Coronavirus 2

JMD

Well-known member
En dan ook 3-4 x zoveel ziekenhuisopname?
Ook 3-4 x zoveel IC behandelingen?
Dat ligt eraan. Als je zeker weet dat iedereen die Corona heeft getest wordt, dan klopt het wat je zegt. Maar ik geloof dat we lang niet iedereen vinden, ook nu. Dus als je meer gaat testen vind je dan ook meer gevallen.
 

JMD

Well-known member
Dit wordt vrees ik nog veel zwaarder, maar dat gaan we over 3 weken wel zien.
Dat vrees ik ook ja. Vooral omdat we steeds meer gaan testen, dus grote kans dat we steeds meer vinden.
We zitten in de vicieuze cirkel: meer positieve gevallen => meer maatregelen => meer testen => meer positieve gevallen => meer maatregelen enz...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vrij lichte maatregelen nog. En wat die mondkapjes betreft, veel mensen maken er een drama van maar ik zie het probleem niet zo. Hier is het al een tijdje verplicht, je went er snel genoeg aan vind ik.
 

Joost

Well-known member
Wat ik me alleen wel afvraag: die 'kleurcodes' zijn bepaald a.d.h.v. het aantal besmettingen per 100.000 inwoners. Maar als je dan 3-4x zo veel test vind je toch ook 3-4x zo veel besmettingen?

Doe dat dan via percentages (waarbij je bv je ook kan afvragen of als er een testschaarste is of percentages dan niet sowieso hoger worden omdat dan sneller 'niet zieken' zich niet laten testen)...
Afgelopen week steeg het aantal positieve tests van 3,9% naar 6,1% dus die redenatie klopt niet.
 

Joost

Well-known member
Vrij lichte maatregelen nog. En wat die mondkapjes betreft, veel mensen maken er een drama van maar ik zie het probleem niet zo. Hier is het al een tijdje verplicht, je went er snel genoeg aan vind ik.
In het voorjaar is het virus teruggedrongen zonder dat ze in binnenruimte verplicht waren. Waarom zou het dan nu een extra effect hebben op plekken waar besmetting sowieso klein is?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In het voorjaar is het virus teruggedrongen zonder dat ze in binnenruimte verplicht waren. Waarom zou het dan nu een extra effect hebben op plekken waar besmetting sowieso klein is?
Het is zeker geen wondermiddel, maar het draagt wel bij om de kans op besmetting te verminderen.
 

erka

Well-known member
In het voorjaar is het virus teruggedrongen zonder dat ze in binnenruimte verplicht waren. Waarom zou het dan nu een extra effect hebben op plekken waar besmetting sowieso klein is?

Toen waren de maatregelen ook een stuk strenger nog. Dus niet 1:1 vergelijkbaar.
 

erka

Well-known member
Trouwens, sporten zonder publiek voor volwassen is tot daar aan toe. Maar wat doe je met jeugdelftallen en begeleiding?
 

SanMark.

Well-known member
Trouwens, sporten zonder publiek voor volwassen is tot daar aan toe. Maar wat doe je met jeugdelftallen en begeleiding?
Dan ga je als ouder mee om te rijden en dan moet je bij de auto blijven staan, en daarna gaan de kinderen weer de auto in. Je staat veiliger langs de lijn dan samen in de auto.
 
Bovenaan