Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Ik hoorde wat horecaondernemers ook al spreken van een verzwaring in plaats van een versoepeling. Dan ben je de realiteit toch wel ernstig uit het oog verloren.
Het scannen levert wat extra werk op. Hebben ze volgens mij gewoon geen zin in. Voor de rest inderdaad onzin omdat ze ook meer mensen mogen ontvangen.
 

Joost

Well-known member
Uit de persconferentie van gisteren;

Nog een paar concrete punten. Want wat mag er nou wel en wat mag er nou niet als het gaat om het gesprek over vaccineren op de werkvloer. Vooropgesteld, daar gaan we veel te terughoudend mee om, natuurlijk mag dat gesprek gevoerd worden, het is juist goed om het gesprek te voeren. Natuurlijk mogen werkgevers vragen of je gevaccineerd bent. Alleen werknemers hoeven op die vraag geen antwoord te geven. En vervolgens is het de werkgever die aan zet is om te doen wat nodig is voor een veilige werkomgeving.

Hoe zit het dan met personeel in de horeca?
 

JMD

Well-known member
Op 1 november wordt de coronapas heroverwogen.
Tot die tijd komt er extra geld voor de gemeentes om meer BOA's in te zetten.

Hoofd van de BOA bond op radio1; de opleiding duurt 2 jaar.
En datzelfde argument werd steeds gebruikt waarom er geen extra geld naar opleiden IC/zkh-personeel ging... Want die opleiding duurt lang...

Ik vind het goed hoor dat er meer BOA's komen, iets met werkdruk enz, maar laten we dan svp ook beginnen met meer geld naar zorg voor opleiding.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uit de persconferentie van gisteren;



Hoe zit het dan met personeel in de horeca?

Uiteindelijk moet je werkgever ook wat. KLM kan alleen met gevaccineerd personeel naar de VS en Canada vliegen. Kunnen ze de privacy van het personeel respecteren, maar dan kan het personeel naar huis. Of je dan al het personeel gaat vragen of personeel oproept om zich aan te melden voor dat werk is dan een tweede.
 

De Wolf

Well-known member
JMD kom er maar in:
Het kabinet zet de deur op een kier voor ‘het Berlijnse model’, waarbij alleen gevaccineerden (of van corona genezen) personen welkom zijn in bijvoorbeeld het nachtleven. Ongevaccineerden lopen na een negatieve sneltest nog twee keer zoveel kans het virus te dragen, het kabinet wil daarom met de Kamer in gesprek over de striktere coronapas bij de volgende versoepelronde. ‘Het is een complexe afweging’.
 

Joost

Well-known member
De dag van de ronde getallen. 400 op de verpleegafdeling, 200 op de IC.
Alle percentages dalende in de dubbel cijfers.
 

JMD

Well-known member
JMD kom er maar in:
Ach, wat zal ik zeggen? Iedereen die de onlogica van het beleid niet ziet is hopeloos verloren. Ga er geen energie meer aan verspillen.

In Frankrijk mogen ongevaccineerde zorgmedewerkers niet meer werken, gevolg is dat 30% van de operaties niet door kunnen gaan omdat er te weinig personeel is.
Volstrekt logisch allemaal...

Terwijl, als men echt over gezondheid in zou zitten, dan zou men als kabinet wat doen aan mensen die roken, teveel drinken, te dik zijn, te weinig sporten enz... Maar dat scharen we onder 'eigen keuze'... (en terecht) Terwijl keer op keer wordt aangetoond dat corona grotendeels gevaarlijk is voor mensen met onderliggend lijden. >99% van de mensen op de IC's hadden 1 of meer onderliggende kwalen, >95% meer dan 2.

Ik ben het volstrekt oneens met de 'wappies' die vergelijkingen maken met Holocaust of Jodensterren ofzo, ik geloof niet in de The Great Reset, maar de opmerking van de 'wappies' dat dit om meer dan het virus gaat begint steeds meer hout te snijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Rutte zei toch dat bij meerdaagse evenementen iedere dag je code moet laten zien? Als dan testen 24 uur geldig zijn lijkt het me dat je dus vaker moet testen als je geen vaccinatiebewijs hebt.
Dit dus. Coronacheck QR werkt maar 24u na testen, dus je moet dan iedere dag opnieuw bij een meerdaags verblijf.

Dat was ook wat ertegen was op meerdaagse festivals met overnachting.
 

