Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Gelukkig heb ik de KNMI-site

I rest my case... 19 december begon het dus te vriezen in De Bilt (zal in Friesland ook wel geweest zijn, want de dagen ervoor was het gemiddeld 6 graden in de Bilt) en op 4 januari hadden we een Elfstedentocht.
Jij hebt het over vriezen ik heb het over het voor traject. Als je een nov en dec hebt waar het steeds rond de 5 graden is of je hebt in die periode gemiddeld 10 graden plus scheelt dat al enorm. En wat de temp in de Bilt was boeit mij eerlijk gezegd niet zo.
 

Maasveld

Well-known member
Jij hebt het over vriezen ik heb het over het voor traject. Als je een nov en dec hebt waar het steeds rond de 5 graden is of je hebt in die periode gemiddeld 10 graden plus scheelt dat al enorm. En wat de temp in de Bilt was boeit mij eerlijk gezegd niet zo.
Dan staat het toch gewoon goed in zijn schriftje?
 

JMD

Well-known member
Dan staat het toch gewoon goed in zijn schriftje?
KNMI-site... ;) DIt had ik niet in een schriftje staan, dit wist ik nog.

@SanMark: ja, het maakt idd wel iets uit of het 10 of 5 graden is in november, maar zoveel nou ook weer niet. Belangrijker is dat het windstil is als het vriest, het moet flink vriezen en er geen sneeuw valt enz... Als jij gelijk zou hebben zouden Elfstedentochten altijd pas aan het eind van de winter verreden kunnen worden. Dat was idd zo in 1985 en 1986, maar er zijn ook Elfstedentochten verreden in januari (bv 1997), maar volgens mij zelfs ook 1 in december.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De basisscholen morgen alsnog dicht :D

Echt, als kind ben ik bijna iedere winter wel een keer lopend naar school gegaan met de sneeuw. Code rood bestond niet eens.

Nu wekenlang de scholen dicht en neem je nu flinke risico's door alles open te gooien en nu knal je ze dicht wegens een beetje sneeuw. Bijna iedereen woont dichtbij een basisschool. Wat een sukkels.
 

Mario

Well-known member
Echt, als kind ben ik bijna iedere winter wel een keer lopend naar school gegaan met de sneeuw. Code rood bestond niet eens.

Nu wekenlang de scholen dicht en neem je nu flinke risico's door alles open te gooien en nu knal je ze dicht wegens een beetje sneeuw. Bijna iedereen woont dichtbij een basisschool. Wat een sukkels.

Het gaat vooral om de leraren die te ver weg wonen schijnt. Had sowieso nog even gewacht tot na de krokusvakantie. Nu gaan ze 1 week open, en daarna meteen weer met vakantie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het gaat vooral om de leraren die te ver weg wonen schijnt. Had sowieso nog even gewacht tot na de krokusvakantie.

Dat was dan beter geweest. Maar als je het zo enorm belangrijk vindt om de coronaregels te tarten, dan kan een beetje sneeuw er ook wel bij.
 

SanMark.

Well-known member
Echt, als kind ben ik bijna iedere winter wel een keer lopend naar school gegaan met de sneeuw. Code rood bestond niet eens.

Nu wekenlang de scholen dicht en neem je nu flinke risico's door alles open te gooien en nu knal je ze dicht wegens een beetje sneeuw. Bijna iedereen woont dichtbij een basisschool. Wat een sukkels.
dat was de insteek van mijn mail naar de schooldirecteur ook. Onvoorstelbaar.

Ik moet morgen ook gewoon naar mijn werk, zoals vele anderen.
 

SanMark.

Well-known member
Het gaat vooral om de leraren die te ver weg wonen schijnt. Had sowieso nog even gewacht tot na de krokusvakantie. Nu gaan ze 1 week open, en daarna meteen weer met vakantie.
Iemand met een normale baan moet morgen ook gewoon de weg op.
 

JMD

Well-known member
Het gaat vooral om de leraren die te ver weg wonen schijnt. Had sowieso nog even gewacht tot na de krokusvakantie. Nu gaan ze 1 week open, en daarna meteen weer met vakantie.
Alleen regio zuid heeft komende week vakantie, de rest van NL pas over 2 weken.
 

zwammy

Well-known member
Om 21 uur bericht sat de school. Morgen open is, een school een wijk verder is wel dicht. Echt, waar gaat het toch over zeg.
 

Mario

Well-known member
Die van mij had sowieso maar 2 schooldagen op programma staan, omdat de klassen hier in 2 groepen zijn verdeeld. Elke groep gaat 2 dagen in de week naar school tot de vakantie.
 

Joost

Well-known member
Zoals gebruikelijk zijn er afgelopen weekend minder mensen ontslagen uit het ziekenhuis. Gisteren zelfs maar 92, dat is sinds het LCPS de detailcijfers publiceert nog niet zo laag geweest.

Dadelijk de dagcijfers en daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien er gisteren niet getest is zijn het enkel de laatste uitslagen van zaterdag. De verwerkingstijd is inmiddels behoorlijk hoog dus zouden we de 1000 halen?

Het is wel heel jammer dat die cijfers door het winterweer enorm gaan vertekenen. Volgens de modellen zouden we juist nu rond een omslagpunt qua besmettingen moeten zitten.
 
Bovenaan