Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Gaat rap in Noorwegen, al 29 doden door het vaccine. Wellicht is het vaccine net zo dodelijk als het virus zelf voor de zwakste onder ons.

Hier ging het om mensen met een al verminderde weerstand. Deze groep willen ze in Nederland ook niet vaccineren.
 

Joost

Well-known member

Marino van Zelst plaatst vaker interessante draadjes maar hier gaat hij volgens mij toch uit van een te zwart scenario.
In de modellen met de Britse variant zouden we begin maart weer op 10.000 besmettingen per dag zitten. Maar daarbij wordt vergeten dat afgelopen voorjaar heel eenvoudige maatregelen (geen handen schudden, afstand houden) de opmars van het virus al werd gestuit. Op dit moment zijn er veel meer maatregelen.

Daarbij; in het VK is het aantal besmettingen inmiddels weer flink aan het teruglopen na de maatregelen en is het aantal ziekenhuisopnames ook op haar top gekomen, vrij snel na de nieuwe maatregelen daar.
 

JMD

Well-known member
Ik volg Van Zelst ook, maar hij is wel continu van de zwarte scenarios. Het is vandaag Blue Monday (de 3e maandag van het nieuwe jaar) en hij voorspelde rond Kerst dat we de zwartste Blue Monday ooit zouden hebben omdat de IC's vol zouden liggen...

En daar komt mijn stokpaardje weer, waarom dat continu van het zwartste scenario uitgaan? Tuurlijk moeten we waakzaam blijven, maar zekerheden krijg je nooit, ook niet in de tijd zonder corona. "Van het concert des levens heeft niemand een program" hing er vroeger bij mijn opa en oma op een tegeltje in hun woonkamer. Het lijkt wel alsof dit soort wetenschappers een 100% maakbare wereld willen. Die komt er niet en zal er ook nooit komen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik volg Van Zelst ook, maar hij is wel continu van de zwarte scenarios. Het is vandaag Blue Monday (de 3e maandag van het nieuwe jaar) en hij voorspelde rond Kerst dat we de zwartste Blue Monday ooit zouden hebben omdat de IC's vol zouden liggen...

En daar komt mijn stokpaardje weer, waarom dat continu van het zwartste scenario uitgaan? Tuurlijk moeten we waakzaam blijven, maar zekerheden krijg je nooit, ook niet in de tijd zonder corona. "Van het concert des levens heeft niemand een program" hing er vroeger bij mijn opa en oma op een tegeltje in hun woonkamer. Het lijkt wel alsof dit soort wetenschappers een 100% maakbare wereld willen. Die komt er niet en zal er ook nooit komen.
Bij het minste of geringste positieve bericht gaat men weer denken dat er niets aan de hand is.
 

Batigoal

Well-known member
Bij het minste of geringste positieve bericht gaat men weer denken dat er niets aan de hand is.

Dit is inderdaad waar het om draait. Het lijkt wel alsof veel mensen niet het verschil snappen tussen 'een dalende lijn' en 'we zitten goed'. Nu woon ik in een gemeente die over het algemeen vrij slecht scoort, dus je ziet bij positief nieuws dat mondkapjes en anderhalve meter gelijk niet meer bestaan.
 

JMD

Well-known member
Dit is inderdaad waar het om draait. Het lijkt wel alsof veel mensen niet het verschil snappen tussen 'een dalende lijn' en 'we zitten goed'. Nu woon ik in een gemeente die over het algemeen vrij slecht scoort, dus je ziet bij positief nieuws dat mondkapjes en anderhalve meter gelijk niet meer bestaan.
Ook hier eens. Maar ook hier: een stijgende lijn betekent dus ook niet direct 'we zitten fout', en dat verband hoor je ook continu. Dan is het dus niet gek dat mensen denken dat bij dalingen direct aan 'we zitten goed' gedacht wordt.
 

Marinos

Well-known member
En dan is het gewoon totaal verboden om de straat op te gaan? Met uitzondering van werkgerelateerde beweging?

Lekker om iedereen aan het sporten te houden wel...
 

JMD

Well-known member
Lekker om iedereen aan het sporten te houden wel...
Dat inderdaad. Gevolg zal zijn dat meer mensen eerder op de dag gaan sporten of naar de supermarkt waarna men weer los kan gaan 'dat het toch echt te druk is'....

Kuipers dringt aan op een avondklok, want anders liggen de IC's in maart te vol en hebben we code zwart... Tsja, dat voorspelde hij ook in november voor kerst en in december voor januari... Misschien eens stoppen die man een podium te geven.
 

Forza AZ

Well-known member
En dan is het gewoon totaal verboden om de straat op te gaan? Met uitzondering van werkgerelateerde beweging?

Lekker om iedereen aan het sporten te houden wel...
Er schijnt wel een uitzondering te zijn om je hond uit te laten. Die honden kunnen immers geen klok kijken. ;) Dus als je toch naar buiten wilt om te sporten, dan moet je even iemand z'n hond lenen.

Benieuwd of ze hier dan wel actief op gaan controleren. Dat doen ze tot nu toe in ieder geval niet of nauwelijks op de mondkapjesplicht.
 

erka

Well-known member
Zo'n avondklok handhaven is niet anders dan welke andere regel ook handhaven natuurlijk. Zonder licht fietsen wordt ook niet actief gehandhaafd in heel Nederland op elke straathoek.
 
Bovenaan