Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Morgen krijgen we dus een discussie tussen volle terrassen en Ic's.
Kiest u maar!
Waarom kiezen ?

Is er een direct verband tussen besmettingen en de terrassen ?
Want na alle demonstraties en schaats partijen en zonnebaden werd ook steeds gezegd dat we het resultaat wel 10 dagen later zouden zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Als de terrassen open zijn ben ik de eerste die er zit, maar ik zou het bizar vinden als er hiervoor gebogen wordt.
 

zwammy

Well-known member
En heb je 2 linker handen, moet je je buurman nog vragen en houd je geen afstand. Daar heb je het al.
 

Joost

Well-known member

We gaan dus een enorme bak geld uitgeven voor het testen van mensen die naar een locatie gaan (dierentuin, pretpark) waarvan inmiddels wetenschappelijk vaststaat dat de kans op besmetting daar vrijwel nihil is. Die mensen bij Fieldlabs en de laboratoria die hier achter zitten moeten zich toch helemaal scheel lachen.

Ik krijg langzaam het idee dat Hypercube een nieuw verdienmodel heeft bedacht.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, een melding in de Corona-app, beetje snotterig en kortademig; dus om 15.00 uur mag ik door de teststraat. Ik ben benieuwd; zou wel heel slecht uitkomen op dit moment.
 

JMD

Well-known member

We gaan dus een enorme bak geld uitgeven voor het testen van mensen die naar een locatie gaan (dierentuin, pretpark) waarvan inmiddels wetenschappelijk vaststaat dat de kans op besmetting daar vrijwel nihil is. Die mensen bij Fieldlabs en de laboratoria die hier achter zitten moeten zich toch helemaal scheel lachen.
Ja, daar mag Follow The Money wel eens achteraan gaan...
 

erka

Well-known member
Nogal misleidende kop. Wat zijn dan de kosten? Volgens het artikel de kosten van de coronatests. Maar wat kost een evenement nog meer? En wat kost het stilliggen zoals nu? Bijvoorbeeld aan regelingen en uitkeringen? Kost dat niet veel meer dan doorgaan? Erg vaag.
 

erka

Well-known member
Kijk nu de persco van Ernst Kuipers. Duidelijk, geen wollig taalgebruik, geen onzinnige uitspraken. Zegt ook gewoon dat hij niet weet wat effecten zijn als hij het niet weet. Niet speculeren.
Wat een verademing vergeleken met onze ministers laat staan mijn grote kaboutervriend.
 

Joost

Well-known member
Nogal misleidende kop. Wat zijn dan de kosten? Volgens het artikel de kosten van de coronatests. Maar wat kost een evenement nog meer? En wat kost het stilliggen zoals nu? Bijvoorbeeld aan regelingen en uitkeringen? Kost dat niet veel meer dan doorgaan? Erg vaag.

Nog even een eenvoudig rekensommetje achter zo'n Fieldlab voetbalwedstrijd.

Er zouden op dit moment zo'n 140.000 besmettelijke mensen rondlopen in Nederland.
Stel dat er bij een voetbalwedstrijd 4000 mensen, op afstand, aanwezig mogen zijn.
Dan lopen er bij zo'n wedstrijd dus statistisch gezien (140.000 / 17.000.000) * 4000 = 33 besmettelijke mensen rond.

De R is rond de 1, in de 8 besmettelijke dagen besmetten deze 33 mensen dus 33 dagen, dat is zo'n 4 per dag.
Dan ga ik er gemakshalve vanuit dat ze dat alle 4 precies tijdens en rond de wedstrijd doen.

Dan is de wedstrijd ook nog buiten waar de kans op besmetting 1000 keer kleiner is.
4/1000 = 0.004.
1/0.004 = 250
Je kunt dus 250 voetbalwedstrijden organiseren om realistisch gezien te komen tot 1 persoon die een ander besmet.

De kans dat iemand in het ziekenhuis belandt is ongeveer 1% afhankelijk van allerlei factoren.
Dat betekend dat je 250 x 100 = 25.000 voetbalwedstrijden kunt organiseren en dat heeft 1 ziekenhuisopname tot gevolg.
 

Forza AZ

Well-known member
Dan lopen er bij zo'n wedstrijd dus statistisch gezien (140.000 / 17.000.000) * 4000 = 33 besmettelijke mensen rond.
Van die 140.000 zal ook nog een (groot) gedeelte weten dat ze besmettelijk zijn, en dus daarom thuis blijven. Dus zal het werkelijke aantal lager zijn dan 33.
 

De Wolf

Well-known member
Het doel van de Fieldlab wedstrijden is dat door verplicht testen de meeste gevallen eruit gefilterd worden.
In praktijk zou het kunnen dat er een paar besmette personen rondlopen zoals in Biddinghuizen het geval was.

Bij dit soort wedstrijden wordt er ook niet afstand gehouden waardoor het risico op verspreiding groter is al blijft de kans nog klein omdat iedereen getest is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Intussen naderen we de 10% positief getesten hoewel het totaal aantal testen wel minder wordt. Ziekenhuisopnames nemen toe dus het enthousiasme van Joost kan ik nog niet echt delen.
Aantal gezette vaccins is nog niet bekend, normaal wordt dat om half 4 geupdate maar het blijft nu angstvallig stil. Ik hoop omdat ze nog aan het tellen zijn maar ben bang dat het tegen valt.
 

Joost

Well-known member
Intussen naderen we de 10% positief getesten hoewel het totaal aantal testen wel minder wordt. Ziekenhuisopnames nemen toe dus het enthousiasme van Joost kan ik nog niet echt delen.
Aantal gezette vaccins is nog niet bekend, normaal wordt dat om half 4 geupdate maar het blijft nu angstvallig stil. Ik hoop omdat ze nog aan het tellen zijn maar ben bang dat het tegen valt.
Het percentage positief vandaag was wel erg opvallend ja.

Ziekenhuisopnames en bezetting gaan altijd wat omhoog op maandag. Echt verwonderlijk is dat niet

Het weer van na Pasen is gewoon niet goed genoeg. Dat is pech hebben en zolang het niet beter wordt zal dit blijven, we maken immers geen verschil tussen binnen en buiten.
 
Bovenaan