Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Als de coronasituatie echt erg zou zijn, dan denk ik niet dat ze iedereen lekker vrolijk naar Spanje en Portugal zouden laten gaan.
Uiteraard is de meest verstandige oplossing dat niemand naar het buitenland op vakantie gaat. Maar de heren hebben een mooie zomer beloofd en dat kan je dan niet meer verbieden. Nu gaan ze maar uit dat iedere niet gevaccineerde netjes in quarantaine gaat maar iedereen weet dat het maar een paar zijn die dat ook doen.
 

De Wolf

Well-known member
Vind ik wel naief gedacht. Het beleid blinkt al 1,5 jaar nou niet echt uit in vooruitkijken.

Overigens is het in Spanje en Portugal veiliger dan in Nederland qua corona.
Eigenlijk is het wel weer een groter gevaar. In Spanje komen vele nationaliteiten bij elkaar een cafe waar ze waarschijnlijk niet netjes aan de maatregelen houden. Die kunnen het dus allemaal weer mee naar huis nemen en daar verder verspreiden.
 

Joost

Well-known member
Eigenlijk is het wel weer een groter gevaar. In Spanje komen vele nationaliteiten bij elkaar een cafe waar ze waarschijnlijk niet netjes aan de maatregelen houden. Die kunnen het dus allemaal weer mee naar huis nemen en daar verder verspreiden.
In Zeeland komen Duitsers uit alle windstreken en Nederlanders uit alle provincies samen.
Wat is het verschil?
 

Maasveld

Well-known member
Uiteraard is de meest verstandige oplossing dat niemand naar het buitenland op vakantie gaat. Maar de heren hebben een mooie zomer beloofd en dat kan je dan niet meer verbieden. Nu gaan ze maar uit dat iedere niet gevaccineerde netjes in quarantaine gaat maar iedereen weet dat het maar een paar zijn die dat ook doen.
Je hebt toch gemerkt dat ze het wel kunnen verbieden?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is toch wel opmerkelijk dat je in Nederland niet naar de discotheek of een festival kan en voor alle overige horeca je met een 1,5 meter regel zit, maar dat dit in het buitenland 'geen probleem' is. Daar zie je dezelfde Nederlanders vermengd met weet ik veel wat voor volk.
 

Joost

Well-known member
Nog steeds zijn 61 kliniek opnames en 11 op de IC teveel nieuwe patiënten in het ziekenhuis. Maar het is wel goed nieuws want de groei is gebroken. Een dag eerder dan gedacht overigens. Nog even doorbijten en dan zal ook de bezetting daar weer dalen in lijn met de besmettingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Nog steeds zijn 61 kliniek opnames en 11 op de IC teveel nieuwe patiënten in het ziekenhuis. Maar het is wel goed nieuws want de groei is gebroken. Een dag eerder dan gedacht overigens. Nog even doorbijten en dan zal ook de bezetting daar weer dalen in lijn met de besmettingen.

Je ziet daar nu ook al een knik ontstaan. Zou mij verbazen al we niet ergens volgende week alweer een daling gaan zien qua bezetting.
 

erka

Well-known member
Merkel is klaar met Hugo en Mark. Vanaf vrijdag moet iedereen die naar Duitsland wil en die niet gevaccineerd is, verplicht in quarantaine. Een negatieve test is niet genoeg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik mag echt hopen dat dit een zeer tijdelijke donkerrode kleurcode is en de besmettingen snel dalen. 13 augustus wil ik naar België.
 

Forza AZ

Well-known member
Merkel is klaar met Hugo en Mark. Vanaf vrijdag moet iedereen die naar Duitsland wil en die niet gevaccineerd is, verplicht in quarantaine. Een negatieve test is niet genoeg.
Tenzij je op doorreis bent.

En ook als je korter dan 24 uur in het land bent gelden de strenge eisen niet.
 

JMD

Well-known member
Tenzij je op doorreis bent.

En ook als je korter dan 24 uur in het land bent gelden de strenge eisen niet.
Dus als je in bv Heerlen slaapt en elke dag naar Duitsland gaat dan hoeft het niet?
Ik vraag me altijd af hoe ze dit soort zaken controleren...
 
Bovenaan