Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Jep inderdaad. Versoepeling aankondigen zou idioot zijn. Zeg dan ook niet ‘volgende week kondigen we dat misschien wel aan’.
De versoepelingen die werd aangekondigd waren vrijwel allemaal buiten. Dat kan allemaal prima doorgaan.

Alle golven lopen 1 op 1 gelijk met de klimatologische omstandigheden, dat blijkt in extreme vorm deze afgelopen twee weken nog eens. Wetende dat het vanaf woensdag echt veel beter weer wordt en de maatregelen pas een week later zouden vervallen zou zeker ruimte moeten bieden. Alleen moet dan het RIVM weer gaan toegeven dat ze fout zaten dus we kunnen het vergeten.
 

gevegt

Well-known member
In eerste instantie waren alle maatregelen toch om de IC te ontlasten ? Je vaccineert dus niet voor de dikke mensen maar om de IC te ontlasten, en als alle IC hun data op orde hebben kun je dat uitfilteren wie er als eerste een prik moeten hebben.
In eerste instantie was en zijn nog steeds de maatregelen om het virus in te dammen het belangrijkste. Na een jaar kunnen we toch wel de conclusie trekken dat veel mensen zich er niet aan houden en daarom we nog steeds met deze ellende te maken hebben.
Nu er een vaccin is, is het heel logisch dat je zorgt dat de meest kwetsbare mensen het eerst een prik krijgen. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.
 

SanMark.

Well-known member
In eerste instantie was en zijn nog steeds de maatregelen om het virus in te dammen het belangrijkste. Na een jaar kunnen we toch wel de conclusie trekken dat veel mensen zich er niet aan houden en daarom we nog steeds met deze ellende te maken hebben.
Nu er een vaccin is, is het heel logisch dat je zorgt dat de meest kwetsbare mensen het eerst een prik krijgen. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.
het is wel heel makkelijk om het falende beleid volledig bij de burgers terug te leggen.
 

JMD

Well-known member
Ik neem toch aan dat iedereen die sinds dit weekend een afspraak kon maken, ook allemaal binnen een termijn van maximaal 1 maand terecht kan voor de 1e prik.
Dat hoop ik wel ja, maar als we met een termijn van 1 maand rekenen dan stelt die 400.000 geen ene moer voor...
 

JMD

Well-known member
het is wel heel makkelijk om het falende beleid volledig bij de burgers terug te leggen.
Die redenatie is net zo erg als die van de wappies met hun 'corona bestaat niet'.
Het is een redenatie zoals vroeger door zwaar gelovigen gehanteerd als iemand ernstig ziek was.
De pastoor/dominee zei dan: 'bid vooral veel tot God'
Werd degene beter dan kwam dat door het bidden en God's goedheid. Liep het verkeerd af 'dan was er niet goed genoeg gebeden'. Nooit had God het gedaan...
 

gevegt

Well-known member
het is wel heel makkelijk om het falende beleid volledig bij de burgers terug te leggen.
Daarentegen is het ook heel makkelijk om je niet aan de regels te houden om een virus in te dammen en dan roeptoeteren dat het beleid faalt.
Als je weet hoe een virus zich verspreidt en je je niet aan de basisregels houdt. Wat is dan belangrijker, het falende beleid of je eigen gedrag?
 
Bovenaan