Coronavirus 2

erka

Well-known member
Het groeipercentage in de ziekenhuizen is echt flink gedaald vandaag. De grafiek vertoont eenzelfde vorm als de besmettingen; zo steil als omhoog ging zakt het ook weer. Dat betekend dat we over een dag of 4 weer een afname in de opnames en bezetting zullen zien.

Betekent m.i. ook dat de toename voor het grootste deel door het loslaten van de maatregelen komt en veel minder door de opkomst van de Deltavariant. Zouden we iets strenger zijn gebleven hadden we nu nog op groen of hoogstens oranje gestaan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het groeipercentage in de ziekenhuizen is echt flink gedaald vandaag. De grafiek vertoont eenzelfde vorm als de besmettingen; zo steil als omhoog ging zakt het ook weer. Dat betekend dat we over een dag of 4 weer een afname in de opnames en bezetting zullen zien.
Ah, net op tijd om het nachtleven weer open te gooien voor mijn vakantie. (y)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Betekent m.i. ook dat de toename voor het grootste deel door het loslaten van de maatregelen komt en veel minder door de opkomst van de Deltavariant. Zouden we iets strenger zijn gebleven hadden we nu nog op groen of hoogstens oranje gestaan.

Is toch ook wel duidelijk dat het door clusterfuck De Jonge komt?
 

Joost

Well-known member
Betekent m.i. ook dat de toename voor het grootste deel door het loslaten van de maatregelen komt en veel minder door de opkomst van de Deltavariant. Zouden we iets strenger zijn gebleven hadden we nu nog op groen of hoogstens oranje gestaan.
Met de Deltavariant in het achterhoofd is het wel interessant om te zien hoever we uiteindelijk gaan dalen. Mijns inziens is deze korte, hevige piek en de genomen maatregelen erna de ultieme bevestiging dat de eerdere maatregelen veel te streng geweest zijn en dat de huidige maatregelen meer dan genoeg zijn. Alle beperkingen rond sporten zijn totaal overbodig geweest.
 

De Wolf

Well-known member
Met de Deltavariant in het achterhoofd is het wel interessant om te zien hoever we uiteindelijk gaan dalen. Mijns inziens is deze korte, hevige piek en de genomen maatregelen erna de ultieme bevestiging dat de eerdere maatregelen veel te streng geweest zijn en dat de huidige maatregelen meer dan genoeg zijn. Alle beperkingen rond sporten zijn totaal overbodig geweest.
Verschil met een aantal maanden geleden is dat er nu een hoop mensen gevaccineerd zijn.
 

De Wolf

Well-known member
binnen of buiten sporten zal ook wel een verschil in zitten
Vorig jaar zijn er wel een hoop uitbraken geweest in sportscholen bij bijvoorbeeld groepslessen. Over buiten sporten heb ik nooit wat gelezen maar kan mij voorstellen als je tijdens het sporten elkaar in het gezicht aan het hijgen bent je wel iemand kan besmetten.
 

erka

Well-known member
Binnen en buiten maakt uit maar ook de sport zelf. Tennis kom je echt niet bij elkaar in de buurt dus dat zou moeiteloos moeten kunnen zowel binnen als buiten. Badminton binnen idem. Ik kan me voorstellen dat squash al ingewikkelder is binnen in zo'n zweethok. Honkbal buiten kom je ook elkaar amper tegen terwijl je bij rugby de helft van de tijd in elkaar loopt te scrummen en tackelen.
 

JMD

Well-known member
5269 besmettingen gemeld, dat is ruim de helft minder dan vorige week zaterdag (11.000 toen). Zo snel als het steeg, zo snel daalt het ook weer. Echt opvallend. Meestal komen de besmettingen snel, maar duurt het dalen langer...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
5269 besmettingen gemeld, dat is ruim de helft minder dan vorige week zaterdag (11.000 toen). Zo snel als het steeg, zo snel daalt het ook weer. Echt opvallend. Meestal komen de besmettingen snel, maar duurt het dalen langer...
Mooi zo. Nog even doorzetten met die daling en dan kleuren we niet meer donkerrood en kan ik zonder zorgen naar België 13 augustus.
 
Bovenaan