Nou zijn er ineens honderduizenden tegelijk doodziek. Moeten ook allemaal op de IC zeker?
Nu niet nee, omdat we aan social distancing doen. En daar begon toch deze hele discussie? Dat jij van alle maatregelen af wil omdat je weer wil gaan darten?
Nou zijn er ineens honderduizenden tegelijk doodziek. Moeten ook allemaal op de IC zeker?
Binnen blijven, allemaal! Dan zijn het maar 9000, verspreid over 6 maanden. In die 6 maanden mag je niks doen, maar misschien verleng je er wel het leven van oma van 81 met 3 maanden mee.
Een lockdown is een kwestie van tijd denk ik, gezien dit weekend de bouwmarkten, stranden en parken dicht bevolkt zijn.
Het laatste is ook meer een verwachting. Ook ik denk dat we zeker tot mei met deze maatregelen zitten. Dan ga je gewoon druk krijgen dat mensen vinden dat kinderen dan een leerachterstand hebben opgelopen. De scholen zijn uiteindelijk ook onder druk gesloten terwijl het RIVM het advies gaf dat de verspreiding bij kinderen te verwaarlozen is.
Samenscholingsverbod vanaf 3 personen/volwassenen invoeren.
Een lockdown is eigenlijk iedereen opsluiten in zijn huis. Niemand zou de straat meer op mogen. Het probleem is alleen hoe kom je aan bijvoorbeeld eten. Ik kan nog wel twee weken op macaroni en rijst leven maar daarna houdt het ook een beetje op.
Wel begin ik een beetje voorstander te worden dat iedereen verplicht blijft om zoveel mogelijk in zijn stad of dorp te blijven zodat het virus zich minder over het land kan verspreiden.
Satyr, misschien begrijp je dit wel:
Ik stel voor dat we gewoon alle ziekenhuizen sluiten en dan met name de IC's en de oncologie afdeling. De mensen die daar komen zijn zo doodziek dat ze uiteindelijk toch wel dood gaan. Is slechts uitstel van excecutie.
China zegt dat er geen nieuwe besmettingen zijn in die provincie daar waar het begonnen is. Het land doet dan ook niet meer aan testen dus dat valt dan te verwachten.
In Wuhan zijn alweer wat winkels open, en sinds gisteren ook weer de dierentuin in Beijing.
Vandaag 43 doden en 4.204 besmettingen erbij. Daarmee blijven we mooi gelijk opgaan met Italië :duim:
Ik word nu heel cynisch maar wat een land.