Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Aantal positief vind ik eigenlijk niet heel zorgwekkend, komt inderdaad doordat er nu eindelijk massaal wordt getest, ook preventief. En dan vind je ook veel meer. Wel zorgelijk dat de R-waarde weer aardig oploopt.
Hetg is zorgelijk dat de ziekenhuisopnames iets oploopt, die R0 is momenteel totaal niet relevant omdat die op basis van positieve tests gaat. Daar is niks mis mee zolang het aantal afgenomen tests per dag ongeveer gelij is. Nu het aantal afgenomen tests door het dak gaat is de stijging van de R0 daar een logisch gevolg van.

Om aan te geven hoe idioot dit is:
Stel: eerst testen we 10.000x en zijn er 100 besmettingen.
Dan testen we 100x en zijn er 90 besmettingen.
De R0 zal dan 0,9 zijn, dus denk je: mooi. Maar ik heb toch echt 100x liever die eerste situatie dan die 2e.
 

JMD

Well-known member
Oh ik loop achter dus, dacht dat ze dat anders berekenden.
Nee. Tot september hebben ze de R0 berekend op basis van het aantal ziekenhuisopnames, daarna zijn ze overgegaan op aantal pos.tests. Wat toen ook logisch was omdat de ziekenhuizen bijna leeg waren vwb coronapatiënten, en bij kleine aantallen pakken delingen heel snel idioot uit.

Inmiddels kan men beter overgaan op die ziekenhuisopnamesdeling, dat zal veel logischer zijn. Gevaar is natuurlijk wel dat zkh-opnames nog later zijn dan pos.testen...
 

JMD

Well-known member
7,4% volgens Marino van Zelst.
Dat valt dan nog mee, het zit al een week rond dat getal.
Maar dan kom je idd dus zo ongeveer aan die 100.000 tests...

Dan zou dat in 1 dag van 80.000 naar 100.000 tests zijn gegaan, dat is heel opvallend. Dan denk ik toch dat de verkiezingen daar iets mee te maken hebben. Ja, er zijn wat haarden op scholen, maar toch ook niet ineens zoveel dat er 20.000 tests bij komen.

Ben benieuwd hoe het morgen is. Als het idd de verkiezingen is geweest die voor die stijging van tests gezorgd heeft zouden we morgen een flinke daling terug richting de 6000 moeten hebben.
 

Fregge

Well-known member
Verschil misschien per datum vs 2 tijdstippen waar gemeld wordt. Als ze van 18 maart 11:00 - 19 maart 10:59 pakken, krijg je soms kromme getallen.
 

Joost

Well-known member
Dat valt dan nog mee, het zit al een week rond dat getal.
Maar dan kom je idd dus zo ongeveer aan die 100.000 tests...

Dan zou dat in 1 dag van 80.000 naar 100.000 tests zijn gegaan, dat is heel opvallend. Dan denk ik toch dat de verkiezingen daar iets mee te maken hebben. Ja, er zijn wat haarden op scholen, maar toch ook niet ineens zoveel dat er 20.000 tests bij komen.

Ben benieuwd hoe het morgen is. Als het idd de verkiezingen is geweest die voor die stijging van tests gezorgd heeft zouden we morgen een flinke daling terug richting de 6000 moeten hebben.
De 7500 die vandaag gemeld worden hebben voor 95% betrekking op de periode tot en donderdag. Daar kan onmogelijk een verkiezingseffect in zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Ik zie hier covid-19/percentage-positive-daily-national.csv at deb95c0162a4e3c879f45f183a77919f661d1257 · mzelst/covid-19 · GitHub ook 82373 tests maar staan er 6576 positieve besmetting.
Als er 7400 positieve besmettingen zijn dan moet je met een percentage van 7,4 % idd wel 100.000 tests hebben afgenomen maar dat lijkt me wat veel.
Er worden veel gegevens geregistreerd en dat loopt nergens 1 op 1.

Neem even de sneltest van Erka als voorbeeld waarbij ik uitga van een positieve test.

De test is uitgevoerd op 18 maart.
- In de lijst met aantallen tests komt hij terug op 18 maart; de datum van de test
- Hij komt op teletekst als nieuwe positieve test op 19 maart, de uitslag kwam immers op 18 maart ’s middags binnen
- In het overzicht per dag komt hij terug op 17 maart, de dag dat hij klachten kreeg en een afspraak maakte
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok, ik ga ook niet obv een verhoging van een dag conclusies trekken maar echt optimistisch word ik er ook niet van.
 

SanMark.

Well-known member
Ja, ik ga me maar wat meer op die vechain storten, 50% winst in 4 weken tijd
En als je het vast zet krijg je dus v-thor .

Dit word mijn vervroegd pensioen potje.

Er zitten zoveel projecten in en die komen eraan.

Ander leuke coin waar ik mij niet in verdiept hebt maar die zeer hard omhoog gaat en die tot dusver alleen op 2 kleine exchanges te koop zijn is .
Ecomi (omi is de code) moet je een account voor aanmaken op bitforex. Deze is bij mij nu al 400% up sinds 2 maart , maar daar komt nog heel wat bij als die bv een listing krijgen op Binance.
 

Eef de Kip

Well-known member
En als je het vast zet krijg je dus v-thor .

Dit word mijn vervroegd pensioen potje.

Er zitten zoveel projecten in en die komen eraan.

Ander leuke coin waar ik mij niet in verdiept hebt maar die zeer hard omhoog gaat en die tot dusver alleen op 2 kleine exchanges te koop zijn is .
Ecomi (omi is de code) moet je een account voor aanmaken op bitforex. Deze is bij mij nu al 400% up sinds 2 maart , maar daar komt nog heel wat bij als die bv een listing krijgen op Binance.
ik zal 'm verder in het juiste topic doen
 

gevegt

Well-known member
Hup de wetenschap!

Duitse onderzoekers hebben naar alle
waarschijnlijkheid een oplossing
gevonden voor patiënten die na een prik
met het AstraZeneca-vaccin het zeldzame
verschijnsel krijgen van trombose en
een tekort aan bloedplaatjes.

De onderzoekers van de universiteit van
Greifswald zeggen dat patiënten moeten
worden behandeld met andere medicatie
dan met heparine,dat nu wordt gebruikt.
Dat middel kan leiden tot een te sterke
reactie van het afweersysteem,waardoor
veel bloedplaatjes gebruikt worden en
bloedstolsels ontstaan in de hersenen.

Eerder kwamen ook Noorse onderzoekers
tot een soortgelijke conclusie.
 

gevegt

Well-known member
Hup Merkel!

Duitsland gaat het Russische Spoetnik V-vaccin gebruiken als het middel wordt goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). Dat zei bondskanselier Merkel vandaag.

Merkel zei verder dat Duitsland de vaccins zelf gaat aankopen als de Europese Unie dat niet wil doen. Momenteel worden alle vaccins voor EU-landen gekocht via de Europese Commissie. Sommige landen reageerden eerder kritisch op het vaccin, nadat Rusland in het goedkeuringsproces veel wetenschappelijke procedures omzeilde.

Het EMA onderzoekt sinds 4 maart met een versnelde procedure het Spoetnik V-vaccin.

Daarnaast zei Merkel vandaag dat ze met het AstraZeneca-vaccin geprikt wordt, als ze aan de beurt is. Duitsland stopte met de inentingen van het vaccin na zorgen over mogelijke bijwerkingen, maar heeft de inentingen inmiddels hervat.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb even terug gelezen en kan niet anders zeggen dat jullie allemaal, stuk voor stuk, vieze vuile godvergeten gore koolzakken zijn.
 
Bovenaan