Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, je kunt toch moeilijk verbaasd zijn dat dit nu gaat gebeuren. Valt me nog mee want ik had nog wel meer maatregelen verwacht.

@Satyr, volgens mij gaan ze die wagens gebruiken om weer te gaan tellen zodat er een maximum komt aan het aantal mensen in de supermarkt. Vind ik niet zo erg want ik was er zaterdag en werkelijk iedereen liep tegen elkaar op te rijden.
Verder is het een hard gelach voor de horeca gelegenheden waar het goed ging maar ik heb de indruk dat er gewoon te veel mis ging de afgelopen periode en dan kun je wel roepen dat er meer moet worden gehandhaafd maar dat is natuurlijk onmogelijk, en dan krijg je dit soort maatregelen.
 

erka

Well-known member
Dat tellen via winkelwagens doen ze in mijn supermarkt uit eigen beweging al maandenlang. Werkt prima.

Verder helemaal met Kip eens.

Meest spannend vind ik nog het gerucht dat toegang tot Adam DH en Rdam alleen beperkt wordt tot noodzakelijke reizen en hoe dat gaat uitpakken als het klopt.
 

Joost

Well-known member
Knap staaltje angstjournalistiek bij de Limburger.

Als kop neerzetten dat het aantal besmettingen bijna verdubbeld is en dan in het bericht schrijven dan het van 268 naar 400 is gegaan.

(dat is een stijging van 49%)
 

Joost

Well-known member
Tsja, je kunt toch moeilijk verbaasd zijn dat dit nu gaat gebeuren. Valt me nog mee want ik had nog wel meer maatregelen verwacht.

@Satyr, volgens mij gaan ze die wagens gebruiken om weer te gaan tellen zodat er een maximum komt aan het aantal mensen in de supermarkt. Vind ik niet zo erg want ik was er zaterdag en werkelijk iedereen liep tegen elkaar op te rijden.
Verder is het een hard gelach voor de horeca gelegenheden waar het goed ging maar ik heb de indruk dat er gewoon te veel mis ging de afgelopen periode en dan kun je wel roepen dat er meer moet worden gehandhaafd maar dat is natuurlijk onmogelijk, en dan krijg je dit soort maatregelen.
We gingen lokaal sturen was het devies. In veiligheidsregio Zuid Limburg is het aantal ziekenhuisopnames ongeveer 2 per week en het aantal besmettingen enorm laag. Dan zijn van die maatregelen als aantal bezoekers in een restaurant of geen publiek bij (amateur)sport echt kolder.
 

Batigoal

Well-known member
Van het voetbal is het wel kut, maar je kon het al aan voelen komen toen het voetbal nog 'een laatste kans' kreeg. Dat was natuurlijk voor de bühne, deze maatregel zat al in de pijpleiding.

Verder lijken ze maatregelen in te voeren daar waar ze nog enigszins kunnen sturen. De talloze studentenfeestjes, verjaardagen, bruiloften, campings etc. daar is het moeilijker optreden, dus dan dit maar. Het is jammer dat (even grof gezegd) 'de Nederlander' in vergelijking met andere landen zo allergisch is voor mondkapjes, anders zouden er minder maatregelen nodig zijn.
 

Joost

Well-known member
Van het voetbal is het wel kut, maar je kon het al aan voelen komen toen het voetbal nog 'een laatste kans' kreeg. Dat was natuurlijk voor de bühne, deze maatregel zat al in de pijpleiding.

Verder lijken ze maatregelen in te voeren daar waar ze nog enigszins kunnen sturen. De talloze studentenfeestjes, verjaardagen, bruiloften, campings etc. daar is het moeilijker optreden, dus dan dit maar. Het is jammer dat (even grof gezegd) 'de Nederlander' in vergelijking met andere landen zo allergisch is voor mondkapjes, anders zouden er minder maatregelen nodig zijn.
Ja want in landen met mondkapjesplicht in winkels gaat het heel goed met de cijfers.
 

Makanaky

Well-known member
Godverdomme, wat word ik treurig van wéér een portie naargeestigheid. Veel dingen die het leven leuk maakten mochten weer stukje bij beetje...
 

Batigoal

Well-known member
Ja want in landen met mondkapjesplicht in winkels gaat het heel goed met de cijfers.

Omdat één maatregel niet gelijk de cijfers omlaag brengt, maar dat weet je zelf uiteraard ook wel.

Inmiddels zijn de meeste deskundigen het er wel over eens dat mondkapjes wel degelijk een klein beetje helpen.
 

De Wolf

Well-known member
Omdat één maatregel niet gelijk de cijfers omlaag brengt, maar dat weet je zelf uiteraard ook wel.

