Coronavirus 2

erka

Well-known member
Je moet het zo zien. Het UMCG, dat is absolute wereldtop. Het RIVM, dat is de bedrijfsarts.
 

De Wolf

Well-known member
Als ik zo lees wat Grapperhaus heeft gezegd vandaag, is hij tenminste inmiddels helemaal wakker.
Morgen alsnog strengere maatregelen a la Duitsland?

Dan zou het naar aanleiding van afgelopen weekend moeten gebeuren. Een aantal burgemeesters roept wel om maatregelen maar het zou mij ook niet verbazen dat het RIVM tot donderdag wacht omdat de maatregelen dan twee weken van kracht zijn en je een afvlakking van het aantal gevallen moet merken.
 

JMD

Well-known member
Je moet het zo zien. Het UMCG, dat is absolute wereldtop. Het RIVM, dat is de bedrijfsarts.

Maar toch, als je het CV van Jaap van DIssel (de baas van het RIVM) ziet, dan is dat toch echt "een hele grote".
 

zwammy

Well-known member
Jep, volgens mij is hier in ieder geval alles afgelast en versoberd. Weekmarkten draaien weer in aangepaste vorm en verder is hier alles afgesloten.
 

zwammy

Well-known member
Besmettingen zijn ook te herleiden aan het carnaval en de skivakantie in het zuiden in die periode. Zo raar is het ook niet dat wij het zwaarst zijn getroffen. Maar goed, hopelijk vanmiddag betere maatregelen en anders wachten we wel weer af totdat ze wel gaan beseffen dat dit niet werkt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
1.jpg
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 0
  • 4.jpg
    4.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 0

De Wolf

Well-known member
We kunnen natuurlijk niets doen maar dan moeten we niet klagen dat we toestanden krijgen zoals in Bergamo waar 1% van de plaatselijke bevolking de pijp uit is gegaan.
 

zwammy

Well-known member
Bedoelde inderdaad weekmarkten maar ook dat mensen best massaal het bos in gingen, op zondag na de waarschuwing toch nog vooral in Brabant .

Weekmarkten waren aangepast. En het bos is idd het zelfde volk als die naar zee gingen.

Het is heel simpel, je kunt het volk wel op hun verantwoordelijkheid wijzen maar als een groot deel van het volk geen idee heeft wat dat is moet je toch echt andere beslissingen nemen. Je weet van te voren ook wel dat wanneer iedereen thuis moet blijven ze hun huis gaan opknappen. Dus gooi je alle bouwmarkten en storten dicht. Maar goed, dat speelt Wilders en Baudet in de kaart die dit al weken roepen en politiek gaat toch voor op de gezondheid, dus dat stellen we gewoon uit.
 

De Wolf

Well-known member
Weekmarkten waren aangepast. En het bos is idd het zelfde volk als die naar zee gingen.

Het is heel simpel, je kunt het volk wel op hun verantwoordelijkheid wijzen maar als een groot deel van het volk geen idee heeft wat dat is moet je toch echt andere beslissingen nemen. Je weet van te voren ook wel dat wanneer iedereen thuis moet blijven ze hun huis gaan opknappen. Dus gooi je alle bouwmarkten en storten dicht. Maar goed, dat speelt Wilders en Baudet in de kaart die dit al weken roepen en politiek gaat toch voor op de gezondheid, dus dat stellen we gewoon uit.

Een kwart van de Nederlanders is voor een lockdown. Bij de aanhang van Wilders zou het niet eens de meerderheid halen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/335675623/onderzoek-geen-steun-voor-nog-strengere-maatregelen
 

zwammy

Well-known member
Heb je het artikel ook gelezen. Het gaat er niet om wat de mensen vinden, het gaat erom dat de mensen die er verstand van hebben vinden. Ik vind de mening van een longarts iets belangrijker als wat henk en Ingrid ervan vinden.
 

De Wolf

Well-known member
Heb je het artikel ook gelezen. Het gaat er niet om wat de mensen vinden, het gaat erom dat de mensen die er verstand van hebben vinden. Ik vind de mening van een longarts iets belangrijker als wat henk en Ingrid ervan vinden.

Ook onder die groep verschilt het. Ab Oosterhaus is voor een lockdown terwijl viroloog Marc Bonten van het UMC Utrecht en een van de RIVM deskundigen het nog wil afwachten wat voor effect de huidige maatregelen hebben.
 

gevegt

Well-known member
Ook onder die groep verschilt het. Ab Oosterhaus is voor een lockdown terwijl viroloog Marc Bonten van het UMC Utrecht en een van de RIVM deskundigen het nog wil afwachten wat voor effect de huidige maatregelen hebben.

Bonten is een bedrijfsarts. Niet serieus te nemen derhalve.
 

zwammy

Well-known member
Het rivm dat zei dat het virus niet naar Nederland zou komen, niet besmettelijk was en kinderen het niet konden krijgen? Zullen we die club maar niet serieus nemen. En ik heb het ook niet over een lock down maar over alle niet belangrijke winkels en zaken dichtgooien. Dat regelen en dan een samenscholingsverbod met handhaving.
 
Bovenaan