Coronavirus 2

U.G.

Well-known member
Gisteren gingen Sylla Sow, Patrick Joosten, Noni Madueke en nog wat PSV jeugdspelers uit Nijmegen een beetje ballen op één van de Cruyffcourts hier in Nijmegen....

Ik hoef jullie niet uit te leggen hoe dat verlopen is....;)

Niet echt handig allemaal....

Op de Mullerpier in Rdam heb je 4 veldjes naast elkaar staan( zaalvoetbalformaat) plus een basketbalplein. Dagelijks gewoon tjokvol. Serieus. Daarnaast is er plek voor de kermis, die kunnen ze nu net zo goed binnenhalen ook.


Ik mis nu wel mn sportschooltje hoor.
 

De Wolf

Well-known member
106 doden tot nu toe en meer dan 1000 geregistreerde besmettingen in Brabant
Nederland zit nu op bijna 3000 geregistreerde gevallen. In praktijk zal het 10 keer zoveel zijn.
 

Mario

Well-known member
De Belgen sluiten de grens 'kom niet naar België', wellicht hadden ze een week geleden kunnen zeggen om niet naar Nederland te gaan...
 

De Wolf

Well-known member
Het had ongeveer dezelfde inhoud als de toespraak van Rutte maar dan in Jip en Janneke taal. Ik vind dit ook niet verkeerd want voor een kind van 8 is dit misschien wel begrijpelijk.
 

JFK

Well-known member
Het had ongeveer dezelfde inhoud als de toespraak van Rutte maar dan in Jip en Janneke taal. Ik vind dit ook niet verkeerd want voor een kind van 8 is dit misschien wel begrijpelijk.

Heb je beide toespraken wel gezien?
 

Bonehead

Well-known member
Zo ik ben munt. Ik heb de hele week een adrenalinestoot gehad en nu klap ik in. Maar goed dan heb je ook wat. Alle producten met schaarste worden 24 uur per dag bewaakt. Afgelopen week is er door bezoekers handenalcohol gestolen van een afdeling.

Een bijzondere gewaarwording. Het gewone leven ligt stil. Bijna geen geplande operaties meer en afspraken op de poli en radiologie zijn afgezegd. Het is net zondag daar. We hebben 16 IC bedden verdeeld over 2 compartimenten. 1 daarvan is nu voor corona. Bij verdenking kom je in een tent. Daar wordt de eerste schifting gemaakt. Dan gaat de patiënt naar een aparte isolatieafdeling. Is er een besmetting dan gaat deze naar een aparte afdeling of indien noodzakelijk naar de IC. We hebben nu 4 mensen op de IC liggen waaronder een overgenomen patiënt uit Brabant. Is het eerste compartiment vol dan wordt de tweede erbij getrokken. Reguliere IC patiënten gaan dan naar de recovery. Zijn de 16 IC bedden vol dan volgt de helft van de OK waar op dit moment een verbouwing plaatsvindt. Ook de helft van de hartbewaking wordt ingericht voor corona. Bij ons worden die afdelingen opgeschaald en andere afdelingen juist afgeschaald.

Het zijn spannende tijden. Met name of er genoeg materiaal is om te beademen. De CSA heeft een manier gevonden om mondmaskers te steriliseren alleen is dat erg bewerkelijk en kostbaar.

Ik ben benieuwd welk pandemonium ik maandag aantref. Maar goed: dan zet ik weer mijn beste beentje voor.
 

Bonehead

Well-known member
Ik heb geen held, gevegt. Ik doe mijn werk en ben een radertje in het geheel. Alleen ben ik van het doorpakken en niet van het polderen. We hebben eerder vergelijkbare situaties meegemaakt. Ook nu weer komen de ratten uit alle hoeken en gaten. Lui die je anders nooit ziet lopen nu populair te doen door quasi geïnteresseerd te vragen hoe het gaat. Nou, zo lang je mij niet voor de voeten loopt gaat het prima. Mensen met een functie die hun verantwoordelijkheden niet nemen. Ga lekker thuiswerken, joh!

We hebben zo'n enorme voorsprong op Brabant. We weten wat er gaat komen. Maar als ik dan de chaos in de ziekenhuizen in de omgeving hoor en zie doen wij het lang niet slecht. We zitten eigenlijk nog steeds in de voorbereidende fase. Die is nu in afrondende fase. We kunnen zonder leveranciers weken tot een maand vooruit. Daarna moeten we misschien inventief zijn. En dat komt nu al van de werkvloer doordat we bijvoorbeeld zelf handendesinfectant maken. We hebben natuurlijk ook het geluk dat we een nieuwe IC hebben met een flinke overcapaciteit.

Mijn taak is dat ik de cruciale afdelingen mijn kwaliteiten aanbied. Rust uitstralen. Wie goat dr veur en jongs dat giet allemoal good komm.

Ik heb niks met mensen die met hun kop in de krant staan of interessant staan te doen op het intranet. Ga aan het werk! En ik heb moeite met mensen die zich niet kunnen inleven in de situatie en eigenlijk geen begrip hebben dat het nu allemaal even net iets anders gaat. En dat zijn er verdomd veel.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb geen held, gevegt. Ik doe mijn werk en ben een radertje in het geheel. Alleen ben ik van het doorpakken en niet van het polderen. We hebben eerder vergelijkbare situaties meegemaakt. Ook nu weer komen de ratten uit alle hoeken en gaten. Lui die je anders nooit ziet lopen nu populair te doen door quasi geïnteresseerd te vragen hoe het gaat. Nou, zo lang je mij niet voor de voeten loopt gaat het prima. Mensen met een functie die hun verantwoordelijkheden niet nemen. Ga lekker thuiswerken, joh!

We hebben zo'n enorme voorsprong op Brabant. We weten wat er gaat komen. Maar als ik dan de chaos in de ziekenhuizen in de omgeving hoor en zie doen wij het lang niet slecht. We zitten eigenlijk nog steeds in de voorbereidende fase. Die is nu in afrondende fase. We kunnen zonder leveranciers weken tot een maand vooruit. Daarna moeten we misschien inventief zijn. En dat komt nu al van de werkvloer doordat we bijvoorbeeld zelf handendesinfectant maken. We hebben natuurlijk ook het geluk dat we een nieuwe IC hebben met een flinke overcapaciteit.

Mijn taak is dat ik de cruciale afdelingen mijn kwaliteiten aanbied. Rust uitstralen. Wie goat dr veur en jongs dat giet allemoal good komm.

Ik heb niks met mensen die met hun kop in de krant staan of interessant staan te doen op het intranet. Ga aan het werk! En ik heb moeite met mensen die zich niet kunnen inleven in de situatie en eigenlijk geen begrip hebben dat het nu allemaal even net iets anders gaat. En dat zijn er verdomd veel.

Zonder dat ene radartje draait de machine niet meer.
Ik vrees dat een maand niet voldoende is. Ik krijg gelukkig de indruk dat de mensen die er echt verstand van hebben daar ook zo over denken.

Je bent gewoon een held.
Ik zit er trouwens over te denken om een speciaal topic te openen voor de echte helden op dit mooie forum.

Plop!:duim:
 
Bovenaan