Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Oftewel het goede beleid van de overheid betaalt zich uit.
Inderdaad want op de IC's liggen voornamelijk mensen die zichzelf niet goed hebben verzorgt de afgelopen jaren. Toch wel een beloning dat je voor die mensen het hele land op slot gooit en de gehele middenstand de nek omdraait.
 

zwammy

Well-known member
Hoho, niet in hokjesdenken en zeker niet onderzoeken welke groepen het zijn, we zijn samen 1 en we zijn met meer!
 

Eef de Kip

Well-known member
Niet zo genuanceerd a.u.b. Dat het gros van onze klanten een normaal jaar heeft gedraaid hoeft niemand te weten.
Ik hoor zelfs verhalen dat er een groot aantal gewoon winst heeft gedraaid afgelopen jaar.
En ter nuance, sorry, uiteraard is er ook een groot aantal dat verlies heeft gedraaid.
 

stc

Well-known member
In hoeverre bedrijven gaan omvallen durf ik niet te zeggen. Alleen durf ik wel te zeggen in de sector waar ik werk momenteel veel werk is.
 

Batigoal

Well-known member
Net zoals sommige 'andere doden' het afgelopen jaar aan corona zijn toegeschreven zullen ook bedrijven die zonder corona ook failliet waren gegaan worden toegeschreven aan corona.
 

Bonehead

Well-known member
Maar de ic's liggen in ieder geval niet vol!

Nee, natuurlijk niet. Alleen is er geen volk om te verplegen. Het ziekteverzuim is altijd al hoog, maar bij het horen van corona zijn er velen direct de ziektewet in gegaan. Dan wordt de druk op het volk dat wel wil werken alleen maar groter en kom je in een neerwaartse spiraal.
 

Joost

Well-known member
Nee, natuurlijk niet. Alleen is er geen volk om te verplegen. Het ziekteverzuim is altijd al hoog, maar bij het horen van corona zijn er velen direct de ziektewet in gegaan. Dan wordt de druk op het volk dat wel wil werken alleen maar groter en kom je in een neerwaartse spiraal.
Zou door de vaccinaties dat ziekteverzuim over een paar weken niet fors moeten teruglopen?
 

Bonehead

Well-known member
Zou door de vaccinaties dat ziekteverzuim over een paar weken niet fors moeten teruglopen?

Dat zou je denken. Maar ik denk dat het nog vies zou tegenvallen. Overigens is nu nog maar een zeer klein deel van het personeel gevaccineerd. Ik denk dat het probleem bij de meeste meer mentaal is dan fysiek.

Afgelopen week was minder dan de helft voor corona beschikbare bedden bezet.
 
Bovenaan