Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Vaccinatiebewijs is goedgekeurd door de gezondheidsraad. Maar verder gaat alles echt op eigen beslissing van de mens 🎉
 

zwammy

Well-known member
En zorgen om een supermutatie als de Britse en de zuid Afrikaanse gaan mengen. Of te wel, we weten niets en kloten maar wat aan. Heel de middenstand naar de kut maar goed, kleinigheidje blijf je houden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als die hele coronacrisis inderdaad een ultiem new world order complot is om de hele wereldbevolking aan een prik te helpen met God mag weten wat er in zit, zoals de complotdenkers ons willen doen geloven, so be it. Geef me die fokking prik maar en snel een beetje. Ik ben het inmiddels echt spuugzat.
 

Joost

Well-known member
Vaccinatiebewijs is goedgekeurd door de gezondheidsraad. Maar verder gaat alles echt op eigen beslissing van de mens 🎉
Zoiets kan pas ingaan op het moment dat iedereen gevaccinneerd had kunnen worden en dan zal de wereld er weer heel anders uit zien.
 

De Wolf

Well-known member
De 80+ in Friesland kan vrijdag al gevaccineerd worden. De 85+ gaat vrij snel. Of ze zitten allemaal in een verpleegtehuis.
 

Joost

Well-known member
Mmm, deze is volgens mij anders. Er is specifiek door de Kamer gestemd over een avondklok t/m 10-2. De verlenging moet dus ook weer door de kamer. I.t.t. andere maatregelen. Die worden idd automatisch verlengd tenzij...

Maar goed, Van Dissel heeft aangegeven dat pas in maart de Britse variant de 'gewone' variant verdrongen heeft, dus blijkbaar klopt het model niet en kunnen we nog langer doorgaan... Ze schuiven het gewoon steeds een maandje op...
Nee, dit is de motie; https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z01132&did=2021D02716

Kom je wel weer op de communicatie van Rutte die steeds heeft benadrukt dat 10 februari het eindigt maar de tenzij er heel zachtjes achteraan zei.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Het RIVM heeft een probleempje want hun model lijkt niet helemaal te kloppen.

In de testen die in Lansingerland zijn uitgevoerd was het aandeel van de Britse variant slechts 5,6% in de tweede helft van januari.
 

JMD

Well-known member
Het RIVM heeft een probleempje want hun model lijkt niet helemaal te kloppen.

In de testen die in Lansingerland zijn uitgevoerd was het aandeel van de Britse variant slechts 5,6% in de tweede helft van januari.
Dinsdag werd toch juist gezegd dat het iets meer dan normaal was?

Heb jij overigens al ergens de reden gezien waarom de 'grenswaardes' van waakzaam enz aangescherpt zijn?
 

JMD

Well-known member
Dan is dit het nieuwe normaal. Zo moeilijk is het allemaal niet, JMD.
Ja sorry, je hebt gelijk. Het nieuwe normaal is idd het oude normaal.
Nooit meer met 50000 man in een stadion of met 100000 man bij een festival. Nooit meer met 1600 man in een vol Carré. Weet niet of ik daar aan kan wennen eigenlijk.
 

Hankie

Well-known member
Ja sorry, je hebt gelijk. Het nieuwe normaal is idd het oude normaal.
Nooit meer met 50000 man in een stadion of met 100000 man bij een festival. Nooit meer met 1600 man in een vol Carré. Weet niet of ik daar aan kan wennen eigenlijk.

Je went er maar aan Noord-Ooster
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Ja sorry, je hebt gelijk. Het nieuwe normaal is idd het oude normaal.
Nooit meer met 50000 man in een stadion of met 100000 man bij een festival. Nooit meer met 1600 man in een vol Carré. Weet niet of ik daar aan kan wennen eigenlijk.
Wel lekker veel zitruimte overal (y)
 

Joost

Well-known member
Het aantal bezette IC bedden zit echt enorm in de lift naar beneden. Gisteren 602 terwijl dat er zondag nog 646 waren.
Het gemiddelde aantal besmettingen zit lager dan dat het in november geweest is toen de cijfers ook een tijd naar beneden gingen.

Het staat dus wel vast dat het aantal bezette ziekenhuisbedden en de opnames nog wel minstens een week zal gaan dalen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind het wel positief dat we nog steeds geen geval hebben van iemand die gevaccineerd was en toch besmet is geraakt.
 
Bovenaan