Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Cijfers die ik overal tegen kom zeggen ook dat het overal daalt maar er zal toch iets zijn waardoor een groot aantal wetenschappers roept dat het allemaal een stuk erger is.
 

Batigoal

Well-known member
Maar het is toch gewoon duidelijk dat de scholen open pure symboolpolitiek is? Toevallig net na de rellen uit onvrede over de avondklok. Als reactie daarop wordt er maar íets gedaan, want de boodschap die ze erbij vertellen zegt wat anders (namelijk de situatie is ernstig). Plus de timing slaat nergens op zo een week voor de vakantie.
 

JMD

Well-known member
Maar het is toch gewoon duidelijk dat de scholen open pure symboolpolitiek is? Toevallig net na de rellen uit onvrede over de avondklok. Als reactie daarop wordt er maar íets gedaan, want de boodschap die ze erbij vertellen zegt wat anders (namelijk de situatie is ernstig). Plus de timing slaat nergens op zo een week voor de vakantie.
Of 2 weken voor de vakantie... ;)
 

JMD

Well-known member
De nieuwe routekaart is hier te vinden:

Alleen wat aanpassingen. Maar dus niet de exit-strategie die beloofd was. Want de minst strenge versie heeft nog steeds een hele hoop beperkingen. Dat noem ik geen exitstrategie.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Tevens heeft men de signaalwaardes aangepast.
Zorgelijk was bij >50 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 35.
Ernstig was bij >150 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 100.

Tevens geeft men aan dat versoepelingen langzaam gaan, en strenger worden snel...

Het is natuurlijk niet zo, maar ik begin echt serieus te twijfelen of men hier wel uit wil komen. Of bevalt het Rutte cs wel dat ze zoveel macht hebben... ;)?
 

Bernardo

Well-known member
Tevens heeft men de signaalwaardes aangepast.
Zorgelijk was bij >50 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 35.
Ernstig was bij >150 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 100.

Tevens geeft men aan dat versoepelingen langzaam gaan, en strenger worden snel...

Het is natuurlijk niet zo, maar ik begin echt serieus te twijfelen of men hier wel uit wil komen. Of bevalt het Rutte cs wel dat ze zoveel macht hebben... ;)?
Wappie.
 

Joost

Well-known member
Tevens heeft men de signaalwaardes aangepast.
Zorgelijk was bij >50 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 35.
Ernstig was bij >150 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 100.

Tevens geeft men aan dat versoepelingen langzaam gaan, en strenger worden snel...

Het is natuurlijk niet zo, maar ik begin echt serieus te twijfelen of men hier wel uit wil komen. Of bevalt het Rutte cs wel dat ze zoveel macht hebben... ;)?
En welke smoes er weer gebruikt gaat worden als ze eigenlijk zouden moeten versoepelen maar niet willen.
 

Bonehead

Well-known member
Jonge kinderen blijken volgens Rutte en anderen geleerden de Britse variant niet zo snel over te brengen als het "normale" virus. Zou dat komen omdat jonge kinderen nog niet zo goed Engels kunnen?
 
  • Haha
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Als 40% de Britse variant zou zijn en die zoveel besmettelijker zijn zouden de besmettingen juist moeten stijgen en niet dalen. Maar goed, we zullen als we niet meewerken naar Groningen verscheept worden en nog iedereen vind het prima dus het zal allemaal wel.
 

Joost

Well-known member
Als 40% de Britse variant zou zijn en die zoveel besmettelijker zijn zouden de besmettingen juist moeten stijgen en niet dalen. Maar goed, we zullen als we niet meewerken naar Groningen verscheept worden en nog iedereen vind het prima dus het zal allemaal wel.
Nee dat is veel te gemakkelijk gedacht.
Als bij NAC er wekelijks 3% minder mensen komen en bij RKC wekelijks 7% meer dan stijgt RKC meer dan dat NAC daalt.
Maar omdat het begingetal van NAC veel hoger is zal het totaal aantal mensen in het stadion de eerste tijd nog zakken in plaats van stijgen.
 
Bovenaan