Ik vind het ook heel lastig. Ze roepen het allemaal maar de cijfers zeggen het omgekeerde. Ik zal straks nog een linkje zoeken over de Provincie Antwerpen.
Of 2 weken voor de vakantie...Maar het is toch gewoon duidelijk dat de scholen open pure symboolpolitiek is? Toevallig net na de rellen uit onvrede over de avondklok. Als reactie daarop wordt er maar íets gedaan, want de boodschap die ze erbij vertellen zegt wat anders (namelijk de situatie is ernstig). Plus de timing slaat nergens op zo een week voor de vakantie.
Willem Engel en Wybren van Haga.
Inderdaad in Q2 hebben we alle risicogroepen gevaccineerd. Ja dat schiet lekker op; zijn wij normale mensen pas eind van de zomer aan de beurt.Volgens Hugo gaan we een inhaalslag maken met de vaccinaties!
Wappie.Tevens heeft men de signaalwaardes aangepast.
Zorgelijk was bij >50 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 35.
Ernstig was bij >150 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 100.
Tevens geeft men aan dat versoepelingen langzaam gaan, en strenger worden snel...
Het is natuurlijk niet zo, maar ik begin echt serieus te twijfelen of men hier wel uit wil komen. Of bevalt het Rutte cs wel dat ze zoveel macht hebben... ?
En welke smoes er weer gebruikt gaat worden als ze eigenlijk zouden moeten versoepelen maar niet willen.Tevens heeft men de signaalwaardes aangepast.
Zorgelijk was bij >50 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 35.
Ernstig was bij >150 besmettingen per 100.000 inw. per week, is nu 100.
Tevens geeft men aan dat versoepelingen langzaam gaan, en strenger worden snel...
Het is natuurlijk niet zo, maar ik begin echt serieus te twijfelen of men hier wel uit wil komen. Of bevalt het Rutte cs wel dat ze zoveel macht hebben... ?
En welke smoes er weer gebruikt gaat worden als ze eigenlijk zouden moeten versoepelen maar niet willen.
Of de Zuidafrikaanse of de Braziliaanse, of de nog ergere Britse variant, of ....Gewoon de Britse variant.
Spreken ze wel Chinees dan?Jonge kinderen blijken volgens Rutte en anderen geleerden de Britse variant niet zo snel over te brengen als het "normale" virus. Zou dat komen omdat jonge kinderen nog niet zo goed Engels kunnen?
Nee dat is veel te gemakkelijk gedacht.Als 40% de Britse variant zou zijn en die zoveel besmettelijker zijn zouden de besmettingen juist moeten stijgen en niet dalen. Maar goed, we zullen als we niet meewerken naar Groningen verscheept worden en nog iedereen vind het prima dus het zal allemaal wel.