Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Bij corrections staat onder andere cases per day en voor de ziekenhuiscijfers de data bij LCPS.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member

Goh, verrassend... Die zag je van 6km afstand al aankomen, weken geleden al. Dat er nog mensen zijn die zo naief waren dat ze geloofden dat die avondklok maar 2 weken zou duren...

Slim gespeeld van het kabinet. Eerst zeggen dat het maar voor 2 weken was waardoor partijen alsnog akkoord gingen, en dan nu elke keer verlengen... Blijft toch verbazingwekkend hoe kritiekloos het kabinet gevolgd wordt. Als het kabinet zou zeggen dat vanwege de coronacrisis de 2e kamer ontbonden moet worden zouden een hoop partijen volgens mij ook staan te juichen... ;)
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom zou je de maatregel opheffen?

Je kunt het effect nog niet duidelijk zien, dus heel logisch om te verlengen.

En je moet zo'n ingrijpende maatregel altijd met een voorlopige einddatum invoeren. Doe je dat niet, dan is het perspectief meteen weg.

Snap niet wat hier nu zo vreemd aan is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dit zag je trouwens wel aankomen toen de beslissing werd genomen dat de basisscholen weer open gingen.
Verder kan ik me helemaal niet herinneren dat ze hebben gezegd dat het maar voor 2 weken zou zijn en hebben ze een voorbehoud gemaakt. En ze kunnen ook moeilijk weer die avondklok afschaffen en over 2 weken bij een toename weer instellen.
Maar als ze te veel versoepelen en de besmettingen lopen weer op kunnen we weer gaan zeiken dat ze veel te soepel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

Joost

Well-known member

Goh, verrassend... Die zag je van 6km afstand al aankomen, weken geleden al. Dat er nog mensen zijn die zo naief waren dat ze geloofden dat die avondklok maar 2 weken zou duren...

Slim gespeeld van het kabinet. Eerst zeggen dat het maar voor 2 weken was waardoor partijen alsnog akkoord gingen, en dan nu elke keer verlengen... Blijft toch verbazingwekkend hoe kritiekloos het kabinet gevolgd wordt. Als het kabinet zou zeggen dat vanwege de coronacrisis de 2e kamer ontbonden moet worden zouden een hoop partijen volgens mij ook staan te juichen... ;)

Ik vind dit een rare reactie. Bij alle maatregelen is altijd gezegd dat ze gelden tot een bepaalde datum en dat ongeveer een week daarvoor wordt geevalueerd en bekend wordt gemaakt of de maatregel verlengd wordt.

Het zou overigens wel helpen als Rutte niet iedere keer erbij verteld hoe vervelend hij die avondklok wel niet vind maar gewoon benadrukt dat de maatregel volgens alle adviezen nodig is.
 

JMD

Well-known member
Ik vind dit een rare reactie. Bij alle maatregelen is altijd gezegd dat ze gelden tot een bepaalde datum en dat ongeveer een week daarvoor wordt geevalueerd en bekend wordt gemaakt of de maatregel verlengd wordt.
Mmm, deze is volgens mij anders. Er is specifiek door de Kamer gestemd over een avondklok t/m 10-2. De verlenging moet dus ook weer door de kamer. I.t.t. andere maatregelen. Die worden idd automatisch verlengd tenzij...

Maar goed, Van Dissel heeft aangegeven dat pas in maart de Britse variant de 'gewone' variant verdrongen heeft, dus blijkbaar klopt het model niet en kunnen we nog langer doorgaan... Ze schuiven het gewoon steeds een maandje op...
 

JMD

Well-known member
Maar als ze te veel versoepelen en de besmettingen lopen weer op kunnen we weer gaan zeiken dat ze veel te soepel zijn.
Dat is altijd het makkelijkst om te zeggen... En verder heb ik nog nooit gezeken dat ze te soepel zijn... Dat laat ik aan doemprofeten (die het liefst willen dat we aan bed geketend worden ofzo) over... ;)
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom zou je de maatregel opheffen?

Je kunt het effect nog niet duidelijk zien, dus heel logisch om te verlengen.

En je moet zo'n ingrijpende maatregel altijd met een voorlopige einddatum invoeren. Doe je dat niet, dan is het perspectief meteen weg.

Snap niet wat hier nu zo vreemd aan is.
Waarom hebben ze hem dan niet direct ingevoerd tot begin maart? Rutte zei zelf nog toen de avondklok werd ingevoerd dat de kans groot was dat hij maar tot 10 februari zou gelden.
Natuurlijk kon iedereen weten dat dat weer een leugen was van Rutte.
 

Maasveld

Well-known member

Goh, verrassend... Die zag je van 6km afstand al aankomen, weken geleden al. Dat er nog mensen zijn die zo naief waren dat ze geloofden dat die avondklok maar 2 weken zou duren...

Slim gespeeld van het kabinet. Eerst zeggen dat het maar voor 2 weken was waardoor partijen alsnog akkoord gingen, en dan nu elke keer verlengen... Blijft toch verbazingwekkend hoe kritiekloos het kabinet gevolgd wordt. Als het kabinet zou zeggen dat vanwege de coronacrisis de 2e kamer ontbonden moet worden zouden een hoop partijen volgens mij ook staan te juichen... ;)
Onder welke rotsblok heb jij de afgelopen maanden geleefd?
 
Bovenaan