Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Zo grijpen we iedere keer maar een laatste strohalm om aan te geven dat er hel en verdoemenis aankomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bernardo

Well-known member
Dus het OMT wil je nog zelfs nog laten testen voor evenementen als je als gevaccineerd bent. Compleet gestoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus het OMT wil je nog zelfs nog laten testen voor evenementen als je als gevaccineerd bent. Compleet gestoord.

Klopt. Die wil eindeloos blijven testen. Zat er in ieder geval een in die er geld aan verdiende. Wie weet zijn het er wel meer.
 

JMD

Well-known member
Dus het OMT wil je nog zelfs nog laten testen voor evenementen als je als gevaccineerd bent. Compleet gestoord.
Dat inderdaad. Maar wat ik nog veel erger vind is dat je hierdoor een compleet verkeerd signaal afgeeft. Er werd steeds gezegd dat je je moest laten vaccineren zodat 'we weer van alles konden doen'. Als je dat weghaalt ga je bij een volgende vaccinatieronde (en daar is men zich al op aan het voorsorteren) mensen echt niet meer zo makkelijk aan de vaccinatie krijgen.
 

De Wolf

Well-known member
Dus het OMT wil je nog zelfs nog laten testen voor evenementen als je als gevaccineerd bent. Compleet gestoord.
Ik vind het ook vreemd. Ze gaan toch niet voor half augustus versoepelen. Tegen die tijd zijn de meesten die willen toch wel twee keer geprikt. Dan kan je beter kijken hoe je verder vrij kan geven want je krijgt toch niet iedereen gevaccineerd.
 

Joost

Well-known member
Ik heb mijn tabelletjes maar weer eens van een update voorzien maar door die enorme toename aan besmettingen en de GGD die het even niet meer voor elkaar kreeg is het wat lastig de cijfers daaruit van conclusies te voorzien. In de eerdere periode was het aantal meldingen na 5 dagen een goede graadmeter om de echte stand van zaken te zien. Weliswaar hoe het 5 dagen geleden was maar wel betrouwbaar.

Toch een paar dingen; 12 juli lijkt vooralsnog de topdag geweest te zijn, voor het exact aantal moeten we nog een week of 14 dagen wachten. Sinds die 12e zit er weer een kleine dalende lijn in de cijfers.

Op basis van de dagelijks gemelde aantallen; vorige week dinsdag was een relatief 'lage' dag met 7821 meldingen. als we morgen lager dan dat zitten zakt het 7 daags gemiddelde maar ik denk dat we pas woensdag die daling daarin zien terugkomen. Tevens daalt het aantal testen EN het percentage positief getesten.

Een voorbehoud nog; het aantal positieve meldingen dat over maandag al is gerapporteerd is met 717 echt extreem hoog. Zelfs in de topperiodes kwamen we zelden aan die getallen. Morgen maar eens zien hoeveel er bij komen.
 

Joost

Well-known member
Ik was te negatief, er zijn er maar 6700 te melden waardoor het 7daags gemiddelde weer in dalende lijn is.
 

De Wolf

Well-known member
Virologen slaan opnieuw alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die volledig gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven, schrijft De Volkskrant. Wetenschappers waarschuwen dat dat grote consequenties kan hebben voor het beleid.
Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.
,,De gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan", zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers (Amsterdam UMC). ,,Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu tóch weer positief testen."

Nu is de communicatie ook niet geweldig. Kreeg gisteren ook na mijn prik te horen dat ik over twee weken beschermd ben.
Op die manier krijg je ook de indruk dat je gewoon veilig bent.

Overigens is dit ook al bijna een jaar bekend.
 

Joost

Well-known member
In Novi Sad hielden ze ook een festival, maar dan zonder tenten en zonder busvervoer. Gevolg; geen besmettingshaard.
 

Eef de Kip

Well-known member
99 ziekenhuisopnames, dat vind ik wel behoorlijk veel. 415 personen in het ziekenhuis nu waarvan 100 op de IC.
Dit moet niet heel lang door blijven stijgen.
 

Joost

Well-known member
99 ziekenhuisopnames, dat vind ik wel behoorlijk veel. 415 personen in het ziekenhuis nu waarvan 100 op de IC.
Dit moet niet heel lang door blijven stijgen.
Nee, dat moet ook snel weer af gaan nemen. Maar als we vandaag de piek qua besmettingen hebben gehad dan betekend het eigenlijk dat het al een dag over 4 geleden terug is gaan lopen. Hopelijk dus later deze week ook weer dalende opnamecijfers.
 

Joost

Well-known member
Die 717 die er gisteren al werden gemeld over maandag lijken vooralsnog een opvallende uitschieter te zijn geweest. Er is duidelijk te zien in de detailcijfers dat de GGD's het testen weer op orde hebben.

Het gemiddelde daalde van 10081 per dag naar 9920. De ontwikkeling van het groeipercentage ken echt een enorme symmetrie ditmaal (plaatje Martijn Broekman)

E6v9bRFWQAAtc-S


99 ziekenhuisopnames, dat vind ik wel behoorlijk veel. 415 personen in het ziekenhuis nu waarvan 100 op de IC.
Dit moet niet heel lang door blijven stijgen.

Heel kort door de bocht; de opnames gingen stijgen 10 dagen na de besmettingen, de exponentiele groei in de besmettingen stopt op 13 juli, dus zou het groeipercentage in de opnames ook rond 23 juli lager moeten worden.
 

gevegt

Well-known member
Laten we ook nog even kijken naar het belangrijkste toernooi ter wereld.
Hoe zit het met de besmettingen op Japan?
 

Joost

Well-known member
Laten we ook nog even kijken naar het belangrijkste toernooi ter wereld.
Hoe zit het met de besmettingen op Japan?
Dat is stijgende en dan zijn ze daar al snel in paniek. Een weekgemiddelde van 1100 besmettingen per dag in een Metropool van 30 miljoen mensen.

Verschil met Nederland is dat de vaccinatiegraad flink lager is en ook veel minder mensen natuurlijk immuniteit hebben opgebouwd.
 

gevegt

Well-known member
Dat is stijgende en dan zijn ze daar al snel in paniek. Een weekgemiddelde van 1100 besmettingen per dag in een Metropool van 30 miljoen mensen.

Verschil met Nederland is dat de vaccinatiegraad flink lager is en ook veel minder mensen natuurlijk immuniteit hebben opgebouwd.
Paniek om niks dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die 717 die er gisteren al werden gemeld over maandag lijken vooralsnog een opvallende uitschieter te zijn geweest. Er is duidelijk te zien in de detailcijfers dat de GGD's het testen weer op orde hebben.

Het gemiddelde daalde van 10081 per dag naar 9920. De ontwikkeling van het groeipercentage ken echt een enorme symmetrie ditmaal (plaatje Martijn Broekman)

Heel kort door de bocht; de opnames gingen stijgen 10 dagen na de besmettingen, de exponentiele groei in de besmettingen stopt op 13 juli, dus zou het groeipercentage in de opnames ook rond 23 juli lager moeten worden.

Aantal besmettingen daalt inderdaad weer. De ziekenhuisopnames stijgen inderdaad nog. Die zullen inderdaad waarschijnlijk binnenkort weer dalen. Van begin oktober tot half mei zaten we op minimaal 150 ziekenhuisopnames per dag, als de groei er inderdaad 23 juli uit is dan lijken we dat aantal gelukkig niet te gaan redden. Als er niet teveel doorgaan naar de IC, dan zal de bezetting neem ik aan ook gestaag gaan afnemen vanaf eind deze maand.
 
Bovenaan