Maasveld

Well-known member
Het aantal prikafspraken is in ieder geval verdubbeld t.o.v. vorige week. Het begin is gemaakt.

Om hun doel te bereiken had de overheid overigens veel beter de coronapas voor het VO kunnen invoeren, dan was je er zo geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het aantal prikafspraken is in ieder geval verdubbeld t.o.v. vorige week. Het begin is gemaakt.

Om hun doel te bereiken had de overheid overigens veel beter de coronapas voor het VO kunnen invoeren, dan was je er zo geweest.

Mooi, dan kan 1 november de maatregel wegens succes worden afgeschaft. Ik snap niet dat wappies zo nodig anderen moeten proberen te beïnvloeden. Hoe eerder de rest er wel instinkt, des te eerder ze hun vrijheid terughebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Een Nederlands coronabewijs blijft nog altijd geldig als iemand die volledig is gevaccineerd bij de GGD toch positief test op het virus. Anders dan de Belgische overheid, die donderdag aankondigde dat de app voor coronabewijzen wordt aangepast om dit onmogelijk te maken, ziet het ministerie van Volksgezondheid geen mogelijkheden om daar verandering in te brengen. "Het is wat het is", zegt een woordvoerder van het departement.

Waarom kunnen ze het in België dan wel aanpassen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die hele coronapas is sowieso een slecht idee in de huidige vorm en ik hoop dan ook dat een meerderheid van de kamer zich tegen deze idioterie uitspreekt. Ik ben op zich geen tegenstander om mijn vaccinatiebewijs bij grootschalige evenementen te laten zien, maar voor elk wissewasje lijkt me totaal geen goed idee. Linksom of rechtsom is dit een vorm van drang en daar moeten we gewoon niet aan willen. Ook in mijn omgeving zijn er mensen die zich niet laten vaccineren. Ik heb zelf liever dat ze dit wel doen, maar ik vind het absurd dat ze een deel van hun bewegingsvrijheid moeten inleveren vanwege deze keuze.

Ik ben het dan ook eens met de alternatieve ideeën om het virus in te blijven dammen. Zoals veel meer investeren op het verspreiden van de juiste informatie op plekken waar de vaccinatiegraad laag is. Zoals op de biblebelt en in bepaalde wijken in grote steden. En ook het investeren in goede ventilatie in publieke ruimtes lijkt me een zinvolle maatregel. Dat is sowieso verstandig voor de volksgezondheid, nog los van het coronavirus. Ook lijkt het me een zeer goed plan om het adviesrapport 'Aan de slag in de Zorg' van de SER, verschenen in mei van dit jaar, eens serieus te nemen, want daarin staan heel goede adviezen over hoe je de zorg een aantrekkelijker beroepsgroep maakt, waarmee de druk op de huidige zorgverleners ook afneemt. Het stoort me mateloos dat het kabinet deze drie prima alternatieven, met name de laatste twee, steeds negeert en eendimensionaal in blijft zetten op vaccinaties en bij oplopende besmettingen vrijheidsbeperkende maatregelen.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Zeker de beruchte autocorrectie aan staan.

Maar vind het inderdaad een selectief systeem waarbij maar 10% van de bevolking een stokje in zijn neus moet doen.
Die ander 90% kan het ook bij zich dragen en waarschijnlijk is die groep groter dan we denken.

Ik ben van mening dat iedereen gelijk behandeld moet worden dus het is of niemand testen of iedereen testen.
In geval van een terrasje pakken vind ik het ook onzinnig wanneer je wel bij elkaar in de tuin mag zitten. Idem voor in een restaurant waar je tenminste meer ruimte hebt dan in je huiskamer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De kans dat iemand corona oploopt is gewoon veel kleiner en de gevolgen van de eventuele besmetting voor de persoon zelf zijn ook kleiner. Dus in die zin snap ik het onderscheid wel. Je brengt de reproductiepotentie wel degelijk terug. Het is dat of voor iedereen de boel dicht laten voor iedereen. Dus in die zin snap ik wel dat men de meerderheid een keer niet door de minderheid wil laten gijzelen. Neemt niet weg dat het wel vrij ver doorschiet. In een restaurant is het risicoprofiel lager dan een kroeg waar iedereen dicht op elkaar wil staan.

Gezien de ziekenhuisopnames nu vraag ik mij af of dit überhaupt nog nodig is. De basisscholen en middelbare scholen zijn in sommige gevallen al een maand open en dit resulteert nog niet tot een grote explosie aan besmettingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan