Buiten is in het zicht.
De meeste restaurants hebben ramen en zitten vaak op een rijtje met andere restaurants.
Buiten is in het zicht.
Nog een paar concrete punten. Want wat mag er nou wel en wat mag er nou niet als het gaat om het gesprek over vaccineren op de werkvloer. Vooropgesteld, daar gaan we veel te terughoudend mee om, natuurlijk mag dat gesprek gevoerd worden, het is juist goed om het gesprek te voeren. Natuurlijk mogen werkgevers vragen of je gevaccineerd bent. Alleen werknemers hoeven op die vraag geen antwoord te geven. En vervolgens is het de werkgever die aan zet is om te doen wat nodig is voor een veilige werkomgeving.
En datzelfde argument werd steeds gebruikt waarom er geen extra geld naar opleiden IC/zkh-personeel ging... Want die opleiding duurt lang...Op 1 november wordt de coronapas heroverwogen.
Tot die tijd komt er extra geld voor de gemeentes om meer BOA's in te zetten.
Hoofd van de BOA bond op radio1; de opleiding duurt 2 jaar.
Uit de persconferentie van gisteren;
Hoe zit het dan met personeel in de horeca?
Het kabinet zet de deur op een kier voor ‘het Berlijnse model’, waarbij alleen gevaccineerden (of van corona genezen) personen welkom zijn in bijvoorbeeld het nachtleven. Ongevaccineerden lopen na een negatieve sneltest nog twee keer zoveel kans het virus te dragen, het kabinet wil daarom met de Kamer in gesprek over de striktere coronapas bij de volgende versoepelronde. ‘Het is een complexe afweging’.
Ach, wat zal ik zeggen? Iedereen die de onlogica van het beleid niet ziet is hopeloos verloren. Ga er geen energie meer aan verspillen.JMD kom er maar in:
Dit dus. Coronacheck QR werkt maar 24u na testen, dus je moet dan iedere dag opnieuw bij een meerdaags verblijf.Rutte zei toch dat bij meerdaagse evenementen iedere dag je code moet laten zien? Als dan testen 24 uur geldig zijn lijkt het me dat je dus vaker moet testen als je geen vaccinatiebewijs hebt.
Het aantal prikafspraken is in ieder geval verdubbeld t.o.v. vorige week. Het begin is gemaakt.
Om hun doel te bereiken had de overheid overigens veel beter de coronapas voor het VO kunnen invoeren, dan was je er zo geweest.
Een Nederlands coronabewijs blijft nog altijd geldig als iemand die volledig is gevaccineerd bij de GGD toch positief test op het virus. Anders dan de Belgische overheid, die donderdag aankondigde dat de app voor coronabewijzen wordt aangepast om dit onmogelijk te maken, ziet het ministerie van Volksgezondheid geen mogelijkheden om daar verandering in te brengen. "Het is wat het is", zegt een woordvoerder van het departement.
Dit mag je toch eens uitleggen 😉En ook het investeren in goede isolatie in publieke ruimtes lijkt me een zinvolle maatregel.
Hahahaha, ik bedoel natuurlijk ventilatie. Aangepast... 😅Dit mag je toch eens uitleggen 😉