De Groene Scout
Well-known member
We knopen er nog even 3 weken avondklok aan vast.
De verwerkingstijd is inmiddels behoorlijk hoog dus zouden we de 1000 halen?
Tot vanmorgen 10.00 uur zijn er 2273 nieuwe besmettingen geregistreerd bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Gezien de laatste paar dagen kreeg ik juist de indruk dat het weer op liep.
Ik ben echt verbaasd hoeveel testen er dus nog geen uitslag hadden. Toen mijn zoontje laatst getest werd was dat aan het eind van de dag en was de volgende ochtend de uitslag er al om 9 uur. Vandaar dat ik de verwachting had dat de testen die op zaterdag waren uitgevoerd ook al op zondag vrijwel allemaal verwerkt zouden zijn.Oeps.
Gezien de laatste paar dagen kreeg ik juist de indruk dat het weer op liep.
Nee allesbehalve;Dat vermoeden heb ik ook maar dat komt dan ook door het winterweer.
Ik denk eerlijk gezegd, en dat is obv de afgelopen week (dus flinterdun), dat het stabiliseert danwel oploopt. Ik reageerde daarom ook op Joost die het idee heeft dat het terug gaat lopen (althans, zo interpreteer ik het) en heb daar mijn twijfels bij.
Aan de andere kant, dat zou ook wat zijn, als het nu weer gaat stijgen terwijl er geen enkele maatregel meer is.
18-jan | 4.411 |
19-jan | 4.343 |
20-jan | 4.287 |
21-jan | 4.243 |
22-jan | 4.151 |
23-jan | 4.090 |
24-jan | 4.007 |
25-jan | 3.893 |
26-jan | 3.758 |
27-jan | 3.641 |
28-jan | 3.534 |
29-jan | 3.446 |
30-jan | 3.357 |
31-jan | 3.301 |
1-feb | 3.235 |
2-feb | 3.195 |
3-feb | 3.143 |
Dat is te kort door de bocht maar er mag best gekeken worden naar de maatregelen en naar de balans tussen effectiviteit en draagvlak.Andere maatregelen dus ook niet, alles open gooien dan maar.
Avondklok werkt dus nauwelijks. Afschaffen dan maar.
Die 170.000 kwamen uit een presentatie van van Dissel die volstrekt bezopen was.Avondklok werd ingevoerd omdat ze bang waren dat we naar de 170.000 besmettingen zouden gaan met de Engelse variant. De feiten zijn dat we op 3900 zitten, en toch zetten ze 'm door. En alles word maar gewoon normaal gevonden, oh ja wel even scoren met een tocht.
Natuurlijk niet.Ja, dus maakt dat de verlenging legitiem?