Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Ik ontken helemaal niks, ik verwacht ook wel een groei in de besmettingen en doden, maar die komen er ook zonder alle maatregelen. Het is niet zo dat we niet ziek worden, besmet in dit geval, als we allemaal gezellig binnen blijven. Accepteer dat iedereen licht/mild/gemiddeld/zwaar ziek wordt en dat er wat oversterfte (RIVM noemt dat zo) zal zijn.

Familie van De Wolf?
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik ontken helemaal niks, ik verwacht ook wel een groei in de besmettingen en doden, maar die komen er ook zonder alle maatregelen. Het is niet zo dat we niet ziek worden, besmet in dit geval, als we allemaal gezellig binnen blijven. Accepteer dat iedereen licht/mild/gemiddeld/zwaar ziek wordt en dat er wat oversterfte (RIVM noemt dat zo) zal zijn.

Dan heb je het over 35-70 duizend doden he.
 

Forza AZ

Well-known member
Bij een totale lockdown zouden de supermarkten ook moeten sluiten, wat niet gaat gebeuren. Dus je kan niet over een totale lockdown spreken.
Dat kan natuurlijk ook niet, want je kunt moeilijk bij iedereen thuis eten (en medicijnen) gaan bezorgen. Ze kunnen wel bewaking bij de supermarkten zetten en een maximum aantal personen tegelijk naar binnen laten.
 

Forza AZ

Well-known member
Influenza is nog altijd dodelijker, qua aantallen.
Ja, maar die worden niet allemaal gelijk ziek bij een griepepidemie. En dat is ook minder besmettelijk, omdat veel mensen die griep al eerder gehad hebben (of een griepprik) en het dus niet kunnen doorgeven. Tegen Corona is niemand beschermd, en dus komen er in één keer heel veel ernstig zieken als je geen maatregelen neemt. En dat kunnen de ziekenhuizen niet aan, en dan gaan er dus ook mensen dood die met goede zorg wel gered kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Waarom kijken we eigenlijk steeds enkel naar Italië als we het verloop willen voorspellen? Een land als Duitsland had ook eind januari al de eerste besmetting, maar ligt cultureel-maatschappelijk veel dichter bij ons dan Italië.

Die gevallen in Duitsland in januari waren volgens mij wel mensen die uit Azië terugkwamen, en dat was waarschijnlijk nog na te trekken met wie ze contact hadden gehad, waardoor het zich toen nog niet veel verder kon uitbreiden. Want anders was het in Duitsland ook veel eerder verder opgelopen dan nu het geval is.
In Italië hebben ze volgens mij de eerste gevallen die uit Azië terugkwamen te laat ontdekt, waardoor die al zoveel mensen konden besmetten dat het niet meer in de hand te houden was.
 

Maasveld

Well-known member
Die gevallen in Duitsland in januari waren volgens mij wel mensen die uit Azië terugkwamen, en dat was waarschijnlijk nog na te trekken met wie ze contact hadden gehad, waardoor het zich toen nog niet veel verder kon uitbreiden. Want anders was het in Duitsland ook veel eerder verder opgelopen dan nu het geval is.
In Italië hebben ze volgens mij de eerste gevallen die uit Azië terugkwamen te laat ontdekt, waardoor die al zoveel mensen konden besmetten dat het niet meer in de hand te houden was.

Dank :duim:

Ik zag inderdaad dat Duitsland wat later op gang kwam dan Italië. Opvallend wel dat het sterftecijfer daar zo laag ligt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ontken helemaal niks, ik verwacht ook wel een groei in de besmettingen en doden, maar die komen er ook zonder alle maatregelen. Het is niet zo dat we niet ziek worden, besmet in dit geval, als we allemaal gezellig binnen blijven. Accepteer dat iedereen licht/mild/gemiddeld/zwaar ziek wordt en dat er wat oversterfte (RIVM noemt dat zo) zal zijn.

Het zorgpersoneel zal erg blij met jou zijn. Wat precies snap je niet aan 'voorkomen van een piek?'
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het zorgpersoneel zal erg blij met jou zijn. Wat precies snap je niet aan 'voorkomen van een piek?'

Het proberen te voorkomen van een piek. Zoals Jamel al liet zien met zijn Statistiek van de Dood, we gaan het niet redden om de piek af te vlakken. Ik weet niet wat erger is, verwachten dat 17 miljoen mensen zouden luisteren en binnen blijven, of denken dat je zo een piek in besmettingen zou kunnen voorkomen.

