Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Zelfs hoekie B weet het beter dan Hugodejongekanniks.

 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
@JMD dit was mijn vraag

Dan moet je kijken wat de geprojecteerde toestroom gaat zijn en indien de prognose is dat de toestroom de capaciteit te boven gaat, dan neem je maatregelen. Als ik zie hoeveel mensen nog naar de IC moeten volgens de prognoses van RIVM/OMT/Van Dissel die over het algemeen toch vrij negatief zijn, dan denk ik niet dat je te pessimistisch moet zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Ze snapt niet waarom het logisch is dat een grote groep die in het ziekenhuis beland gevaccineerd is. Dan houdt het wel een beetje op. Dat is volkomen logisch bij een hoge vaccinatiegraad.
 

JMD

Well-known member
@JMD dit was mijn vraag
Oke.

Ik denk dat op het moment dat de ziekenhuizen vol liggen (en er is een geprojecteerde grote instroom) dat je al te laat bent. De geleerden zeggen dat maatregelen nu pas resultaat gaan geven over 1 week en dat je dat in de ziekenhuizen pas ziet over 2 weken...
Dus ik sluit me aan bij wat Max al aan jou geantwoord had.
 

JMD

Well-known member
Ze snapt niet waarom het logisch is dat een grote groep die in het ziekenhuis beland gevaccineerd is. Dan houdt het wel een beetje op. Dat is volkomen logisch bij een hoge vaccinatiegraad.
Jep. Dat soort sommen worden bij wiskunde A in V4 al jaren gemaakt...

Verder heeft ze natuurlijk wel een punt over het 'dwang' gedeelte.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jep. Dat soort sommen worden bij wiskunde A in V4 al jaren gemaakt...

Verder heeft ze natuurlijk wel een punt over het 'dwang' gedeelte.

Daar heeft ze zeker een punt. Alleen de meeste zaken waarvoor je toegang nodig hebt met een testresultaat zijn nou niet bepaald eerste levensbehoeftes. Principes kosten vaak geld. Je kunt je ook afvragen of de samenleving een test van iemand moet betalen die naar het theater of op vakantie wil.
 

zwammy

Well-known member
Je kunt je ook afvragen of je moet betalen zodat ze in Straatsburg kunnen beslissen hoeveel olijfolie er in een flesje gaat.
 

zwammy

Well-known member
Of iets dichter bij huis, waarom ik zou moeten meebetalen aan de festiviteiten als PSV een prijs wint. Dat gebeurt nu eenmaal. De ongevaccineerden hebben ook meebetaald aan de vaccins van degene die ze namen, krijgen ze ook geen korting van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kunt je ook afvragen of je moet betalen zodat ze in Straatsburg kunnen beslissen hoeveel olijfolie er in een flesje gaat.

Nee, Straatsburg moet sowieso gesloten worden en alle Fransen kunnen de klere krijgen. Wat een kutvolk is dat zeg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of iets dichter bij huis, waarom ik zou moeten meebetalen aan de festiviteiten als PSV een prijs wint. Dat gebeurt nu eenmaal. De ongevaccineerden hebben ook meebetaald aan de vaccins van degene die ze namen, krijgen ze ook geen korting van.

Nou ja, die vaccins zorgen juist dat de zorgkosten niet nog verder omhoog gaan en dat de ongevaccineerden nu weer wat meer kunnen doen.
 

zwammy

Well-known member
Ja, dat is dus de vraag. Niet dat ik me er graag in wil bemoeien want van mij part doet iedereen wat hij zelf wil doen maar wegen de kosten van de ongevaccineerden op op de kosten van de lockdown en alle niet of te laat ontdekte ziektes bij mensen. De kip en het ei zeg maar.
 

ALenstra

Well-known member
Pas na Zandvoort.
Wat zei Mark ook al weer? Zoiets van ook bij de F1 moet iedereen blijven zitten. Het is niet de bedoeling dat iedereen door elkaar loopt met een pilsje in de hand. Maar ja, wat gebeurt er als ook in Zandvoort de regels genegeerd worden? Volgend jaar F1 zonder publiek? Maar dan zeker wel met weer een F1 Camping waar iedereen dagenlang door elkaar loopt. Snapt iemand het nog...............
 
Bovenaan