Coronavirus 2

PES5

Administrator
Forumleiding
Vind je het zelf ook niet een beetje raar dat wij Italianen de maat nemen op een gebrek aan hygiëne en we het zelf ook knap beroerd doen?

En ook al sluit het één het ander niet uit, vind je die uitspraak van meneer De Gouw dan handig?

Het is net als in alle talkshows Trump uitlachen, terwijl wij hier ook zo ongelooflijk achter de feiten aanlopen en niet luisteren naar adviezen van de overheid.
 

Mario

Well-known member
In de banlieues in Parijs houd met zich niet aan de lockdown ... je verwacht het niet.
Ik ben benieuwd wanneer de plunderingen beginnen.
 

JMD

Well-known member
En dan heb je het nu over het aantal gevallen, maar over een aantal dagen zul je ook de effecten van de exponentiële toename echt gaan zien bij het aantal doden. Waardoor je het nu over 100 doden hebt, maar over 3 dagen over 200, en volgend weekend hebben we er dan 400 en daarna gaat het snel in de duizendtallen richting Italiaanse aantallen. En daar kun je niks meer aan doen want dat is het effect van de incubatietijd die al begonnen is voordat Nederland wakker werd. Dat is gewoon wiskunde en statistiek.
Klopt. Mijn (virtuele) les exponentiële verbanden van afgelopen week aan 3Havo ging daar ook over...

De vraag is alleen wat die verdubbeling dan op een gegeven moment doet stoppen, want het kan niet eeuwig doorgaan.
 

JMD

Well-known member
Amsterdam is nu koploper in Nederland met 161 geregistreerde besmettingen.

Dat een grote stad meer besmettingen zal hebben lijkt me sowieso al logisch, maar als ik de beelden zie hoe het Vondelpark gewoon nog best druk was afgelopen week en dat de markt op de Albert Cuijp nog steeds vrij druk is dan is dit een logisch gevolg daarvan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Heb net een rondje gefietst en een stukje Amsterdam gepakt. Hier in Haarlem gisteren over de markt gelopen en net door de stad gefietst en het is net niet uitgestorven maar wel erg stil. Maar ongelofelijk hoe druk het in Amsterdam is. Nou zal het wat dichtbevolkter zijn maar ik reed langs een markt en het is gewoon afgeladen vol, niet normaal maar overal is het gewoon net zo druk als altijd. Dat gaat dus nog wel wat worden.
Heel gek maar ik bedacht me dat het misschien gunstiger is als je het virus nu op loopt, als je het over een week of 3 hebt ben je vrees ik gewoon de pineut.
 

gevegt

Well-known member
De schoonvader van een vriendin is positief getest. Waarschijnlijk het virus opgelopen in het verzorgingstehuis. Hij had al een dubbele longontsteking, dus dit zal hem hoogstwaarschijnlijk het laatste tikje geven.
 

JMD

Well-known member
Heb net een rondje gefietst en een stukje Amsterdam gepakt. Hier in Haarlem gisteren over de markt gelopen en net door de stad gefietst en het is net niet uitgestorven maar wel erg stil. Maar ongelofelijk hoe druk het in Amsterdam is. Nou zal het wat dichtbevolkter zijn maar ik reed langs een markt en het is gewoon afgeladen vol, niet normaal maar overal is het gewoon net zo druk als altijd. Dat gaat dus nog wel wat worden.
Heel gek maar ik bedacht me dat het misschien gunstiger is als je het virus nu op loopt, als je het over een week of 3 hebt ben je vrees ik gewoon de pineut.

Herkenbaar inderdaad. Ook hier is het stukken rustiger dan normaal.

Vwb je laatste opmerking: als je het nu oploopt heb je er pas over een dag of 10 last van...
 

Batigoal

Well-known member
Heb net een rondje gefietst en een stukje Amsterdam gepakt. Hier in Haarlem gisteren over de markt gelopen en net door de stad gefietst en het is net niet uitgestorven maar wel erg stil. Maar ongelofelijk hoe druk het in Amsterdam is. Nou zal het wat dichtbevolkter zijn maar ik reed langs een markt en het is gewoon afgeladen vol, niet normaal maar overal is het gewoon net zo druk als altijd. Dat gaat dus nog wel wat worden.
Heel gek maar ik bedacht me dat het misschien gunstiger is als je het virus nu op loopt, als je het over een week of 3 hebt ben je vrees ik gewoon de pineut.

Dat blijft wrang als die mensen die het niet serieus namen ziek zijn en een IC-bed bezet houden. Je mag het vast niet zeggen, maar die plekken gun je anderen meer.
 

Susa

New member
En dan heb je het nu over het aantal gevallen, maar over een aantal dagen zul je ook de effecten van de exponentiële toename echt gaan zien bij het aantal doden. Waardoor je het nu over 100 doden hebt, maar over 3 dagen over 200, en volgend weekend hebben we er dan 400 en daarna gaat het snel in de duizendtallen richting Italiaanse aantallen. En daar kun je niks meer aan doen want dat is het effect van de incubatietijd die al begonnen is voordat Nederland wakker werd. Dat is gewoon wiskunde en statistiek.

Neemt niet weg dat ik enorm respect heb voor zorgmedewerkers en verhalen zoals die van Bonehead om zo hard mogelijk te vechten. Ik kan daar niet helpen maar we hebben binnen de collega's wel een groep gevormd die in kan springen bij meer vitale functies van de gemeente.

Maar ik ben helaas weinig hoopvol dat we hier snel vanaf zijn.

edit: België verdubbeling aantal doden in 1 dag, terwijl België én strengere maatregelen heeft en meer IC-capaciteit. Allemaal te laat.


Normailtair (zonder de Corona) sterven er in Nederland per dag ongeveer 381 mensen .

Duizenden zou dan idd wel heftig zijn.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Herkenbaar inderdaad. Ook hier is het stukken rustiger dan normaal.

Vwb je laatste opmerking: als je het nu oploopt heb je er pas over een dag of 10 last van...

Tussen de 4 tot 11 dagen zou je symptomen kunnen krijgen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik lees op dvhn.nl dat het aantal IC-patiënten met slechts 12 is gestegen t.o.v. gisteren. Ik kan dat moeilijk geloven, maar mocht het waar zijn dan is dat wel heel positief.
 

JMD

Well-known member
Ik lees op dvhn.nl dat het aantal IC-patiënten met slechts 12 is gestegen t.o.v. gisteren. Ik kan dat moeilijk geloven, maar mocht het waar zijn dan is dat wel heel positief.

Dat hangt natuurlijk ook van de context af. Als het met slechts 12 gestegen is omdat er geen plek meer was op de IC is dat natuurlijk niet mooi...
 

Forza AZ

Well-known member
Dat hangt natuurlijk ook van de context af. Als het met slechts 12 gestegen is omdat er geen plek meer was op de IC is dat natuurlijk niet mooi...

Niet alle IC's in Nederland liggen nu vol. Ze hebben gisteren niet voor niets IC-patiënten verhuisd vanuit Brabant naar elders.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie net staan op nos.nl dat er vandaag 73 meer Corona-patiënten op de IC liggen dan gisteren. Die 12 klopt dus niet.
 
Bovenaan