Coronavirus 2

JMD

Well-known member
In elk Brits hotel waar ik ben geweest kon ik gewoon continental breakfast krijgen. Zal voor quarantaine hotels niet anders zijn denk ik.
Ongetwijfeld. Maar als je kunt kiezen tussen continental of English terwijl je in ENgeland bent, zou ik altijd voor de English version gaan, alleen die witte bonen in tomatensaus mogen ze houden (o ja, en de bloedworst)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bloedworst heerlijk. Witte bonen in tomatensaus of champignons mogen ze zelf eten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Makanaky

Well-known member
Een Scottish breakfast met haggis en haring (kipper) , mits goed uitgevoerd, is heel goed te verteren. Kun je de hele dag op voort.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een Scottish breakfast met haggis en haring (kipper) , mits goed uitgevoerd, is heel goed te verteren. Kun je de hele dag op voort.

Haring niet gehad daar. Maar in Edinburgh echt een fantastisch Schots ontbijt gekregen waar je van alles zelf kon kiezen. Ja dan pak je de haggis ook even mee. Ben je qua eten idd tot het avondeten wel klaar. Moet je alleen nog drinken.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Hier in Bologna gewoon een testlocatie voor de ingang van het centraal station, wachtrij mensen die getest worden gewoon door de massa treinreizigers heen :ROFLMAO:
Ook op andere plekken gewoon tentjes midden op straat ipv zoals bij ons afgesloten teststraten.
 

JMD

Well-known member
11.000 + besmettingen...
Ja dus? Zo’n stijging vlakt echt niet ineens af. Maar er was 20.000+ plus voorspeld voor eind deze week en dat lijkt dus niet te gebeuren…

Belangrijk wordt nu hoe de komende dagen gaat, want de echte stijging lijkt er uit te zijn.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ziekenhuisopnamen stijgen nu ook snel. Tot zover de mythe dat het alleen om besmettingen gaat.

60f0279290328_thumb_medium.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja eerst maar eens zien of dit zich gaat doorzetten. Minimaal 150 ziekenhuisopnames hebben we al sinds begin oktober en dat heeft niet tot problemen geleid. Die vaccinaties zouden de klachten minder moeten zijn, dus er zouden ook nog eens minder van die 150 op de IC moeten belanden.

Kijk die discotheken open gooien was een slecht idee en met z’n allen in pendelbussen ook. Maar dat we direct het land weer op slot moeten gooien lijkt mij nog niet direct noodzakelijk.
 

erka

Well-known member
Ja, in absolute aantallen stelt het nog niks voor, maar de trend is er nu wel he. Wat JMD zegt over besmettingen, zo'n grafiek vlakt niet ineens af. Het zijn eigenlijk heel goed te berekenen statistische curves.
 

JMD

Well-known member
Jep. Alleen vind ik die laatste dag van het plaatje zeer opvallend. Komt eerlijk gezegd op mij eerder over als een 'outlier' (net als dat putje begin juli en half juli)... Maar goed, we zullen zien idd.

En verder werd een stijging van het aantal ziekenhuisopnames ook ingecalculeerd, simpelweg omdat meer besmettingen altijd tot meer opnames leiden. Alleen is het percentage van besmettingen dat naar het ziekenhuis moet veel en veel lager. Als dat idd waar blijkt te zijn (en voorzichtige conclusies op basis van hoe het in het VK gaat lijkt daar op te wijzen) dan is dat zeer goed nieuws.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als men daarnaast gemiddeld minder klachten heeft en niet naar de IC doorhoeft…

Zie dat op de dashboard de ziekenhuisopnames naar 14 zijn gedaald. We gaan het de komende week wel zien. Ik vermoed dat het heel erg gaat meevallen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Het dashboard heeft NICE cijfers, de 35 opnames zijn LCPS cijfers.

Ik ben erg benieuwd of de besmettingscijfers nog lang zo hoog blijven. De top lijkt alweer bereikt qua aantallen of zit heel dichtbij.
 
Bovenaan