Er gaan mensen dood, maar hoeveel gaan er 'extra' dood door corona? Dat zijn er geen 35 duizend.

En nog iets, wie weet waar de lijst met besmette mensen die zijn opgeknapt staan? Ik vind dat nergens, toevallig of niet.
 

De Wolf

Well-known member
Toch hebben ze daar bijna 20.000 geregisteerde gevallen, met slechts 57 doden. Worden de zwakke ouderen daar dan niet meer getest of zo?

In Duitsland worden mensen met een onderliggende kwaal die toch wel fataal zou zijn geweest niet meegeteld.
 

Maasveld

Well-known member
Het proberen te voorkomen van een piek. Zoals Jamel al liet zien met zijn Statistiek van de Dood, we gaan het niet redden om de piek af te vlakken. Ik weet niet wat erger is, verwachten dat 17 miljoen mensen zouden luisteren en binnen blijven, of denken dat je zo een piek in besmettingen zou kunnen voorkomen.

Er gaan mensen dood, maar hoeveel gaan er 'extra' dood door corona? Dat zijn er geen 35 duizend.

En nog iets, wie weet waar de lijst met besmette mensen die zijn opgeknapt staan? Ik vind dat nergens, toevallig of niet.

Ben jij zo iemand die zegt "er worden toch wel mensen vermoord, dus laten we vuurwapens maar gewoon legaliseren?"

Het effect van de huidige maatregelen is nog helemaal niet meetbaar. Wij waren daarnaast een stuk eerder met het nemen van maatregelen dan Italië, als je ons daar überhaupt al mee mag vergelijken. Bij het gros van de mensen is het besef er inmiddels wel dat we even pas op de plaats moeten maken.

Natuurlijk gaan er mensen dood, voor velen zal corona het laatste zetje zijn. Echter, neem nou die Spaanse jeugdtrainer. Hij had leukemie, daar kun je normaal gesproken van herstellen. Is dat dan een Corona-dode? Mijn inziens wel. Met het opheffen van alle maatregelen is de kans ook groter dat dit soort gevallen gaan voorkomen.

​​​​​​​Die lijst is er niet, omdat het niet bij te houden is. Je zou hiervoor patiënten opnieuw moeten testen, maar die testen worden liever bewaard om nieuwe gevallen te detecteren.
 

erka

Well-known member
Stel je voor dat je 100 appels hebt, waarvan er 3 zijn waar je dood van gaat maar je weet niet welke. Er is geen medicijn of vaccin, dus als je de verkeerde pakt ben je over een week hartstikke dood. Satyr, jij moet er eentje uitkiezen. Succes!
 

erka

Well-known member
Interessant grafiekje. Ik denk dat de paniek in de VS nu wel compleet zal zijn.

ETsqjWJUcAAcFXp
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar het absolute aantal doden blijft schrikbarend hoog in Italië en blijft maar sterk toenemen. Het overgrote deel van de patiënten dat overlijdt aan het coronavirus blijkt echter al een andere ziekte te hebben gehad. Onlangs bleek uit onderzoek door het Hogere Gezondheidsinstituut ISS dat slechts 1,2% van de corona-doden geen andere ziekte had. Vrijwel alle mensen die sterven aan het coronavirus hadden dus al minstens één of vaak meerdere andere ziektes.
bron: diverse nieuws sites

Oftewel, ik moet van erka uit honderd appels drie zoeken die al half aangevreten of bruin, of kapot zijn. Doe ik wel hoor, geen probleem
 

erka

Well-known member
Maar het absolute aantal doden blijft schrikbarend hoog in Italië en blijft maar sterk toenemen. Het overgrote deel van de patiënten dat overlijdt aan het coronavirus blijkt echter al een andere ziekte te hebben gehad. Onlangs bleek uit onderzoek door het Hogere Gezondheidsinstituut ISS dat slechts 1,2% van de corona-doden geen andere ziekte had. Vrijwel alle mensen die sterven aan het coronavirus hadden dus al minstens één of vaak meerdere andere ziektes.
bron: diverse nieuws sites

Oftewel, ik moet van erka uit honderd appels drie zoeken die al half aangevreten of bruin, of kapot zijn. Doe ik wel hoor, geen probleem

Kun jij van de buitenkant aan iemand zien of ie hartpatiënt is of hoge bloeddruk heeft? :duim:
 
Bovenaan