Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Blijkbaar heeft JFK op mijn bericht gereageerd. Staat op mijn negeerlijst omdat hij toch alleen maar tegen schenen schopt dus ik zie zijn berichten niet meer.

Veel dingen die onze koning heeft gezegd heeft onze premier ook gezegd. Een aantal dingen zoals hoe het virus bestreden kan worden, oproep tot hamsteren heeft hij het niet over gehad. Verder vond ik het wel een prima toespraak.
 

JFK

Well-known member
Blijkbaar heeft JFK op mijn bericht gereageerd. Staat op mijn negeerlijst omdat hij toch alleen maar tegen schenen schopt dus ik zie zijn berichten niet meer.

Veel dingen die onze koning heeft gezegd heeft onze premier ook gezegd. Een aantal dingen zoals hoe het virus bestreden kan worden, oproep tot hamsteren heeft hij het niet over gehad. Verder vond ik het wel een prima toespraak.

Je hebt er echt waar geen kut van begrepen.
 

gevegt

Well-known member
Blijkbaar heeft JFK op mijn bericht gereageerd. Staat op mijn negeerlijst omdat hij toch alleen maar tegen schenen schopt dus ik zie zijn berichten niet meer.

Veel dingen die onze koning heeft gezegd heeft onze premier ook gezegd. Een aantal dingen zoals hoe het virus bestreden kan worden, oproep tot hamsteren heeft hij het niet over gehad. Verder vond ik het wel een prima toespraak.


Je hebt er echt waar geen kut van begrepen.
 

De Wolf

Well-known member
Zo, vanaf vandaag zou de Vindicat-uitbraak ongeveer moeten beginnen.

De 14 dagen zitten erop en hoor er weinig van. Sowieso vind ik dat het in het noorden des lands redelijk meevalt met besmettingen. Bij elkaar 10 patiënten in het ziekenhuis (exclusief Brabanders) waarvan een persoon uit Leeuwarden is overleden.
 

Maasveld

Well-known member
Bonehead Ik zag een tweetje voorbij komen van een longarts die zei dat we eens moesten stoppen met allemaal die oorlogstermen aangezien men in de zorg 'gewoon' haar werk doet. Hoe kijk jij daar tegenaan?
 

Bonehead

Well-known member
Zonder dat ene radartje draait de machine niet meer.
Ik vrees dat een maand niet voldoende is. Ik krijg gelukkig de indruk dat de mensen die er echt verstand van hebben daar ook zo over denken.

Juist al lijken heel veel mensen dat niet te beseffen. Ik heb verschillende kostuums aan op mijn werk en wordt dan ook telkens verschillend behandeld. Als ik langdurig op de OK werk heb ik een OK pak aan en word ik door elke dokter begroet. Ben ik er eventjes dan trek ik even een overall aan en kijken sommige dokters nu ineens dwars door mij heen. Dat geldt ook buiten de OK als werkkleding aan heb schijnen sommige personen mij plots niet meer te herkennen.

Ik kan goed met de hoofdschoonmaakster van de OK. Zij is een vakvrouw en ook nog een skiere pinke:eek:mg:. Maar ik kan ook goed met de operationeel leidinggevende van de OK. Ik heb zijn respect en vertrouwen. Dat geldt voor alle operationeel leidinggevenden. Met de unithoofden heb ik veel minder. Zij staan te ver van de werkelijkheid af. Vroeger heb ik wel eens bij zo'n crisisberaad gezeten. Op een gegeven moment ben ik opgestaan met de mededeling dat ik mij nu maar eens nuttig ging maken. Normaal zie je ze nooit, maar deze week zaten ze de godsganselijke dagen te vergaderen. Prima dat zij overleggen met hun soortgenoten van andere ziekenhuizen. Hoe we het operationeel uitvoeren maken we zelf wel uit.

Ook ik denk dat het minimaal tot aan de zomervakantie gaat duren. De piek is nog niet geweest en ik vrees een langdurige nasleep. Maar ik ben natuurlijk geen expert.
 

erka

Well-known member
De 14 dagen zitten erop en hoor er weinig van. Sowieso vind ik dat het in het noorden des lands redelijk meevalt met besmettingen. Bij elkaar 10 patiënten in het ziekenhuis (exclusief Brabanders) waarvan een persoon uit Leeuwarden is overleden.

Dat dachten ze in Brabant ook 3 weken geleden.
 

Bonehead

Well-known member
@Bonehead: indrukwekkend verhaal. Wat voor werk doe je precies als ik vragen mag?

Zo indrukwekkend is het allemaal niet hoor.

