Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Zo, Ome Bill Gates en Ome Soros kunnen mij vanaf nu permanent volgen. Ben benieuwd of ik ook magnetisch ben, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd...

Zonder gekheid, ik vond het echt opvallend rustig in de RAI, de vorige keer toen ik erg was (10 juni) was het echt veel drukker...
 

Eef de Kip

Well-known member
Zit nu in Beverwijk na mijn 2e maar het is hier voor mijn gevoel niet rustiger dan de vorige keer, ging wel weer gesmeerd overigens.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Schotland, Wales en Noord-Ierland worden de maatregelen overigens zeker niet helemaal geschrapt maandag. Er komen wel versoepelingen maar ze gaan lang niet zo ver als Engeland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij kan dat snel wisselen. Mijn vrouw was een week later aan de beurt ook in de Rai en die kon zo doorlopen en had dat vaccin er zo in zitten, terwijl het bij mij erg druk was. Toen zij net binnen was ontstond er opeens een enorme rij en was het waarschijnlijk weer vergelijkbaar druk als bij mij. Ik was buiten even een rondje door het park aan het lopen, maar ik kon al weer rap omkeren.
 

SanMark.

Well-known member
Zo, Ome Bill Gates en Ome Soros kunnen mij vanaf nu permanent volgen. Ben benieuwd of ik ook magnetisch ben, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd...

Zonder gekheid, ik vond het echt opvallend rustig in de RAI, de vorige keer toen ik erg was (10 juni) was het echt veel drukker...
De rest is in de tussen tijd overleden.
 

JMD

Well-known member
11300 besmettingen, dus de stijging lijkt nu wel voorbij.

49 ziekenhuisopnames, dus dat stijgt iets meer dan gisteren
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee maar met deze aantallen besmettingen zal de ziekenhuisbezetting wel oplopen, nu 35 hoger op 265. Dat vind ik wel een behoorlijke stijging.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee maar met deze aantallen besmettingen zal de ziekenhuisbezetting wel oplopen, nu 35 hoger op 265. Dat vind ik wel een behoorlijke stijging.

De uitstroom is nu natuurlijk lager dan de instroom. Dat zal straks weer meer in evenwicht raken. Maar zelfs een stijging van 35 per dag kun je zeker een maand volhouden. Dan zit je nog steeds ruimschoots onder de 2.000 bedden die je eerder hebt gehad.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar naar die aantallen moet je natuurlijk niet meer toe willen, ziekenhuizen zijn net weer begonnen om die wachtlijsten die giga zijn weg te werken, dan moet je dit niet weer krijgen want dan loopt dat weer op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, de vlag hoeft niet uit nee. Maar dit is dan ook een vrij donker scenario. Denk dat je het nog twee weken ziet oplopen en dan weer ziet afnemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
100.000 geteste besmettingen in Amsterdam. In combinatie met de vaccinaties en de niet geteste besmettingen zal het dan straks wel redelijk goed zitten met de resistentie.
 

U.G.

Well-known member
Hier in Bologna gewoon een testlocatie voor de ingang van het centraal station, wachtrij mensen die getest worden gewoon door de massa treinreizigers heen :ROFLMAO:
Ook op andere plekken gewoon tentjes midden op straat ipv zoals bij ons afgesloten teststraten.

Vorige week heb ik me in Cascais ook zo moeten laten testen. De Covid-bus stond naast een drukke markthal. Mooier nog is dat je gewoon handgechreven op een stuk papier 'negativo' meekrijgt, niks geen stempel of digitaal of wat dan ook :D die stapeltjes blanco papier zaten in een doos op de grond naast de bus ☺️ een crimineel brein hoeft alleen maar te roepen ' hee kijk nou dan, daar loopt -wie dan ook van Benfica-, ' om vervolgens een greep te doen in de doos.

Met dat fraudegevoelig papiertje kwam ik hier in Algarve het hotel moeiteloos binnen en mn vriendin met een digitale vaccinatie-certificaat moest toch maar ff een zelftest gaan scoren want de laatste vaccin was -helaas- van pas 13 dgn geleden ipv minstens 14 😒

In NL staan wachtrijen van testlocaties overigens ook gewoon in drukke winkelstraten.
 

erka

Well-known member
Dat laatste klopt. Hier in Groningen (helaas nu toch hotspot) zit een commercieel testcentrum midden in de drukke Ebbingestraat. De rij is soms zo lang dat ie door 3 zijstraten verder loopt. En door die lange rij lopen en fietsen dan weer allerlei andere mensen, staan mensen bij de bushalte etc.
 

JMD

Well-known member
iets meer dan 11.000 besmettingen, lichte afname vergeleken met gisteren. De 'top' lijkt bereikt te zijn.

groetjes uit Hillegom 24 graden
 
Bovenaan