Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Het scheelt wel dat je de anderhalve meter maatregel kan loslaten.
Eh, nee, die blijft ook...

Het zou idd wat anders zijn als je met een sneltest ergens naar binnen mag waar geen 1,5m enz is...


Ach, de Hugodejongefanclub zal dit wel weer bagatelliseren, maar er zijn dus 4,6 miljoen vaccins geleverd, daarvan liggen er nu bijna 1,5 miljoen op de plank te wachten...
Waarom is de logistiek zo'n probleem hier? Het leger heeft het al keer op keer aangeboden om te helpen.

En verder klopt er geen hout van die hele strategie, die schijnt ook per GGD te verschillen. In de ene regio kan je bv als 65-jarige je nu al laten prikken, in de andere wachten de 70-jarigen nog.
 

JMD

Well-known member
Verder bestaat er in België een app waarmee je je kan opgeven om in aanmerking te komen als er overblijft aan het eind van de dag. Dan krijg je een bericht en moet je je binnen 1 uur ofzo melden op die locatie om de prik te halen. Waarom is dat hier niet? Ook hier zal ongetwijfeld aan het einde van de dag wat overblijven, en een aangebroken flesje mag niet de dag erna weer gebruikt worden.
 

erka

Well-known member
Verder bestaat er in België een app waarmee je je kan opgeven om in aanmerking te komen als er overblijft aan het eind van de dag. Dan krijg je een bericht en moet je je binnen 1 uur ofzo melden op die locatie om de prik te halen. Waarom is dat hier niet? Ook hier zal ongetwijfeld aan het einde van de dag wat overblijven, en een aangebroken flesje mag niet de dag erna weer gebruikt worden.

Stel je voor, leren van andere landen! Dat doen we natuurlijk niet. Want die doen het ook allemaal heus niet zo goed hoor.

Mijn hoogst kwetsbare ouders van 75+ moeten EEN MAAND wachten op hun prik. EEN MAAND.

Maar ik erger me niet hoor. Nee. Niet. Heel genuancueerd.
 

JMD

Well-known member
Mijn ouders zijn rond de 70. Die kunnen over een week hun prik halen.
Mijn vader kon deze week idd een afspraak maken. Het gekke is alleen dat mijn oom en tante (64 jaar allebei) dat ook al konden. Maar dat is dan een andere GGD-regio. Echt vreemd...
 

zwammy

Well-known member
En als je belt kun je na 3 dagen terecht.

Toverland doet trouwens niet mee met de testmaatschappij las ik. Die zeiden dat er niets veranderd is sinds de vorige keer dat het niet nodig was.
 

zwammy

Well-known member
Voor die 925 miljoen had je trouwens 23.5 miljoen mensen kunnen inenten met Pfizer. Maar goed, beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.
 

Mario

Well-known member
En vervolgens die testen gaan verplichten...

Vorige zomer was er geen vaccin en mocht je 'zo' naar Efteling, musea enz (wel soms een tijdslot reserveren, maar daar lijkt me niks mis mee). Nu (met vaccins) moeten er negatieve sneltests zijn... Zouden er dan toch financiële belangen spelen? Of is dat 'te wappie'. Zeg maar net zo wappie als dat de wappies vorig jaar al zeiden dat we richting een testsamenleving zouden gaan... Ze lijken weer gelijk te krijgen.
Ik ga mij echt niet laten testen voor een dagje uit. Bewijzen dat je gezond bent, wat een onzin. Het is al erg genoeg dat je straks een vaccinatie paspoort nodig hebt om deel te mogen nemen aan de samenleving.
 

JMD

Well-known member
Zo'n sneltest kost een euro of 60 lees ik... Dat komt dus nog bovenop de kosten van het park/museum of wat dan ook...
Zou het kabinet nou nooit zich afvragen of dat uberhaupt wel betaalbaar is voor 'de gewone man' of is de gewone man alleen maar van belang rond de verkiezingen en zijn ze voor de rest niet relevant 'omdat ze toch allemaal Wilders stemmen'?
 

Mario

Well-known member
Het gaat mij niet eens om het geld, al is dat natuurlijk ook niet echt uitnodigend om te laten testen als dat niet nodig is.

Ik wacht wel op die prik, in de tussentijd dus naar het park, bos of strand.
 

JMD

Well-known member
Nog duurder dus...

En verder zie je halverwege aan de rechterkant staan 'Positieve testresultaten worden doorgegeven aan de GGD ten behoeve van het Bron en Contact Onderzoek.' Dat zou dus ook een reden kunnen zijn dat het percentage positieven ineens zo stijgt. Want als alleen de positieve resultaten worden doorgegeven dan stijgt het percentage natuurlijk.
En als er steeds meer sneltests nodig zijn voor al die Fieldlabs, dan zal dat alleen nog maar meer worden.
 

JMD

Well-known member
Het gaat mij niet eens om het geld, al is dat natuurlijk ook niet echt uitnodigend om te laten testen als dat niet nodig is.
Mij ook niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat als jij met je 2 puberkinderen naar bv de Efteling wil dat die extra 4 x 60 euro toch best wel een dingetje is.
 

Forza AZ

Well-known member
Mij ook niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat als jij met je 2 puberkinderen naar bv de Efteling wil dat die extra 4 x 60 euro toch best wel een dingetje is.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die voor een dagje uit 60 euro extra gaan uitgeven voor een coronatest. Nu met de proef met gratis testen zijn er op meerdere lokaties al minder mensen dan verwacht werd. Als er ook nog voor de testen betaald moet worden gaan de mensen wel iets anders zoeken om zich te vermaken waar geen test voor nodig is.
 

Joost

Well-known member
Mij ook niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat als jij met je 2 puberkinderen naar bv de Efteling wil dat die extra 4 x 60 euro toch best wel een dingetje is.
De testen die gehouden worden om een testsamenleving te openen zijn gratis.
 

JMD

Well-known member
Ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die voor een dagje uit 60 euro extra gaan uitgeven voor een coronatest. Nu met de proef met gratis testen zijn er op meerdere lokaties al minder mensen dan verwacht werd. Als er ook nog voor de testen betaald moet worden gaan de mensen wel iets anders zoeken om zich te vermaken waar geen test voor nodig is.
En dan kan het kabinet het dan weer mooi aangrijpen om te zeggen 'dat er toch niet zoveel behoefte is om de samenleving open te doen'... ;)
 
Bovenaan