Ik ben voorraadbeheerder van de voorraden van alle afdelingen binnen een locatie van een streekziekenhuis. Als je mij vraagt welk artikel hoeveel ligt dan krijg je van mij een antwoord. Dat is een aangeboren afwijking. Dan praten we over 10000 artikelen op zo'n 50 afdelingen. Tevens regel ik verhuizingen als dat een afdeling aangaat. Artikelen waarop schaarste dreigt te ontstaan worden nu 24 uur per dag bewaakt op de OK. Daar kunnen de afdelingen een kleine voorraad ophalen. Anders gappen ze het bij elkaar weg. Velen zijn nog eilanddenkertjes. Afgelopen week nog even een noodprocedure gemaakt voor een afdeling die in 100% isolatie is en waar ik en mijn collega's dus niet meer mogen komen om te bevoorraden. Volgende week sta ik op de OK en ICU omdat mijn collega thuis de kinderen heeft. Het is heel afwisselend werk momenteel.
 

Bonehead

Well-known member
Bonehead Ik zag een tweetje voorbij komen van een longarts die zei dat we eens moesten stoppen met allemaal die oorlogstermen aangezien men in de zorg 'gewoon' haar werk doet. Hoe kijk jij daar tegenaan?

Ik heb er helemaal niks mee dat er bijvoorbeeld nu spandoek van Heracles hangt welke helden wij wel niet zijn. Ik zal hun mijn bankrekening doen;)

Of dat applaus. Natuurlijk moet er even geschakeld worden en heb ik gisteren op mijn roostervrije dag gewerkt. De situatie vraagt er om. Zo bijzonder vind ik dat dan niet.

Geen borstklopperij. Gewoon je beste beentje voort zetten en gaan met die banaan. Soms even van je afschrijven, maar absoluut niet voor de kuddo's
 

De Wolf

Well-known member
Dat dachten ze in Brabant ook 3 weken geleden.

Die hadden toen nog niet de maatregelen die we nu hebben. Over een week zou je een dalende lijn moeten zien in het aantal gevallen tenminste als iedereen zich netjes heeft gedragen.
 

stc

Well-known member
Vanwege het corona virus werk ik nu vanuit huis. Ik werk nu minimaal tot en met 3 April thuis, daar ik normaal ook met het OV reis. Vanuit huis kunnen de diverse transporten ook gepland worden, echter het gaat wel iets langzamer qua internet snelheden.
De vakantie voor April is ook doorgeschoven naar september ivm dit virus.
 

JMD

Well-known member
Die hadden toen nog niet de maatregelen die we nu hebben. Over een week zou je een dalende lijn moeten zien in het aantal gevallen tenminste als iedereen zich netjes heeft gedragen.

Ehhh, nee.
In het meest gunstige utopische sprookjesgeval zou je zien dat de toenemende stijging van het aantal gevallen een afnemende stijging gaat worden, maar dat zal een utopie zijn.
De grafiek van het aantal besmettingen is voorlopig nog steeds lineair toenemend bij een logaritmische schaalverdeling, dus neemt het nog steeds exponentieel toe.
 

JMD

Well-known member
Ja, ik las het net ook.
Echt ongelooflijk.

Net als die mensen die gewoon in groepjes bij elkaar blijven staan, of samen blijven komen in grote groepen. Dat kinderen dat doen, het mag niet, maar die moeten nog veel leren (en overzien de gevolgen van hun daden niet), maar volwassen mensen, kom op...
 

erka

Well-known member
Ehhh, nee.
In het meest gunstige utopische sprookjesgeval zou je zien dat de toenemende stijging van het aantal gevallen een afnemende stijging gaat worden, maar dat zal een utopie zijn.
De grafiek van het aantal besmettingen is voorlopig nog steeds lineair toenemend bij een logaritmische schaalverdeling, dus neemt het nog steeds exponentieel toe.

En dan heb je het nu over het aantal gevallen, maar over een aantal dagen zul je ook de effecten van de exponentiële toename echt gaan zien bij het aantal doden. Waardoor je het nu over 100 doden hebt, maar over 3 dagen over 200, en volgend weekend hebben we er dan 400 en daarna gaat het snel in de duizendtallen richting Italiaanse aantallen. En daar kun je niks meer aan doen want dat is het effect van de incubatietijd die al begonnen is voordat Nederland wakker werd. Dat is gewoon wiskunde en statistiek.

Neemt niet weg dat ik enorm respect heb voor zorgmedewerkers en verhalen zoals die van Bonehead om zo hard mogelijk te vechten. Ik kan daar niet helpen maar we hebben binnen de collega's wel een groep gevormd die in kan springen bij meer vitale functies van de gemeente.

Maar ik ben helaas weinig hoopvol dat we hier snel vanaf zijn.

edit: België verdubbeling aantal doden in 1 dag, terwijl België én strengere maatregelen heeft en meer IC-capaciteit. Allemaal te laat.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan