Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Volgens het RIVM model zou de Britse variant op 15 januari 19,8% aandeel hebben en nu al zo'n 66%.
Dat zijn cijfers waar je in ieder geval iets mee kan.

Van de 6111 besmettingen op 15 januari zijn er dus 4902 van de oude variant en 1210 van de Britse.
Als die berekeningen doorgetrokken worden dan zou op 9 februari de oude variant compleet verdwenen zijn.

Maar belangrijker nog; al rond 30 januari zou de totale hoeveelheid besmettingen met de Britse variant groter zijn dan met de oude, daarom zou de komende dagen de al de besmettingscijfer op moeten lopen.
 

JMD

Well-known member
Ja klopt.

Maar zelfs als het alsnog blijft dalen dan zal er wel iets anders voor in de plaats komen. En de gelovigen slikken dat allemaal kritiekloos. Corona is een religie geworden, en de volgelingen kritiekloos. Als het goed gaat komt het door de maatregelen, als het slecht gaat komt het door ons. Zoals streng gelovigen redeneren, al het goede komt van God, al het slechte komt door de mens. En wie wat anders zegt wordt verketterd...
 

Eef de Kip

Well-known member
Toen corona-critici zeiden dat gedwongen opname ging gebeuren werden ze voor gek versleten...
Volgens mij staat er eerst bij Krol zijn 1e tweet "Vermoeden van corona" en even verder wordt er gesproken van coronapatiënten. Dat lijkt me nogal een verschil.
Overigens vind ik het helemaal niet zo raar dat ze iets doen aan mensen die besmet zijn en die willens en weten gewoon hun ding doen in de maatschappij waardoor er besmettingen plaatsvinden.
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij staat er eerst bij Krol zijn 1e tweet "Vermoeden van corona" en even verder wordt er gesproken van coronapatiënten. Dat lijkt me nogal een verschil.
Overigens vind ik het helemaal niet zo raar dat ze iets doen aan mensen die besmet zijn en die willens en weten gewoon hun ding doen in de maatschappij waardoor er besmettingen plaatsvinden.

Als de testen 100% zekerheid bieden zou daar misschien nog iets van te zeggen zijn. Ook mensen die corona hebben gehad kunnen nog maanden positief getest worden met de pcr test. En verder is het niet echt spreken van een normale rechtstaat dat een politiek bepaalt hoe jij je leven indeeld. Het word trouwens ook de oude gevangenis in Haren, onder toezicht van het ziekenhuis.
 

Joost

Well-known member
Als de testen 100% zekerheid bieden zou daar misschien nog iets van te zeggen zijn. Ook mensen die corona hebben gehad kunnen nog maanden positief getest worden met de pcr test. En verder is het niet echt spreken van een normale rechtstaat dat een politiek bepaalt hoe jij je leven indeeld. Het word trouwens ook de oude gevangenis in Haren, onder toezicht van het ziekenhuis.
Als jij een gevaar voor de samenleving vormt mag je best worden opgesloten.

Jij werkt toch dagelijks met dat soort mensen?
 

zwammy

Well-known member
Als jij een gevaar voor de samenleving vormt mag je best worden opgesloten.

Jij werkt toch dagelijks met dat soort mensen?

Laten we het aub niet gaan overdrijven hé, wat dacht je van al die mensen die in de auto stappen na het invorderen van het rijbewijs, die sluiten ze ook niet op. En van die zwakbegaafde die aan kinderen beginnen, die steriliseren ze toch ook niet. Nee, een heel gevaarlijke gedachtegang is zo bezig. En het ergste is nog dat er mensen zeggen, ach ja, het moet maar. Nog even en verplichte vaccinatie met iets wat voor 59% werkzaam is, ach ja, je moet maar voor de medemensen. Het is dat ik verplicht moet testen vanuit het werk anders had ik het niet gedaan, had ik niet eens geweten dat ik het had.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding

JMD

Well-known member
Laten we het aub niet gaan overdrijven hé, wat dacht je van al die mensen die in de auto stappen na het invorderen van het rijbewijs, die sluiten ze ook niet op. En van die zwakbegaafde die aan kinderen beginnen, die steriliseren ze toch ook niet. Nee, een heel gevaarlijke gedachtegang is zo bezig. En het ergste is nog dat er mensen zeggen, ach ja, het moet maar. Nog even en verplichte vaccinatie met iets wat voor 59% werkzaam is, ach ja, je moet maar voor de medemensen.
Dit dus. Het is een glijdende schaal. Mensen die dit goed praten hebben geen idee waar dit uit kan komen.
 

Joost

Well-known member
Waar het gemiddelde van de IC opnames gedurende de periode 6 januari - 1 februari steeds tussen 34 en 38 lag is het in twee dagen snel gedaald naar 29.

Ook de ziekenhuisopnames dalen nog steeds met zo'n 10% per dag.

Ondertussen moeten zorgmedewerkers uit Zuid Limburg naar Apeldoorn en Zwolle voor hun tweede prik en gaan ze lekker carpoolen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ondertussen moeten zorgmedewerkers uit Zuid Limburg naar Apeldoorn en Zwolle voor hun tweede prik en gaan ze lekker carpoolen.
Echt idioot dit...

Het zevendaagsgemiddelde is vandaag overigens voor het eerst sinds eind september onder de 4000.
Aangezien dagaantallen niet zoveel zeggen (ma en di altijd lager dan gemiddeld, wo en do altijd hoger dan gemiddeld) kan je het best per week vergelijken. Dus deze woensdag met de vorige enz... Steeds is dat aantal de laatste tijd rond de 800 minder per week, alleen gisteren was het 'maar 340' minder.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat laatste is dus mn interessant aangezien je hier wel uit op kunt maken of de dalende lijn door blijft gaan. Ik ben erg benieuwd wat er de komende paar weken gaat gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Dat laatste is dus mn interessant aangezien je hier wel uit op kunt maken of de dalende lijn door blijft gaan. Ik ben erg benieuwd wat er de komende paar weken gaat gebeuren.
Ik ook.

Zoals Joost gisteren terecht al schetste, als het RIVM-model klopt mbt de Britse variant zou deze week het aantal besmettingen weer gaan stijgen doordat de Britse variant de overhand heeft.
We gaan het deze week zien.
 

Joost

Well-known member
Echt idioot dit...

Het zevendaagsgemiddelde is vandaag overigens voor het eerst sinds eind september onder de 4000.
Aangezien dagaantallen niet zoveel zeggen (ma en di altijd lager dan gemiddeld, wo en do altijd hoger dan gemiddeld) kan je het best per week vergelijken. Dus deze woensdag met de vorige enz... Steeds is dat aantal de laatste tijd rond de 800 minder per week, alleen gisteren was het 'maar 340' minder.
Ik kijk vooral naar de werkelijke besmettingsdatum en de achterliggende gemiddeldes.

Het 7-daags gemiddelde op 28 januari was 3534 na 5 meldingsdagen.
Dat is 85% van het totaal waarop we voor die dag gaan uitkomen = 4158
De daling is nog steeds zo'n 13% per week dus we zouden op dit moment rond de 3600 per dag zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik kijk vooral naar de werkelijke besmettingsdatum en de achterliggende gemiddeldes.

Het 7-daags gemiddelde op 28 januari was 3534 na 5 meldingsdagen.
Dat is 85% van het totaal waarop we voor die dag gaan uitkomen = 4158
De daling is nog steeds zo'n 13% per week dus we zouden op dit moment rond de 3600 per dag zitten.
En van welke site kwam dat ook alweer?
 
Bovenaan