Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Eens, maar denk niet dat ze die gok gaan nemen…
Je zal toch ooit eens die gok moeten gaan nemen. Je kunt niet uit voorzichtigheid bepaalde ondernemingen eindeloos dicht houden.

Op het moment dat iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is, zal het qua publieke opinie toch lastig worden om niet alles weer open te gooien.
 

JMD

Well-known member
Je zal toch ooit eens die gok moeten gaan nemen. Je kunt niet uit voorzichtigheid bepaalde ondernemingen eindeloos dicht houden.

Op het moment dat iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is, zal het qua publieke opinie toch lastig worden om niet alles weer open te gooien.
Ik ben het helemaal met je eens, laat dat duidelijk zijn. Alleen denk ik dat door de piek van begin juli de weerstand erg groot zal zijn tegen het volledig openen.

Tevens lees je ook steeds de angst voor eventuele nieuwe varianten... Tsja, als je dat als reden geeft kan je nooit meer volledig open.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik had gehoopt dat het opnamegemiddelde vandaag negatief zou gaan maar dat is nog iets te vroeg. de daling is iets afgezwakt dus nog een paar dagen geduld.
 

zwammy

Well-known member
Duitsland speelt al in op een lockdown in de herfst en winter, dus kunnen we ons alvast voorbereiden.
 

JMD

Well-known member
Duitsland speelt al in op een lockdown in de herfst en winter, dus kunnen we ons alvast voorbereiden.
Ja, dat gaat hier ook echt weer gebeuren. Zelfs met >90% vaccinatie (zo groot is de vaccinatiebereidheid in NL, waardoor we koploper in Europa daarmee zijn) zal er wel weer een reden gevonden worden voor de lockdown. De epsilonvariant ofzo... ;) 1 voordeel van corona, het is goed voor de kennis van het Griekse alfabet.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
4500 besmettingen vandaag, dat is een toename, maar er was gisteren (goh) weer eens een storing, dus toen werd niet alles vermeld...
 

Bernardo

Well-known member
Ja, dat gaat hier ook echt weer gebeuren. Zelfs met >90% vaccinatie (zo groot is de vaccinatiebereidheid in NL, waardoor we koploper in Europa daarmee zijn) zal er wel weer een reden gevonden worden voor de lockdown. De epsilonvariant ofzo... ;) 1 voordeel van corona, het is goed voor de kennis van het Griekse alfabet.
Kan me niet voorstellen dat iedereen dat weer zo makkelijk gaat accepteren. Ik doe dan in ieder geval niet meer mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, ze zullen blijven kijken naar de ziekenhuisopnames.
Maar ik mag toch hopen dat als we op 90% vaccinatiegraad zitten dat dat op een gegeven moment wel laag blijft.
Ik ga er wel vanuit dat 60 plus straks een 3e prik krijgt.
 

JMD

Well-known member
Tsja, ze zullen blijven kijken naar de ziekenhuisopnames.
Maar ik mag toch hopen dat als we op 90% vaccinatiegraad zitten dat dat op een gegeven moment wel laag blijft.
Ik ga er wel vanuit dat 60 plus straks een 3e prik krijgt.
Ik hoop vooral qua 3e prik dat men niet blindelings iedereen gaat vaccineren, maar kijken naar risicogroepen, net zoals men dat doet met de griepprik. Misschien gaat de coronavaccinatie voor hen de griepprik wel vervangen, geen idee of dat elkaar overlapt.
 
Bovenaan