Inmiddels zijn de meeste deskundigen het er wel over eens dat mondkapjes wel degelijk een klein beetje helpen.

Het helpt als aanvulling op. De hoge heren zijn van mening dat het als alternatief op de 1,5 meter wordt gebruikt.
 

Joost

Well-known member
Omdat één maatregel niet gelijk de cijfers omlaag brengt, maar dat weet je zelf uiteraard ook wel.

Inmiddels zijn de meeste deskundigen het er wel over eens dat mondkapjes wel degelijk een klein beetje helpen.
Volgens jouw post is het anders een wondermiddel.

In het OV is het een prima maatregel.
 

JMD

Well-known member
Meest spannend vind ik nog het gerucht dat toegang tot Adam DH en Rdam alleen beperkt wordt tot noodzakelijke reizen en hoe dat gaat uitpakken als het klopt.
Oude Oostduitse grenswachten bij de stadsgrens... :)


Profvoetbal geen toeschouwers is puur symboolpolitiek, maar nog te handhaven, maar hoe ga je bij alle sportwedstrijden geen toeschouwers toestaan? Stel: jij speelt om 14.30 op veld 3, mag je dan ook niet om 14.00 al even bij veld 3 kijken hoe veel het staat (en of er evt. uitloop is). En hoe ga je dat doen met de 'F-jes', die moeten toch echt door een flink aantal ouders begeleid worden.
 

JMD

Well-known member
Het is jammer dat (even grof gezegd) 'de Nederlander' in vergelijking met andere landen zo allergisch is voor mondkapjes,
En dat vraag ik me dus af. Veel NLers zijn van de zomer naar het buitenland geweest, en daar was bijna overal een mondkapje noodzakelijk. Wij hadden afgelopen vrijdag een 'Open Avond' op school, en we wilden dat bezoekende ouders en de (groep8)-leerlingen een mondkapje droegen. Geen enkel probleem met de handhaving gehad, iedereen deed dat zonder morren.

Het is meer dat Van Dissel het niet wil, want dat is 'zijn eigen ervaring', dan dat 'de Nederlander' dat niet wil.

En voor RIVM/VanDisselfanboy Atreides maar direct de link naar die opmerking: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2340867-rivm-richtlijnen-ouderenzorg-hadden-magere-wetenschappelijke-basis.html#:~:text=Van Dissel baseerde zich op,observaties in de dagelijkse praktijk".
 

Fregge

Well-known member
Ik zit naar de heer Gommers te luisteren. Die vind dat we op meer plaatsen mondkapjes moeten dragen. Gaat vooral om drukke plaatsen, supermarkten etc.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik lees dat er wordt aangemoedigd om weer winkelwagens te gaan gebruiken?? Dat was toch nog steeds een regel?
Een supermarkt hier hanteert al een paar maanden ook met winkelwagentje. En je mag weer met meerdere boodschappen doen.
Ja want in landen met mondkapjesplicht in winkels gaat het heel goed met de cijfers.
Het kan zijn dat niet zo zeer dat de mondkapjes direct effect hebben, maar dankzij die mondkapjes heb je wel het gevoel dat het virus nog steeds aanwezig is. Dan waren de eerdere versoepelingen misschien beter verlopen.
En hoe ga je dat doen met de 'F-jes', die moeten toch echt door een flink aantal ouders begeleid worden.
Eigenlijk is dat alleen het halen en brengen naar het voetbal. Daarna mogen ouders lekker buiten de hekken blijven en zijn ze onder begeleiding van de trainers. Word wel leuk, 12 man begeleiding op JO8-3.
 

Joost

Well-known member
Een supermarkt hier hanteert al een paar maanden ook met winkelwagentje. En je mag weer met meerdere boodschappen doen.

Winkelwagentjes worden ook flink gehandhaafd maar op het met meerdere mensen boodschappen doen al tijden niet meer.
 

Fregge

Well-known member
Winkelwagentjes worden ook flink gehandhaafd maar op het met meerdere mensen boodschappen doen al tijden niet meer.
Ben 1 keer in de Corona-tijd zonder winkelmandje of winkelwagentje naar binnen gegaan en niemand die wat zei.

Wat ik er nog wel aan wil toevoegen: Raar dat supermarkten niet 1 en hetzelfde beleid hebben. Wij hebben bijvoorbeeld 2 Jumbo's hier in de stad / het dorp (nog 1 meer maar daar weet ik niet hoe dat werkt daar) op nog geen anderhalf kilometer van elkaar. En bij de ene Jumbo waren er wel mandjes en bij de andere niet. De ene Jumbo werkte weer veel eerder met zelf poetsen en muntjes.
 
Bovenaan