Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
We zullen maar eens goed naar aengeland moeten gaan kijken, die gooien alles los. Dus over een maand weten we dat of dat het een goede keus was. Verder krabbelt Frankrijk al terug met test en vaccinatiebewijzen. Massale protesten werkt daar dus wel, maar algemeen bekend dat ze daar wel wat anders doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, op de coronakaart ziekenhuisopnames kleuren andere gebieden toch echt op en Gelderland-Zuid niet.

Op de nog niet in het gerapporteerde ziekenhuisopnames zal je verder toch ook niet van kleur kunnen verschieten lijkt mij? Volgens mij gewoon een lijstje met indicatoren en als je er aan een voldoet schiet je op rood. Alleen zijn die indicatoren al bijna de hele tijd gelijk, maar het testbeleid niet.

Ik ben benieuwd wat de doorrol na het weekend gaat zijn. Het zat in de lift, maar bleef vooralsnog onder de signaalwaarde van 40 en het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen is volgens de dashboard 25. Als het deze week onder de 50 gaat blijven, is alle paniek toch wat overtrokken.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
hhmm, vreemd, ik dacht dat ik gisteren op nu.nl las dat er weer 35 meer mensen in het ziekenhuis lagen tov een dag daarvoor maar kan het nu niet meer terug vinden.
Even afwachten maar wat voor getallen er straks komen.
 

Joost

Well-known member
hhmm, vreemd, ik dacht dat ik gisteren op nu.nl las dat er weer 35 meer mensen in het ziekenhuis lagen tov een dag daarvoor maar kan het nu niet meer terug vinden.
Even afwachten maar wat voor getallen er straks komen.
LCPS
Zaterdag; 77 IC, 207 verpleegafdeling = 284
Zondag; 76 IC, 235 verpleegafdeling = 311
= 27 meer

NICE
Zaterdag; 82 IC, 272 verpleegafdeling = 354
Zondag; 83 IC, 284 verpleegafdeling = 367
= 13 meer
 

JMD

Well-known member
hhmm, vreemd, ik dacht dat ik gisteren op nu.nl las dat er weer 35 meer mensen in het ziekenhuis lagen tov een dag daarvoor maar kan het nu niet meer terug vinden.
Even afwachten maar wat voor getallen er straks komen.
Klopt. Maar waarbij het wel zo is dat weekendcijfers en maandagcijfers vertekenen qua in het ziekenhuis. Op zaterdag en zondag worden minder mensen ontslagen uit het ziekenhuis, op maandag juist meer. Dus in het weekend stijgt de zkh-bezetting meestal, om op maandag dan ineens te dalen
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok maar waar we ruim een week geleden onder de 200 zaten komen we nu al boven de 300 uit terwijl de besmettingen nou nog niet echt aan het dalen zijn. Juist die ziekenhuisbezettingen willen we toch zo laag mogelijk houden? Dan wil ik geen paniek zaaien maar echt enthousiast kan ik iig niet worden van deze cijfers.
 

Eef de Kip

Well-known member
LCPS
Zaterdag; 77 IC, 207 verpleegafdeling = 284
Zondag; 76 IC, 235 verpleegafdeling = 311
= 27 meer

NICE
Zaterdag; 82 IC, 272 verpleegafdeling = 354
Zondag; 83 IC, 284 verpleegafdeling = 367
= 13 meer
dank, ik blijf me trouwens verbazen over die verschillen
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het IC deel zit nou niet echt in de lift. Iemand in een ziekenhuisbed heeft een bepaalde ligtijd. Als de ziekenhuisopnames stijgen en die stijging stabiliseert zoals nu al lijkt te gebeuren dan blijft de bezetting nog even groeien. Die groei zal dalen doordat de instroom en uitstroom weer bij elkaar gaat komen. Gezien de besmettingen ook alweer stabiliseren zullen de opnames over een paar weken waarschijnlijk gaan afnemen.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Let wel dat we sinds begin oktober tot vrij recent een instroom van 150+ hadden. Ik ga niet zeggen dat het allemaal hosanna is, maar doemdenken is ook niet direct nodig.
 

Joost

Well-known member
8932 nieuwe besmettingen, de groei tov een week geleden is minder dan 5%. We zitten dus duidelijk rond de piek.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ik vind dat idd onbegrijpelijk, dat ze verschillende aanlevermomenten of telmethodes hebben die een paar verschillen vind ik nog tot daar aan toe maar dit zijn nu niet van die kleine verschillen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blijven natuurlijk weekendcijfers. Ik denk dat we woensdag meer kunnen zeggen.

Nou ja, bleef einde vorige week hangen rond de 11k. Dus het lijkt nou niet echt meer te gaan stijgen.

Morgen een update met <80.000 besmettingen en <250 ziekenhuisopnames. Dan zou je voorzichtig wel kunnen concluderen dat het stabiliseert en wel mee valt.
 
Bovenaan