Coronavirus 2

JMD

Well-known member

Wat een onzin reden is dit ook weer, voor de mensen die dan even naar de WC gaan of willen afrekenen is het toch gewoon een doorstroom locatie zoals een winkel. Ze willen ook echt helemaal niks.
Dat laatste is natuurlijk de kern van het hele coronabeleid als er versoepeld wordt...
Als er verzwaard moet worden willen ze direct van alles. ;)

Maar idd, precies wat je zegt. Het is totaal onlogisch. Je mag buiten in het park drinken, eten enz, maar wil je op een terras zitten dan moet je een QR-code laten zien.
 

gevegt

Well-known member
Zo kan het ook!

Alle werknemers in Italië moeten
vanaf 15 oktober beschikken over een
coronatoegangsbewijs.Die verplichting
geldt nu alleen voor werknemers in de
publieke sector en straks dus ook in
het Italiaanse bedrijfsleven.

Het bewijs,de 'groene pas',geeft aan
dat iemand ten minste een eerste prik
heeft gehad,negatief is getest of kort
geleden is hersteld van corona.Wie het
bewijs niet kan laten zien,riskeert
schorsing zonder salaris.

Met de verplichting wil de Italiaanse
regering de vaccinatiegraad opkrikken.
Nu heeft 73 procent van de Italianen
ten minste één prik gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In bepaalde gevallen heeft het een toegevoegde waarde. In het geval van Italië slaan ze door.

Om corona rond te kunnen laten gaan zonder dat je maatregelen nodig hebt, hebben ze berekenend dat je een vaccinatiegraad van ongeveer 90 procent nodig hebt. Met testen danwel uitsluiten van ongevaccineerden verklein je het R-potentieel voldoende.
 

De Wolf

Well-known member
Het iedereen testen zou ik beperken tot binnen de zorg en misschien grootschalige evenementen waar grote massa komen. Laatstgenoemde heeft meer te maken met risico op een zeer snelle verspreiding.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het iedereen testen zou ik beperken tot binnen de zorg en misschien grootschalige evenementen waar grote massa komen. Laatstgenoemde heeft meer te maken met risico op een zeer snelle verspreiding.

Dat is ook een afweging. Ik denk zelf dat we daarvoor ook wel ver genoeg zijn. Wellicht dat je daarbij nog de grotere uitgaansgelegenheden aan toe kan voegen.
 
Bovenaan