Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Alle meerdaagse festivals tot 1 september worden afgelast
Alle landen in EU gaan naar geel of groen
 

JMD

Well-known member
Van nos.nl:
Meer testen bij terugkeer uit vakantieland
Het kabinet past de regels voor vakantie binnen Europa per 8 augustus aan. Alle landen binnen de EU krijgen een gele of groene kleurcode, waardoor het makkelijk wordt erheen te reizen. Daarmee brengt Nederland zijn reisadviezen in lijn met de meeste andere EU-lidstaten.

Bij terugkeer naar Nederland gaan juist strengere regels gelden, om een nieuwe golf besmettingen door vakantiegangers te voorkomen. Alle reizigers van twaalf jaar en ouder die terugkeren uit een land met een geel reisadvies, hebben een coronabewijs nodig. Dat kan via een volledige vaccinatie die een geldige QR-code geeft in de CoronaCheck-app.

Deze maatregelen komen uit het corona-overleg van vanochtend. Volgende week maandag overleggen de betrokken bewindslieden opnieuw met corona-experts.

______________

Vreemd dat je het groen/geel maakt voor uitreizen (daar heb je als NL overheid volgens mij juist weinig mee te maken), en voor de thuisreizen ook maar dan wel strengere regels opstelt...
 

JMD

Well-known member
Opvallend, aangezien ze in België dus wel een manier gevonden denken te hebben.
Ook opvallend dat in het VK de besmettingen dalen, terwijl daar juist alles is open gegaan. Goed, dat is pas 7 dagen terug, dus het echte effect zien we misschien nog niet helemaal, maar als de daling doorzet is dat toch wel opvallend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook opvallend dat in het VK de besmettingen dalen, terwijl daar juist alles is open gegaan. Goed, dat is pas 7 dagen terug, dus het echte effect zien we misschien nog niet helemaal, maar als de daling doorzet is dat toch wel opvallend.
Inderdaad. Maar goed, ik snap al anderhalf jaar helemaal niets van dat hele virus. Elke keer als ik denk dat het helemaal verkeerd gaat, valt het mee. En elke keer als ik denk dat het de goede kant op gaat, stijgen de besmettingen weer gigantisch.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind het erg vaag, mevrouw de Kip en ik zijn volledig gevaccineerd. Dochter Kip heeft er eentje en krijgt eind augustus pas de 2e.
Dus als we de 21e terug komen uit Frankrijk dan moet dochter Kip dus bij binnenkomst voor we Nederland binnen komen een negatieve test over leggen? Gaan ze dat bij de grens controleren?
 

erka

Well-known member
Blijkbaar is nu de lobby van de vakantiesector het meest succesvol geweest bij de sjacheraars Mark en Hugo.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het erg vaag, mevrouw de Kip en ik zijn volledig gevaccineerd. Dochter Kip heeft er eentje en krijgt eind augustus pas de 2e.
Dus als we de 21e terug komen uit Frankrijk dan moet dochter Kip dus bij binnenkomst voor we Nederland binnen komen een negatieve test over leggen? Gaan ze dat bij de grens controleren?
Hoe gaan ze controleren dat je uit Frankrijk komt? Stel nu dat voor België geen negatieve test nodig is en voor Frankrijk wel. Dan kun je bij controle toch gewoon zeggen dat je alleen in België geweest bent.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe gaan ze controleren dat je uit Frankrijk komt? Stel nu dat voor België geen negatieve test nodig is en voor Frankrijk wel. Dan kun je bij controle toch gewoon zeggen dat je alleen in België geweest bent.
Daar zijn dus al die tests en vaccinaties voor. Om mensen overal ter wereld te kunnen traceren. Dus alleen mensen die de afgelopen anderhalf jaar nog nooit getest en/of gevaccineerd zijn, kunnen er doorheen glippen. Zal vast wel een manier worden bedacht om hen ook onder het regime te krijgen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als mijn auto vol met koffers en troep ligt van vakantie wordt het lastig om iemand te overtuigen dat we een dagje België hebben gedaan.

Maar ik vind het prima, zo'n test moet je dus betalen in Frankrijk want die zijn volgens mij niet meer gratis dus en ik begreep dat je een boete van 95 Euro kunt krijgen als je tegen de lamp loopt dus ik waag het er wel gewoon op.
 

Forza AZ

Well-known member
Als mijn auto vol met koffers en troep ligt van vakantie wordt het lastig om iemand te overtuigen dat we een dagje België hebben gedaan.

Maar ik vind het prima, zo'n test moet je dus betalen in Frankrijk want die zijn volgens mij niet meer gratis dus en ik begreep dat je een boete van 95 Euro kunt krijgen als je tegen de lamp loopt dus ik waag het er wel gewoon op.
Je kunt ook 2 weken op vakantie zijn geweest ergens in België. Lijkt me toch sterk dat ze bij controle je hele auto gaan doorzoeken op bewijzen waar je precies geweest bent.
En als je zonder negatieve test gepakt wordt, dan zul je door alleen een boete te betalen toch niet gewoon door kunnen rijden lijkt me. Want dan heeft het weinig zin, omdat niemand dan een dure test laat doen als de boete nauwelijks meer kost.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je kunt ook 2 weken op vakantie zijn geweest ergens in België. Lijkt me toch sterk dat ze bij controle je hele auto gaan doorzoeken op bewijzen waar je precies geweest bent.
Ik dacht dat dit allemaal geldt voor landen waar je vandaan komt en er geen verschil zit tussen België en Frankrijk.
En als je zonder negatieve test gepakt wordt, dan zul je door alleen een boete te betalen toch niet gewoon door kunnen rijden lijkt me. Want dan heeft het weinig zin, omdat niemand dan een dure test laat doen als de boete nauwelijks meer kost.

Deze snap ik niet, bedoel je te zeggen dat je niet door mag rijden?
 

De Wolf

Well-known member
België is op dit moment geel. Duitsland is wel groen dus wanneer je via Duitsland reist kan je zeggen dat je daar ergens op vakantie bent geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hier maar ff


Wtf! Waarom zoveel geld investeren in de sporters en dan geen sportersvliegtuig regelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik dacht dat dit allemaal geldt voor landen waar je vandaan komt en er geen verschil zit tussen België en Frankrijk.


Deze snap ik niet, bedoel je te zeggen dat je niet door mag rijden?

Ik weet de kleurcodes niet van de landen, maar voor landen die "groen" zijn heb je geen Corona-bewijs nodig en voor landen die "geel" zijn wel. En stel dat Frankrijk "geel" is en België "groen", dan kunnen ze bij de grens wel gaan controleren, maar hoe gaan ze dan kijken of je alleen in België bent geweest of dat je uit Frankrijk komt?

Als een negatieve test verplicht is, en bij controle blijkt dat je die niet hebt, dan zou het toch raar zijn als je alleen een boete krijgt en ze daarna zeggen dat je zo verder mag rijden. Wat heeft de controle dan voor zin wat betreft de volksgezondheid.
 

Batigoal

Well-known member
Hier maar ff

En die Van de Hoogenband van te voren reppen over professionaliteit van de ploeg en staf. Zien we ook bij die lekkere communitieblundertjes her en der.
 

Joost

Well-known member
Hier maar ff

Botte pech dus.

De behandeling van de positief geteste sporters is nog het ergste.
 
Bovenaan