Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Hij heeft van die hsv bretels

IMG_1588.JPG
 

Mario

Well-known member
Parijs loopt leeg na de aankondiging van een nieuwe lockdown van 4 weken. Treinkaartjes zijn al niet meer beschikbaar. Iedereen vlucht naar het zuiden.
 

Bernardo

Well-known member
Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is verder opgelopen. Momenteel behandelen de ziekenhuizen 2041 mensen vanwege Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat is het hoogste aantal sinds 5 februari. Ook het aantal nieuwe positieve tests loopt op. De ziekenhuizen liggen voller.

Ziekenhuizen namen veel nieuwe patiënten op. In het afgelopen etmaal belandden 283 mensen vanwege een coronabesmetting op een verpleegafdeling of intensive care. Dat is het hoogste aantal opnames sinds 19 januari.

Versoepelingen lijkt me niet echt realistisch.
 

Eef de Kip

Well-known member
Scholen maar weer dicht dan.

Maar even serieus, wat een geklooi zeg. Zat er wel in dat de kans op hogere cijfers aanwezig was maar ik had gehoopt dat het stabiel zou blijven maar versoepelingen kun je nu natuurlijk vergeten.
Aan de andere kant kun je die avondklok natuurlijk niet meer volhouden. Feit is wel dat die ziekenhuisopnames niet te veel omhoog moeten gaan want anders vrees ik echt dat ze eerdere versoepelingen weer gaan terug draaien. In Duitsland en België gaat het trouwens ook de verkeerde kant op.
Zucht.
 

Joost

Well-known member
Scholen maar weer dicht dan.

Maar even serieus, wat een geklooi zeg. Zat er wel in dat de kans op hogere cijfers aanwezig was maar ik had gehoopt dat het stabiel zou blijven maar versoepelingen kun je nu natuurlijk vergeten.
Aan de andere kant kun je die avondklok natuurlijk niet meer volhouden. Feit is wel dat die ziekenhuisopnames niet te veel omhoog moeten gaan want anders vrees ik echt dat ze eerdere versoepelingen weer gaan terug draaien. In Duitsland en België gaat het trouwens ook de verkeerde kant op.
Zucht.
Nee scholen lekker open laten.

Wat we nu zien is het effect van twee verschillende stromingen.
Aan de ene kant heb je de Britse variant die wat besmettelijker is en mensen zieker maakt. Die zorgt ervoor dat het aantal mensen in het ziekenhuis heel zachtjes omhoog gaat. Het is gewoon nog even wachten tot het weer (veel) beter wordt. Volgende week lijkt daar een begin aan te komen.

Daarnaast is er het testeffect. Er wordt extreem veel meer getest, dat verspreid zich als een olievlek. Trek je daar echt niet teveel van aan.
 

erka

Well-known member
Aantal positief vind ik eigenlijk niet heel zorgwekkend, komt inderdaad doordat er nu eindelijk massaal wordt getest, ook preventief. En dan vind je ook veel meer. Wel zorgelijk dat de R-waarde weer aardig oploopt.
 

Joost

Well-known member
Aantal positief vind ik eigenlijk niet heel zorgwekkend, komt inderdaad doordat er nu eindelijk massaal wordt getest, ook preventief. En dan vind je ook veel meer. Wel zorgelijk dat de R-waarde weer aardig oploopt.
De R-waarde van het RIVM wordt gebaseerd op die positieve tests...
 
Bovenaan