Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Vandaag waren er ook minder nieuwe patiënten op de IC dan afgelopen twee dagen. Maar nog niet te vroeg juichen. Morgen kan het slechter zijn.
 

JMD

Well-known member
Vandaag waren er ook minder nieuwe patiënten op de IC dan afgelopen twee dagen. Maar nog niet te vroeg juichen. Morgen kan het slechter zijn.

Klopt, in NL was er ook een lichte daling, maar denkt men van dat dat misschien door het 'weekend' komt. Maar dat in Italië lijkt echt een flinke daling. Maar idd niet te vroeg juichen.
 

erka

Well-known member
Als ik zo lees wat Grapperhaus heeft gezegd vandaag, is hij tenminste inmiddels helemaal wakker.
Morgen alsnog strengere maatregelen a la Duitsland?
 

JMD

Well-known member
Als ik zo lees wat Grapperhaus heeft gezegd vandaag, is hij tenminste inmiddels helemaal wakker.
Morgen alsnog strengere maatregelen a la Duitsland?
Ik denk niet dat men lockdown gaat doen, maar meer dat bv parken, stranden enz worden afgesloten.

Sowieso vraag ik me af of een lockdown haalbaar is qua politie-inzet e.d.. Is er mankracht genoeg om dat te handhaven? Ongetwijfeld zal dat in de steden kunnen lukken, maar ook in de 'buitengebieden'?
 

erka

Well-known member
Ik denk niet dat men lockdown gaat doen, maar meer dat bv parken, stranden enz worden afgesloten.

Sowieso vraag ik me af of een lockdown haalbaar is qua politie-inzet e.d.. Is er mankracht genoeg om dat te handhaven? Ongetwijfeld zal dat in de steden kunnen lukken, maar ook in de 'buitengebieden'?

Daarom zeg ik ook, net zoals in Duitsland. Duitsland heeft ook geen lockdown.
 

stc

Well-known member
Ik denk niet dat men lockdown gaat doen, maar meer dat bv parken, stranden enz worden afgesloten.

Sowieso vraag ik me af of een lockdown haalbaar is qua politie-inzet e.d.. Is er mankracht genoeg om dat te handhaven? Ongetwijfeld zal dat in de steden kunnen lukken, maar ook in de 'buitengebieden'?

Kan alleen gehandhaafd worden als het leger wordt ingezet denk ik.

Ik hoop dat er een totale lockdown komt, omdat er veel mensen niet luisteren naar de adviezen.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk niet dat men lockdown gaat doen, maar meer dat bv parken, stranden enz worden afgesloten.

Sowieso vraag ik me af of een lockdown haalbaar is qua politie-inzet e.d.. Is er mankracht genoeg om dat te handhaven? Ongetwijfeld zal dat in de steden kunnen lukken, maar ook in de 'buitengebieden'?

Als ze in de randstad strenger zouden zijn is het al voldoende.
 

erka

Well-known member
Als ze in de randstad strenger zouden zijn is het al voldoende.

En in Noord-Brabant, want als ik vandaag in het nieuws zag wat daar allemaal nog gewoon doorgaat...pffft.

Hoe dan ook, handhaving in de buitengebieden zal toch niet veel zin hebben want daar zijn gewoon weinig mensen.
 
Bovenaan