Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
He, en een Duitse versie van het virus. Benieuwd wat voor maatregelen we allemaal nu krijgen. Bij hetzelfde ziekenhuis niveau als in mei waar ze allemaal zo blij mee waren komt nu een avondklok vanwege de ontzettende gevaarlijke Engelse variant, zulde zien dat de Duitse ook binnen marcheren eerdaags.
 

JMD

Well-known member
Van de site van RTLNieuws:
"Wat die extra coronamaatregelen zijn, is nog niet bekend. Het kabinet zou sterk overwegen om een avondklok in te voeren. Daar moet dan wel een Kamermeerderheid voor zijn, dat is nog niet vanzelfsprekend. Zo zou coalitiepartij D66 tegen zijn, net als oppositiepartijen PVV, FvD, DENK en GroenLinks.

Ook andere maatregelen liggen volgens ingewijden op tafel, zoals een inperking van het vliegverkeer tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland, of het verder beperken van thuisbezoek. Volgens bronnen kunnen de maatregelen deze week al ingaan, als kabinet en parlement het eens worden."

Dat laatste is apart. Is dat nu specifiek omdat het kabinet demissionair is. Bij die andere persco's werden eerst de maatregelen aangekondigd en pas een of twee dagen later het debat.
 

Joost

Well-known member
Ik proef om me heen dat zelfs iedereen die nog niet kritisch was richting de maatregelen dit een matig idee vind.

Het is politiek wel heel interessant want de partijen die hier nu voor gaan stemmen in de tweede kamer gaan dit onherroepelijk merken tijdens de verkiezingen.
 

JMD

Well-known member
Ik proef om me heen dat zelfs iedereen die nog niet kritisch was richting de maatregelen dit een matig idee vind.
Klopt. En ik denk dat er bij een flink aantal mensen nu ook de ogen open gaan. Want je gaat nu iets doen op basis van iets dat je verwacht.
STel nou dat de komende maand de aantallen blijven dalen, wanneer ga je dan deze maatregel terugdraaien. Je kan moeilijk tot juni alle maatregelen in stand houden (als er geen stijgingen zijn) 'omdat er iets zou kunnen gebeuren'.
Denk dat velen zich nu dat gaan realiseren.
 

Batigoal

Well-known member
Er is hier na etenstijd al geen hond buiten, dus die avondklok gaat het verschil niet maken.

Ondertussen raken kantoren steeds voller, is het dringen in de supermarkt en staan er steeds meer files op de weg. Volgens mij zijn er andere manieren om maatregelen in te voeren.
 

JMD

Well-known member
Er is hier na etenstijd al geen hond buiten, dus die avondklok gaat het verschil niet maken.

Ondertussen raken kantoren steeds voller, is het dringen in de supermarkt en staan er steeds meer files op de weg. Volgens mij zijn er andere manieren om maatregelen in te voeren.
Precies. Supermarkten gaan hierdoor ook nog drukker worden... PLus wat te denken van bezorgdiensten (Picnic, de supermarkt, pakketjes enz)...
 

De Wolf

Well-known member
Het kabinet bereidt een avondklok voor die zou gaan gelden tot 9 februari. De avondklok is volgens het kabinet nodig vanwege de Britse variant van het coronavirus, die veel besmettelijker lijkt. "Het is noodzakelijk dat we op de kortst mogelijke termijn extra maatregelen treffen", zegt demissionair minister De Jonge.
 
Bovenaan