Coronavirus 2

Mario

Well-known member
Zo'n avondklok handhaven is niet anders dan welke andere regel ook handhaven natuurlijk. Zonder licht fietsen wordt ook niet actief gehandhaafd in heel Nederland op elke straathoek.
Vooral in het centrum of als er ergens een feestje is. Ik denk niet dat ze hier staan te controleren of je de hond na 20.00 nog uitlaat.
 

JMD

Well-known member
Vooral in het centrum of als er ergens een feestje is. Ik denk niet dat ze hier staan te controleren of je de hond na 20.00 nog uitlaat.
Maar dat is het dus ook. Ik denk dat het vooral in de steden nog wel druk kan zijn na 20.00, maar buiten de steden kan je normaal al het spreekwoordelijke kanon afschieten na 20.00 (behalve hoogstens in het weekend, maar goed, dat is nu ook niet het geval nu de café's enz dicht zijn). Wat is dan de winst om zoiets te doen... Je gaat met een kanon op een mug schieten...
 

SanMark.

Well-known member
En het is weer allemaal wijzen wat 'wij' niet goed doen.

De wereld zit al meer dan een jaar in deze pandemie , en het enige wat onze regering/RIVM en OMT gedaan heeft is reageren in plaatst van anticiperen , ik snap alleen daarom al dat er minder draagvlak is voor al die opgelegde regels.
 

JMD

Well-known member
En het is weer allemaal wijzen wat 'wij' niet goed doen.

De wereld zit al meer dan een jaar in deze pandemie , en het enige wat onze regering/RIVM en OMT gedaan heeft is reageren in plaatst van anticiperen , ik snap alleen daarom al dat er minder draagvlak is voor al die opgelegde regels.
Het zijn net fanatieke gelovigen: als het goed gaat komt het door God, als het fout gaat is de mens degene die fout zit. Ik had niet gedacht dergelijke ouderwetse gedachtecirkels nog in deze tijd mee te maken van politici (behalve dan SGPers) en wetenschappers.

Na een avondklok rest er niet zoveel meer aan maatregelen die kunnen gebeuren, behalve het land helemaal op slot. Maar zelfs als dat gebeurt en het nog niet goed gaat zal het RIVM/OMT/de regering het nog aan de mensen wijten...
Er zit werkelijk helemaal nergens een terugkijken op eigen beslissingen. Van politici kan je dat verwachten, maar van de wetenschappers van het RIVM/OMT valt me dit zwaar tegen. Allemaal professoren, doctoren met weet ik hoe veel academische titels. Dat betekent dus dat ze weten hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Ze lijken het in deze tijd totaal vergeten. Bij zulke resultaten was bij elk ander onderzoek allang gekeken of de premisse, de maatregelen enz wel kloppen. Hier niet, we beuken verder en als het fout gaat ligt het aan allerlei externe factoren.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kijk het een enkele keer, vandaag aan het zappen kwam ik Ploumen tegen daarna door naar NPO66 en daar zat Kaag.

Ik zit nu voor de 7de keer dezelfde NCIS aflevering te kijken.
 
Bovenaan