Coronavirus 2

erka

Well-known member
Tegen de tijd dat wij hier echt aan de beurt zijn in het noorden ligt alles vol......

Italië 800 doden op één dag, waarvan bijna 600 in Bergamo alleen al.

zwammy

Well-known member
België sluit ook de grens, benieuwd wanneer Nederland volgt. Want blijkbaar snappen we het nog niet.

erka

Well-known member
Aantal Corona IC-patiënten in Nederland. Nu al 350 dus, in het begin van de week waren het er 100. Over 3 dagen 700 en dan is de boel al vol.

5e7640d96c33a.jpg

Satyr

Administrator
Forumleiding
Benieuwd wanneer we weer kunnen darten.

Gaan we nu bij elk virusje bang thuis zitten? Bang dat we het krijgen en juist daardoor alle virussen in stand houden? Tot 6 april blijf ik binnen en ga ik alleen voor boodschappen naar buiten. Daarna ben ik er wel klaar mee. Ik ben niet van de complottheorieën en NWO onzin, maar ik ga niet nog eens maanden binnen zitten voor met name 60+ ers met gezondheidsklachten die misschien eventueel door corona een paar weken eerder overlijden. En ook vandaag ken ik letterlijk helemaal niemand die ziek is. Gewoon niemand. Niet via het darten, niet via familie, niet via buren, er is niemand ziek. Geen griep, niet verkouden, niet aan het hoesten. Niemand.

De Wolf

Well-known member
Hoop domme mensen in Nederland zeg, en straks maar klagen als er een echte lockdown komt.

Het was weer lekker druk op het strand en dan heb je mensen die voor de lol met de trein gaan.

Oja, kunnen ze die neanderthalers die het grappig vinden om in het gezicht van een agent te hoesten en roepen dat ze corona hebben bestraffen voor poging tot moord?
Schijnt in Brabant een Zeeland een nieuwe rage te worden.

gevegt

Well-known member

Gaan we nu bij elk virusje bang thuis zitten? Bang dat we het krijgen en juist daardoor alle virussen in stand houden? Tot 6 april blijf ik binnen en ga ik alleen voor boodschappen naar buiten. Daarna ben ik er wel klaar mee. Ik ben niet van de complottheorieën en NWO onzin, maar ik ga niet nog eens maanden binnen zitten voor met name 60+ ers met gezondheidsklachten die misschien eventueel door corona een paar weken eerder overlijden. En ook vandaag ken ik letterlijk helemaal niemand die ziek is. Gewoon niemand. Niet via het darten, niet via familie, niet via buren, er is niemand ziek. Geen griep, niet verkouden, niet aan het hoesten. Niemand.

Wel grappig dat je bevestigd dat darten iets voor hele domme mensen is.

gevegt

Well-known member
Ik ben benieuwd.

Er zijn deelstaten die meer doen dan de federale regering voorschrijft. Het zal dus niet lang meer duren dat er nog meer instructies landelijk worden ingevoerd.

Als ik het zo zie op het journaal, leven er nog heel veel domme mensen in Nederland.

stc

Well-known member
Mensen die zich niet aan de voorschriften houden verpesten het voor de mensen die zich wel aan de voorschriften houden.

Bij een totale lockdown zouden de supermarkten ook moeten sluiten, wat niet gaat gebeuren. Dus je kan niet over een totale lockdown spreken.

Mario

Well-known member

Wanneer gaan ze in Italië weer darten?

Joost

Well-known member

Een collega van mijn vrouw, 4 mensen op de verpleegafdeling waar mijn schoonmoeder werkt, een van de klanten van kantoor, een collega van mijn zusje. Allemaal besmet.

Ik blijf niet de hele dag binnen. Vanmiddag heb ik nog een flinke wandeling gemaakt en ik ben naar de supermarkt geweest waar iedereen zich echt netjes aan de voorschriften hield.
Al is een wandeling maken in het heuvelland wel wat makkelijk qua afstand houden dan binnen de stad.

gevegt

Well-known member
Mensen die zich niet aan de voorschriften houden verpesten het voor de mensen die zich wel aan de voorschriften houden.

Bij een totale lockdown zouden de supermarkten ook moeten sluiten, wat niet gaat gebeuren. Dus je kan niet over een totale lockdown spreken.

Als de supermarkten moeten sluiten, krijgen we een hongerwinter nieuwe stijl. Petjes die op scooters naar het oosten rijden om eten te scoren.
Liever niet.

Maasveld

Well-known member

Stoer.

stc

Well-known member
Als de supermarkten moeten sluiten, krijgen we een hongerwinter nieuwe stijl. Petjes die op scooters naar het oosten rijden om eten te scoren.
Liever niet.

Klopt, maar ik wil alleen zeggen dat de woorden totale lockdown niet klopt. Want in het geval van een totale lockdown zullen de supermarkten openblijven. Dit betekent dat de logistieke afhandeling/keten van grondstof tot eindproduct blijft draaien.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Een collega van mijn vrouw, 4 mensen op de verpleegafdeling waar mijn schoonmoeder werkt, een van de klanten van kantoor, een collega van mijn zusje. Allemaal besmet.

En op de verpleegafdeling na, als dat al gebeurd, gaat er niemand dood.

De middelen heiligen het doel niet.

Jamel

Administrator
Forumleiding
En op de verpleegafdeling na, als dat al gebeurd, gaat er niemand dood.

De middelen heiligen het doel niet.

Jij hebt de huidige cijfers vanuit Italië gemist? En de grafiekjes die laten zien dat wij volledig met ze oplopen? Vanaf eind volgende week gaan er hier ook honderden mensen per dag dood aan dit virus.

Bovenaan