Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou zijn er ineens honderduizenden tegelijk doodziek. Moeten ook allemaal op de IC zeker?

Nu niet nee, omdat we aan social distancing doen. En daar begon toch deze hele discussie? Dat jij van alle maatregelen af wil omdat je weer wil gaan darten?
 

De Wolf

Well-known member
Binnen blijven, allemaal! Dan zijn het maar 9000, verspreid over 6 maanden. In die 6 maanden mag je niks doen, maar misschien verleng je er wel het leven van oma van 81 met 3 maanden mee.

Uiteraard omdat er geen maatregelen zijn getroffen krijg je een extreem Bergamo scenario waar die 10000 allemaal tegelijk door heel Nederland behandeld moeten worden. Alleen 9000 mensen hebben dan pech omdat er geen IC bed beschikbaar is dus die zullen dan stikken.
 

stc

Well-known member
Een lockdown is een kwestie van tijd denk ik, gezien dit weekend de bouwmarkten, stranden en parken dicht bevolkt zijn.
 

erka

Well-known member
Satyr, misschien begrijp je dit wel:

90594395_1822482464555659_2123004632220303360_n.jpg
 

JMD

Well-known member
Het laatste is ook meer een verwachting. Ook ik denk dat we zeker tot mei met deze maatregelen zitten. Dan ga je gewoon druk krijgen dat mensen vinden dat kinderen dan een leerachterstand hebben opgelopen. De scholen zijn uiteindelijk ook onder druk gesloten terwijl het RIVM het advies gaf dat de verspreiding bij kinderen te verwaarlozen is.

De meeste scholen zijn gewoon aan het lesgeven hoor. Wij hadden afgelopen maandag geen lessen om voor te bereiden om virtueel les te geven en vanaf dinsdag draaien wij virtueel. Het lestijdverlies is dus 1 dag bij ons, en sterker nog, wij zouden afgelopen week toetsweek hebben, dus loop zelfs 2 lessen voor op mijn planning... :p

En verder lijkt (let op: lijkt, want daar zijn de deskundigen het niet over eens) het besmettingsgevaar bij kinderen idd lager, maar lopen er op een school natuurlijk wel ook flink wat volwassenen rond.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ja, men is idd verschrikkelijk dom om in grote groepen weet ik waar naartoe te gaan, of terwijl men zich niet lekker voelt toch familie enz te bezoeken. Maar met een lockdown hou je het tijdelijk wel tegen, maar krijg je wel zodra de lockdown voorbij is een nieuwe piek.
 

De Wolf

Well-known member
Een lockdown is eigenlijk iedereen opsluiten in zijn huis. Niemand zou de straat meer op mogen. Het probleem is alleen hoe kom je aan bijvoorbeeld eten. Ik kan nog wel twee weken op macaroni en rijst leven maar daarna houdt het ook een beetje op.

Wel begin ik een beetje voorstander te worden dat iedereen verplicht blijft om zoveel mogelijk in zijn stad of dorp te blijven zodat het virus zich minder over het land kan verspreiden.
 

Mario

Well-known member
Een lockdown is eigenlijk iedereen opsluiten in zijn huis. Niemand zou de straat meer op mogen. Het probleem is alleen hoe kom je aan bijvoorbeeld eten. Ik kan nog wel twee weken op macaroni en rijst leven maar daarna houdt het ook een beetje op.

Wel begin ik een beetje voorstander te worden dat iedereen verplicht blijft om zoveel mogelijk in zijn stad of dorp te blijven zodat het virus zich minder over het land kan verspreiden.

Je mag gewoon boodschappen doen bij een lockdown, 1 persoon per huishouden. Wij hebben zat in huis, en ook een tuin waar de kinderen kunnen spelen, dus van mij mag het wel zo'n lockdown. Maar hoe lang ga je dat opleggen, en wat als iedereen daarna de straat weer opgaat? De WHO waarschuw ook dat het virus daarna terug kan komen.
 

U.G.

Well-known member
China zegt dat er geen nieuwe besmettingen zijn in die provincie daar waar het begonnen is. Het land doet dan ook niet meer aan testen dus dat valt dan te verwachten.

In Italie gaan ze richting de 3de week lockdown. De economische output is voor 15 % afgevlakt. De toeristische sector is dood en de middenstanders zijn de lul. Ondertussen houdt de stijgende lijn van besmettingen en sterftegevallen aan, en hopen ze pas over 1 week verandering te zien.

Was het misschien niet een beter idee geweest om te investeren in je medisch facaliteiten dan in een uitzichtloze crisis te duiken, met je toch al wankele economie.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Satyr, misschien begrijp je dit wel:

Ja, het punt is: Dit gebeurt ook als je binnen blijft. Linksom of rechtsom gaan er mensen dood door het extra zetje van corona. Ik begrijp heus wel dat binnen blijven helpt, maar ik vind het enorm overdreven. We redden geen levens, we laten hooguit zieke mensen wat langer in leven. Tegen een enorme prijs.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik stel voor dat we gewoon alle ziekenhuizen sluiten en dan met name de IC's en de oncologie afdeling. De mensen die daar komen zijn zo doodziek dat ze uiteindelijk toch wel dood gaan. Is slechts uitstel van excecutie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik stel voor dat we gewoon alle ziekenhuizen sluiten en dan met name de IC's en de oncologie afdeling. De mensen die daar komen zijn zo doodziek dat ze uiteindelijk toch wel dood gaan. Is slechts uitstel van excecutie.

Flauw. Gingen we voor corona ook binnen blijven voor deze doelgroep? Waarom nu dan wel.
 

Mario

Well-known member
China zegt dat er geen nieuwe besmettingen zijn in die provincie daar waar het begonnen is. Het land doet dan ook niet meer aan testen dus dat valt dan te verwachten.

In Wuhan zijn alweer wat winkels open, en sinds gisteren ook weer de dierentuin in Beijing.
 

erka

Well-known member
Vandaag 43 doden en 4.204 besmettingen erbij. Daarmee blijven we mooi gelijk opgaan met Italië :duim:

Ik word nu heel cynisch maar wat een land.
 
Bovenaan