een einde aan hun leven maken per dag wordt niet gemeld. En dat aantal gaat toenemen.
En sowieso overlijden er elke dag ongeveer 450 mensen. Waarvan het overgrote deel gaat door kanker, hart/vaatziekten enz.. Die coronadoden zijn maar zo'n klein deel (behalve in de eerste maanden van corona), maar worden wel steeds genoemd.

Zie ook dit artikel van afgelopen week:

Ja, meer doden door corona, maar minder mensen aan kanker enz... Zouden de corona-doden dan niet vaak ook andere onderliggende ziekten hebben? Co-morbiditeit dus? Zeker als je weet dat kankerdoden en hart/vaatziektedoden de laatste jaren steeds toenamen door onze leefstijl...
 

gevegt

Well-known member
Persoonlijk kan ik heel goed leven met de anderhalve meter afstand. Geen gelebber en andere gekunstelde ceremonieën meer en als het mij niet aanstaat kan ik onmiddellijk uithalen met een linkse hoek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk kan ik heel goed leven met de anderhalve meter afstand. Geen gelebber en andere gekunstelde ceremonieën meer en als het mij niet aanstaat kan ik onmiddellijk uithalen met een linkse hoek.

Corona heeft ook heel veel positiefs gebracht.
 

JMD

Well-known member
Ik neem aan dat de inmiddels 22,5 miljoen gezetten prikken en de miljoenen besmettingen er straks voor gaan zorgen dat er een behoorlijke resistentie wordt bereikt. Op een bepaald moment moet je toch weer gaan leven. In Engeland is Freedom Day ook alweer ruim een maand geleden en ik heb nog niet gelezen dat het daar nu storm loopt.

Hier zie je het mooi. Het aantal cases in het VK zit ongeveer op het niveau van rond de jaarwisseling, maar als je dan bij healthcare kijkt zie je dat er ongeveer 20% van de ziekenhuisbezetting van toen is. Vaccins helpen. Simpel. Niet om besmettingen te voorkomen, maar wel qua hoe erg je er ziek van wordt. En dus is het na vaccinatie echt wel te vergelijken met een griep. Niet voor de ongevaccineerden, nee, dus zaak dat dat er zo weinig als mogelijk worden.
 
Bovenaan