Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Aantal besmettingen daalt inderdaad weer. De ziekenhuisopnames stijgen inderdaad nog. Die zullen inderdaad waarschijnlijk binnenkort weer dalen. Van begin oktober tot half mei zaten we op minimaal 150 ziekenhuisopnames per dag, als de groei er inderdaad 23 juli uit is dan lijken we dat aantal gelukkig niet te gaan redden. Als er niet teveel doorgaan naar de IC, dan zal de bezetting neem ik aan ook gestaag gaan afnemen vanaf eind deze maand.

Besmettingscijfers van vandaag zijn weer flink in dalende lijn en die daling gaat steeds sneller. Over twee weken is er geen enkel Nederlands gebied meer donkerrood op de Europese kaart.

Het groeipercentage in de ziekenhuizen is afgenomen, dat is pas de eerste dag maar wel een goed teken. Dat betekend nog geen daling maar is wel het voortraject.
 

De Wolf

Well-known member
Zolang je maar een duidelijk verhaal hebt als minister kan je ver komen.
Helaas is Hugo vaak niet te volgen en staat er naast hem ook iemand die dat ook niet kan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als de coronasituatie echt erg zou zijn, dan denk ik niet dat ze iedereen lekker vrolijk naar Spanje en Portugal zouden laten gaan.
 

erka

Well-known member
Als de coronasituatie echt erg zou zijn, dan denk ik niet dat ze iedereen lekker vrolijk naar Spanje en Portugal zouden laten gaan.

Vind ik wel naief gedacht. Het beleid blinkt al 1,5 jaar nou niet echt uit in vooruitkijken.

Overigens is het in Spanje en Portugal veiliger dan in Nederland qua corona.
 
Bovenaan