Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Klopt, maar ik wil alleen zeggen dat de woorden totale lockdown niet klopt. Want in het geval van een totale lockdown zullen de supermarkten openblijven. Dit betekent dat de logistieke afhandeling/keten van grondstof tot eindproduct blijft draaien.

Dat klopt, net als de toeleveranciers in de logistiek. Denk aan de petrochemische industrie en garages.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jij hebt de huidige cijfers vanuit Italië gemist? En de grafiekjes die laten zien dat wij volledig met ze oplopen? Vanaf eind volgende week gaan er hier ook honderden mensen per dag dood aan dit virus.

Hebben wij een grafheuvel als Bergamo? Het spijt me, maar als er dan ergens een enorme piek te zien is, is het in Bergamo. Demografisch gezien is het bijna logisch. 34% van Bergamo is risicogroep, qua leeftijd
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hebben wij een grafheuvel als Bergamo? Het spijt me, maar als er dan ergens een enorme piek te zien is, is het in Bergamo. Demografisch gezien is het bijna logisch. 34% van Bergamo is risicogroep, qua leeftijd

ETp4orkXsAIusGo?format=jpg&name=900x900.jpg
 

stc

Well-known member
Dat klopt, net als de toeleveranciers in de logistiek. Denk aan de petrochemische industrie en garages.

Klopt. Helaas is Nederland zeer / te afhankelijk van de logistiek (ook als distributieland / gateway naar Europa).
 

Eef de Kip

Well-known member

Zijn dat de dodelijke slachtoffers per dag of is dat cummulatief? Ik heb het idee dat het bij Nederland Cumulatief is en in Italië per dag.



Edit, oh wacht, ik zie dat er een andere tijdslijn is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zijn dat de dodelijke slachtoffers per dag of is dat cummulatief? Ik heb het idee dat het bij Nederland Cumulatief is en in Italië per dag.

Beiden cumulatief. Inmiddels zit Italië hier al ver boven. Alleen al vandaag 800 extra doden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding

Influenza is nog altijd dodelijker, qua aantallen.

Eind april dus weer darten, gelukkig.
 

Maasveld

Well-known member
Waarom kijken we eigenlijk steeds enkel naar Italië als we het verloop willen voorspellen? Een land als Duitsland had ook eind januari al de eerste besmetting, maar ligt cultureel-maatschappelijk veel dichter bij ons dan Italië.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ontken helemaal niks, ik verwacht ook wel een groei in de besmettingen en doden, maar die komen er ook zonder alle maatregelen. Het is niet zo dat we niet ziek worden, besmet in dit geval, als we allemaal gezellig binnen blijven. Accepteer dat iedereen licht/mild/gemiddeld/zwaar ziek wordt en dat er wat oversterfte (RIVM noemt dat zo) zal zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
dus op 6 april hebben we hier 800 dodelijke slachtoffers op 1 dag. De vraag is nu welke stad in Nederland daar driekwart voor zijn rekening gaat nemen.
 
Bovenaan